Gå til innhold

turbo og eksos demontering

Ranger emnet


Orjuz

Anbefalte innlegg

Converteren er skrudd fra motorsiden av svinghjulet.

Ta av dekselet under motoren slik at du når dem.

Etter at du har løsnet alle skruene kan den sitte nokså fast på tappen i midten av veiva men er bare å bryte litt

83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd

86 Bmw 320 E30 Bruksbilen

83 Volvo 240 Vinterbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilket deksel er det du nevner her?

sitter det mellom sving hjulet og bunn panna på motorn?

får vel ta en titt i morra har ikke så mye lys i garasjen at det gjør no så da jeg tok ut girkassa så jeg ikke hva som var der. får snart montert slike lys dem bruker på bensinstasjoner oppunder taket da blir det nokk litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dekselet han snakker om er det som er skrudd opp under bunnpanna. En halvmåne. :) Det er fire skruer som holder converteren til plata som den står mot, satt 90 grader mellom hverandre. Om du stikker hånden opp mellom motor og den platen som starteren går mot så kjenner du dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det noen som har noen meninger om hvordan jeg får ut den skruen som er vist på turboen på forige side?

 

skrue? er ikke det gjengetappen til eksos-flensen a? som skal ha en mutter på seg? Ligner også litt på en styretapp... så skal vel kunne få av anlegget ved å bare trekke det bakover

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjenge tappen er brukket av så jeg lurer på ossen jeg på best mulig måte får den ut

 

rikelig med crc/wd-40, og ei grov og fin Wicegrip-tang, da kan du klare å skru hele dritten ut.... bare viktig med skikkelig verktøy. Du burde dog klare å ta av eksos-anlegget uten å "måtte" ta ut denne gjengetappen...selve flens-kransen på downpipe'n burde væremulig å bare kakke lett av med en hammer og skrutrekker/meisel.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår