e321 Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 altså.. airbag er både vel og bra det så lenge farta er under 60-70km/t.. Over det er sjangsen for indreblødninger veldig stor, og hva hjelper det om nesen er hel når leveren flyr vegg imellom hehe... Men selfølgelig så hjelper airbag, men er ikke sånn at airbag kunne forhindret de fleste dødsulykker uten :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Flott, var litt usikker på dette. Nå er dete snakk om 50 000,- å kan jeg kjøpe en 200SX, noe jeg vil ha gjort før jeg får lappen. En yaris turbo kommer ikke på tale... æsj! =P Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Når det gjelder gamle biler, ville jeg valgt en uten fremfor med airbag.Da en 15år gammel airbag ikke er like mye til å stole på lenger. Det er ikke 15 år gamle bilbelter heller. Også bilbelter eldes nemlig, og de verste påvirkerne er sollys og kjemikalier (f.eks bensinrester eller andre oljerester på fingrene mens du tar de på deg). Etter 10 år er bilbelter såpass svekket at de bør byttes. Men i motsetning til kollisjonsputa, som bare demper den første smellen, så hjelper bilbeltene helt til bilen stopper. F.eks: Hvis du kjører utfor, så utløses kollisjonsputa i det du treffer kantsteinen, og en brøkdel av et sekund senere er den en slapp pose som ligger over rattet til ingen nytte. Så når bilen til slutt treffer treet eller steinen nederst i veiskråningen er det bilbeltet som redder livet ditt. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Jeg har en Opel Omega v6 Sedan flytter seg helt greit på veien med getrag r28 kassa :) bilen er en 96- model og har 2 airbags foran. Og bilen i seg selv er stor og trygg. den fikk 3 stjerner i euro N-cap test.Men må jo huske på at dette er en "gammel" bil. Så må jo huske at standaren i 96- ikke var helt den samme som er i dag. Men som sakt, bilen er stor og trygg.og har 2 airbags foran. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 skal du ha deg prelude så burde du kjøpe denne.. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=127380&highlight=prelude :thumb Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Denne hva? Sikter etter 200sx s13. drømt om denne lenge! Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Det er ikke 15 år gamle bilbelter heller. Også bilbelter eldes nemlig, og de verste påvirkerne er sollys og kjemikalier (f.eks bensinrester eller andre oljerester på fingrene mens du tar de på deg). Etter 10 år er bilbelter såpass svekket at de bør byttes. Men i motsetning til kollisjonsputa, som bare demper den første smellen, så hjelper bilbeltene helt til bilen stopper. F.eks: Hvis du kjører utfor, så utløses kollisjonsputa i det du treffer kantsteinen, og en brøkdel av et sekund senere er den en slapp pose som ligger over rattet til ingen nytte. Så når bilen til slutt treffer treet eller steinen nederst i veiskråningen er det bilbeltet som redder livet ditt. Helt riktig at det også eldes, men det skal til gjengjeld bli kontrollert på pkk. Litt vanskeligere å få sjekket en airbag, annet enn å se at lampa lyser. Er også bilbeltene som holder deg fast når taket på bilen blir trykt ned i setet. Men til trådstarter, en 200sx s13 er en utrolig deilig bil å kjøre, liker den selv bedre enn s14. Er noen småting som må passes på, men ellers en super bil. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Hvilke småting? Synes faktisk den ser bedre ut enn s14 jeg. =) Er enda et år til jeg kjøper. jobber som et helvette for å få en såpass syk førstebil. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Denne hva? Sikter etter 200sx s13. drømt om denne lenge! sorry.. nå er linken der.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg