haoarox Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Jeg hadde en 82'mod før, der var førersete skeivt på slik måte at det hellet mot høyre når jeg satt i det. Ikke sånn at det var umulig å sitte i den men noe plagsomt var det. Det samme har jeg i min 90'mod nå. Der dette en svakhet i disse setene eller er det bare meg som er uheldig? Evt hvis det er noe flere av dere opplever, finnes det en løsning på dette som ikke innebærer nytt sete? Interiøret i bilen er strøkent, vil liksom ikke bytte uten videre. Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 ekke no svakhet..har bare med at til tidligere eierene satt seg hardt ned i sete når de sku ut å kjøre. har sett flere 240 med dette problemet. ekke no stress å nappe av trekke å sette på en annen stol;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Kanskje ikke.. Har bare ikke gjort det før :p Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronjakob Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Rimelig mange med skjeve forseter. Bedre på bilene frem til og med 1986. Etter den tid - ille. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 sjekk de store fjærene under setet og ja det er no satans kødd å hekte de på iblandt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haoarox Skrevet August 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Vil jeg kunne sette på et sete fra en >86'mod i min 90'mod? Uten å modde noe.. Passer festene med andre ord? ;) Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Rimelig mange med skjeve forseter. Bedre på bilene frem til og med 1986. Etter den tid - ille. har mine tvil på om at det er en svakhet, men greit.. Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chriheim Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Det er absolutt en svakhet. Førersetet i 242en min er skeivt, og setet i 92 modellen jeg hadde var helt føkka. Der var puta skeiv til venstre, og ryggen til høyre:) Ryggen på 242en var rett når jeg fikk den, men den satt jeg skeiv i løpet av en uke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Er en svakhet ja, mulig ipd har noen rep. sett til det. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Fjørene mine gikk når jeg prøva meg på 2. på tørra, bilen krenga så jeg nesten trudde hele bilen skulle velte.. Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 får kjøpt nye puter til setene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chriheim Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 får kjøpt nye puter til setene! Billigste er vel å få tak i en bra stol fra passasjersiden, og flytte over putene fra den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Jeg har mistanke om noe lignende på min 93-modell. Setet ser ikke galt ut, jeg har strengt tatt ikke klart å påvise noe spesielt, og jeg har spurt andre som har kjørt med bilen, uten å få bekreftet sideskjevhet. Likevel synes jeg at førersetet kjennes litt "dødt" ut mot høyre... Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Må ikke råne så fælt, vet du.. en-hånd-på-rattet-og-ligge-over-passasjerstolen.. ;) hehe.. Men ja, er en svakhet på 240'ene.. vet ikke om det er årsmodell, men stort sett de fleste 240'r jeg har sett, har dette "problemet".. med skjev rygg. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Jeg vet ikke om jeg vil si det er en svakhet.. Nå må vi tenke på hvor gamle de kjerrene her er, folkens!! Har sett andre bilmerker som har totalt utslitt interiør på bare få år og ikke så mange km! Mitt eget førersete har blitt utslitt, faktisk i mitt eie! Men sant, bilen er jo tross alt f.reg. 1980! De andre 240'ene jeg har eid, har hatt fine seter, samt strøkent intr. Familien min har alltid hatt 240'er også, ingen av de har vært stygg på interiøret... Men, men.. ikke at man ikke klarer å finne nedsarvede 240'er da :P Når vi hadde 240'er som familiebil, når jeg var liten, var det jo "Nyere" 240'er (som nå er rimelig gamle, hehe..) ps. det IPD selger, er selve skummet i setene, ikek fjærene.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg