Gå til innhold

Fra motor uten injection til motor med injection.

Ranger emnet

Espen the man

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å installere en injection motor i min Sierra som fra før av har en standard 2.0 liter motor fra 1988 uten injection system. Jeg bare lurte på om noen har noen ide om hva som må byttes/gjøres i en slik overgang?

Alt av hint og tips som kan føre meg i riktig retning er behjelpelig!

-På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensinpumpe, retur til tank dersom den ikke har det.. og det elektriske da..

samt girkasse? men det tør jeg ikke si

Har vært ganske lite innpå det elektriske rundt motoren men har grei erfaring med både motor og elektronikk, hvor vanskelig tror du det vil være å flytte over ledningsnettet for en med ikke fult så mye erfaring innen akkurat det?

Har funnet en girkasse som passer også.. Tar 1 ting av gangen!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gear kasse på 2l gasser og 2l injektion passer om hverandre.

blokken på de motorene er vel like.

jeg har bygd om fra forgasser til injektion en gang da flyttet jeg over bensin tanken og rørene fra tanken til motoren og bensin pumpe og el nettet komplett.

dette er ikke en veldig stor jobb men er du ikke kjent med dette tar det ikke bare en helg.

dette klarer du fint selv men ta deg god tid til og huske hvor ting satt og MERK ALLE LEDNINGER.

husker ikke helt men jeg tror du kansje også må bytte instrument panel også men det kan kansje noen andre svare på.

legg ut dette som et prosjekt på prosjekter og ta bilder osv og hvis du har problemer er det mange her som kan hjelpe deg.:thumb

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jeg ikke sikker på men 2l og 2l is motoren passer omhverandre, men jeg tror ikke den passer på dohc motoren.

er det dohc motor du skal mont?

Tenkte på injection motor, men har mulighet til å skaffe en DOHC girkasse til en billig penge.. Så om injection motoren passer på DOHC girkassa og DOHC kassa passer på mellomakslinga til forgasser motoren så hadde det jo vært samma f*** hvordan bil jeg tok motoren fra, noe som hadde gjort deleleting 5 ganger så lett.=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne doch girkassen din heter mt75, og er en nyere kasse. denne finner du på biler med både doch og ohc, men litt forskjell på deksler og sånt. har ingen hensikt å bytte i utgangspunktet da type9 kassen e mer enn holdbar nok. vet ikke kordan det blir med mellomaksling fra den ene til den andre. sierra is har kun separat ledningsnett frem til 85/86, scorpio med inj har derimot separat nett... ikke nødvendig å bytte tank. kan kjøre returen inn på slangen ut fra tanken, men før pumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider