Gå til innhold

Trollet_: Honda accord EX -87 : førstebil!

Ranger emnet


Trollet_

Anbefalte innlegg

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

da er anlegget koblet opp for prøvespilling... skal bare stå slik til jeg har funnet plass til forsterkeren og kondensatoren:)

har knipset noen bilder!!

 

 

slik står selve subben plassert for øyeblikket...fant ut at jeg fikk mest bass slik, men at seteryggen og hattehylkla skrangla noe inni h..vette!!!

 

DSC04923.jpg

 

her står forsterkeren og kondensaatoren skrudd fast midt på golvet i bagasjerommet... skal bare stå slit intil videre:)

 

DSC04925.jpg

 

slik som den tynne kabelen så alt av jordinger ut under panseret, idag byttet jeg alt av jordinger til den tjukke typen.. 25mm2 terminert jordingskabel...

dette gjore at det meste av blinking i lys når jeg f.eks starter motoren, spiller høy ekkel trancemusikk ble borte!!

 

DSC04917.jpg

 

hadde vært koselig med litt tilbakemeldinger og tips til hvordan jeg kan fjerne skranglinga...!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært koselig med litt tilbakemeldinger og tips til hvordan jeg kan fjerne skranglinga...!!:)

 

 

Etterstramme alt av skruer, legge pakningsringer under skruehoder, bruke slike filtknoter som en bruker under stoler mellom kontaktflater osv..

Bare vent til du får senking, da blir det samme opplegget en gang til:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med kondensator slipper du blinking i lysene, og du minsker spenningsfallet rimelig mye da du har den i andre enden av strømkabelen... du slipper også og legge opp 50mm2 strømkabel fra batteriet+at en stor kondensator er bra for elektronikken i bilen generellt da den fylles og tappes mye fortere enn et batteri... men skal nok bytte dynamo og batteri med tiden også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er enkelt og bytte clutsj på disse bilene?

 

hvis jeg setter på håndbrekket og setter bilen i 5te gir og trør gassen i bånd og slipper clutsjen når motoren når 4-5000 rpm klarer motoren og holde turtallet...

 

dette er vel et tegn på at clutsjen har gjort sitt?:)

 

Cluch er ikke vanskelig å bytte, men du må regne med par dager om du gjør det for første gang. det viktigste med cluch er at du sentrerer riktig selve cluch plata i cluch hus, slik at hovedakselen går rett på når du monterer alt ihop igjen. ellers ikke noe problem, litt plagsom å ta ut girkassa men med en kompis greier du det.

 

Ooo ja. ikke prøv å starte bil fra 5te gir, du kan ødelege sinkronisering ringer og brene cluch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår