Gå til innhold

Trollet_: Honda accord EX -87 : førstebil!

Ranger emnet


Trollet_

Anbefalte innlegg

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

gir 1000.- til den som skjærer ut den gamle og sveiser i den nye bakplata på bilen min... må seff være i nærheten av bodø!!:) dette er noe som må gjøres før vinteren kommer da jeg ikke har noe garasje og stå i...

 

hvis du bor i bodø så tror jeg du kjenner til en mørkerød honda accord exi 2,0 aerodeck:)

bilen har gått der i mange år, kjørt av tony hansen 23 år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Er du ute etter en del mer futt i bilen din så kan du jo prøve deg på å bytte til prelude-motor i den. Den motoren som satt i prelude fra 88-91 ble også levert i bilen din (kun i japan dog..) Den sprekeste av de prelude-motorene som kom her i landet var B20a7 som var på 150 hester og 180 nm. Aner IKKE åssen det funker med motorfester, aksler, girkasse osv. Motoren får du på tak i på høggere her til lands om du er heldig. 150 hestern (b20a7) er SJELDEN så lykke til. Sjekk http://www.3gez.com for MYE info om bilen din :)

 

jeg har den motoren i garasjen....

Jeg er ikke her bare for å ha det artig :)

 

 

 

http://www.ranaracingsecurity.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren skal passe rett i accorden. du kan få den for 3000.

(kjøpte den for 6000 ) anbefaler deg å bytte registerrem siden det er 4 år siden den ble byttet forrige gang ( skal byttes hvert 5 år eller 100 000 km kjørt motoren er kjørt ca 140 000. det eneste du trenger for at den skal monteres i din accord er en girkasse. er ikke helt sikker hvilken girkasse som passer men vet at den til 12 ventileren ikke passer.

 

hvis du sjekker dine private beskjeder på bilforumet finner du tlfnr og msn adresse

Jeg er ikke her bare for å ha det artig :)

 

 

 

http://www.ranaracingsecurity.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor: 2,0 12V 115 hk som går til 8000 rpm

Klart den ikke gjør. Effektkurven går i 90 graders vinkel rett nedover etter ~5500 RPM på forgassermotorene og ~6000 RPM på innsprøytningsmotorene (med andre ord, jo mere turtall, jo tregere går bilen). Over dette går rådeboltene helt plutselig rett av og ventilene flyter cirka samtidig og ruinérer hele ventil- og ventilstyringssysstemet med litt flaks. Men what the hell, turtall er jo tøft, ikke sant? Så da er det jo OK likevel?

 

Videre, B20A'ene fra Preludene går IKKE rett inn i Accordene. Motoren er i prinsippet lik, men motorfestene er støpt annerledes på Prelude-blokkene for å passe inn i Preludenes "Engineless design"; motorene ligger mye mere bakoverlent for å få en lavest mulig panserlinje. B20A'en (fra JDM Accord Si) er imidlertid en grei base å bygge videre på, enten man går for N/A eller FI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart den ikke gjør. Effektkurven går i 90 graders vinkel rett nedover etter ~5500 RPM på forgassermotorene og ~6000 RPM på innsprøytningsmotorene (med andre ord, jo mere turtall, jo tregere går bilen). Over dette går rådeboltene helt plutselig rett av og ventilene flyter cirka samtidig og ruinérer hele ventil- og ventilstyringssysstemet med litt flaks. Men what the hell, turtall er jo tøft, ikke sant? Så da er det jo OK likevel?

 

Videre, B20A'ene fra Preludene går IKKE rett inn i Accordene. Motoren er i prinsippet lik, men motorfestene er støpt annerledes på Prelude-blokkene for å passe inn i Preludenes "Engineless design"; motorene ligger mye mere bakoverlent for å få en lavest mulig panserlinje. B20A'en (fra JDM Accord Si) er imidlertid en grei base å bygge videre på, enten man går for N/A eller FI.

 

 

hehe klart det er morro med turtall:P men synes den trekker bra helt opp til 6500rmp...

 

den motoren need4speed_acr skulle selge var ikke en preludemotor.... det var en exi motor med 16v og 150 gamp orginalt... han hadde i såfal hatt motoren i en accord 87... men han mente at orginalgirkassa ikke passet... !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår