Gå til innhold

Trollet_: Honda accord EX -87 : førstebil!

Ranger emnet


Trollet_

Anbefalte innlegg

den motoren need4speed_acr skulle selge var ikke en preludemotor.... det var en exi motor med 16v og 150 gamp orginalt... [...] men han mente at orginalgirkassa ikke passet... !!

Det finnes ingen EXi-motor med 150 hester. EDM EXi med A20A4 har ~122 hester, EDM B20A i Accord har ~137 hester, mens B20A fra JDM Accord 2.0 Si har ~160. Motorrommet og motorens innfestingspunkter i 2. generasjons Prelude er likt det vi finner i 3. generasjons Accord, mens 3. generasjons Prelude er en odd-ball som er helt ulikt alt annet (kun dedikérte bakoverhallende Preludemotorer går oppi der). Og girkasse fra A-serie motor er milevis unna å passe på en B20A-motor; man trenger B20A girkasse og B20A motor fra en Accord for å få satt sammen noe som skal funke i en Accord. Ellers må man nøye seg med de ~140 hestene man får fra 2. generasjons Prelude's B20A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du og han er sikker på at det er nøyaktig dén motoren, altså 160-hesteren fra Accord 2.0 Si er dette det beste utgangspunktet som finnes å få tak i for en eier av en Accord av denne typen. Nyere B-serie-motorer, den allmektige H-serien og den nye K-serien er nemlig praktisk talt umulig å få inn i de gode, gamle Accordene (ALT må customlages = svinedyrt og mye arbeid pluss at det sikkert er nært umulig å få godkjent). Husk for all del å få med ECU'en også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, er 12v på toppen jeg har nå... men den du skulle selge, er det en EXI motor?

 

jah det er en exi men jeg bor jo i lødingen så du kan få kjøpe aero deck`en min for 3000 (hele bilen ) det er ikke papirer på den men den kan brukes som dele bil så hvis du er intrisert så kan du ringe meg på :41758933:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg med hvilken girkasser som passer motoren?:)

går ut fra at en av girkassene som sto nevnt nederst er automat... jeg skal seff ha manuell da:)

 

B20A

(16-Valve, 4 Cylinder, DOHC, PGM-FI)

 

Found in:

Serial numbers 1000001~, 1500001~ and 1550001~ (Gold Valve Cover)

1985-1986 Honda Prelude Non-U.S.

1985-1986 Honda Accord Non-U.S.

1985-1986 Honda Vigor Non-U.S.

Serial numbers 1600001~ and 1640001~ (Black Valve Cover)

1987-1989 Honda Accord Non-U.S.

1987-1989 Honda Vigor Non-U.S.

Displacement: 1958 cc

Compression: 9.4:1

Power: 160 hp @ 6300 rpm & 140 ft·lbf @ 5000 rpm

Transmission: B2K5, F2K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår