Gå til innhold

Trollet_: Honda accord EX -87 : førstebil!

Ranger emnet


Trollet_

Anbefalte innlegg

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er klar over det, men må man ikke ha av topp-dekselet for og få av toppen? tengte at hvis han skulle se etter om det var vanskelig så var det bare og skru ut fem skruer:)

 

Sant det.. er jo ikke veldig vanskelig å bytte, men tar vel litt tid om du ikke har vært borti så mye motor før skulle jeg tro...har ikke gjort det før jeg,men :D

 

Men er nok noe med kjølinga som gjør at bilen hans koker.. Så ville sjekket termostaten f.eks, ja ;)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka termostaten. Ingenting i veien med den.. Faen og. Må vel sjekke den fordømte topppakningen da, tviler ikke på at jeg klarer og ta det fra hverandre, men er ikke fullt så sikker på om jeg får det sammen igjen.. hehe

_______________________________________________

x '86 Honda Accord 2.0EX

- '97 Opel Vectra 2.0DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegel: tror det må være noe med kjølesystemet... har du sjekka at du har nok kjøleveske? sjekka oljenivået? er det når bilen står iro at den koker? start motoren, la bilen stå på tomgang, før den begynner og koke skal kjølevifta bak radiatoren starte... hvis den ikke starter er det noe galt med vifta eller termostaten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B20A3 2.0 12V SOHC Dual Sidedraft 1955 100hp@5500rpm 107tq@4000rpm 88-89 Prelude90 Prelude S

Her er full info om motoren min... det er en original PGM-FI motor i an.

 

Chip er enkelt å finne og instalere... Her er eksempel. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-Prelude-Accord-CRX-88-01-Chip-Module_W0QQitemZ200023038608QQihZ010QQcategoryZ33597QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

Men jeg brukte den side http://www.jacksonracing.com/Home.aspx

 

Har kompis som hucka inn i motor... om du finner det ,da har du en kick ass Accord...

 

vet ik nøaktig om det 208 hk i min men en ting sikkert... Den går som faaan. vil ha mer hester.

Neste på handle lista står kompressor ;)

og ny grenrør.

 

PS kjøper brukt styling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PGM-FI.jpg

 

son ser det ut...

 

jeg har snakket med en venn som har faktisk ombygd en bensin til diesel motor... han sa at å bytte motor fra forgasser til insprøiting er en "pane in the ass" jobb . Du mo lege drenerings rør til tanken, skifte all elektriske i biln, også finner du it noen små problemmer underveis også videre... det er mer lønsomere i å kjøpe en som er allerede EXi da... og brukke det motoret du allerede har til deler+ du har koroseri i tilleg, ruter mm. du kan brukke med enkelte ord den hvite som delebil... min råd til deg, Valget er Ditt seff...

 

03092006001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant... ikke122 men 143hk... for at motoren er forsert... dvs borret op til 2000cc og toppen er finn slippet. det org. motoren har jo bare 1955cc. 12 ventiler er bra nok... drar fra det meste :) må si at Honda vet hva de gjør når det gjelder motor...

Du har gjort riktig valg klokk mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår