Gå til innhold

Nissan King Cab vs. Hilux

Ranger emnet

VilleW

Anbefalte innlegg

Jeg søker da meningene til de mange menneskene på bilforumet

Jeg sitter nå og vurderer sterkt å kjøpe meg en pickup, type hilux eller king-cab, da 1) jeg har falt veldig for dem den siste tiden, 2) vintrene her kan være skikkelig bitch..

Men hvilken er best? Bra og dårlige sider?

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får som regel mer for pengene med en Nissan enn en Toyota mener eg.

I hvertfall på de nyere. HiLux selger litt for mye på merkenavnet, noe som gjenspeiles i prisen.

Men det går ikkje å gi deg noe råd, så lenge du ikkje oppgir ønsket årsmodell, pris, drivstoff, behov for X seter?? osv....

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis jeg var litt for lite dekkende i posten :)

Jeg tenker en helt vanlig toseters pickup, men jeg er ikke keen på de bittesmå skodiane og små VW-caddy-pickupene. Jeg vil ha noe som kan komme seg frem enkelte steder. Om de klarer og dra en del er heller ikke noe negativt. Tenker ikke noen nyere bil, rundt 80-90 ca. Har bare behov for to seter i bilen, da disse skal byttes ut med to bøtteseter tenkte jeg.

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du faar noen ganske lave versjoner av King Cab'en, saa kikk etter den h0ye jeep aktige versjonen, Hiluxen er vel en jeep, ingen lave "vanlig" bil versjon, om jeg husker rett, men, maa da ikke glemme Mazda sin og da! Mazda B2000, B2200, B2500, B2800 osv. naar du kommer opp i tall, der, saa blir ogsaa Mazda pickupen jeep/terreng bil.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare kj0rt Hilux, i nyeste modell, av bilene du vurderer, saa jeg kan ikke si noe sikkert, men en kompis hadde en B2000 en stund, han klagde ikke om bilen ihvertfall, og virker som om det ikke var noe problem aa bytte motor i den, var vist en motor fra 626 i den, husker ikke hvilken, men den var ikke helt dau.

Hiluxen jeg har pr0vd var god, men det var 2005 modell eller no slikt, var en brannbil faktisk :p

(tallene er da ogsaa motor st0rrelser, B2000 er 2 liter, B2200 er 2.2 osv. )

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du for 80 - 90 modeller, så er det intet fasitsvar på hvilke av de som er best her i verden. Da går det på vedlikehold og generell stand på bilen. Men fremdeles kan det virke som om Nissan'en er litt billigere enn Toyotaen. Mazda'en kanskje enda litt billigere.

Nissan kom med ny modell i 84 som var noenlunde lik til 95. Ville ikkje kjøpt en fra før 84 pga gammel/liten motor. Nissan finnes som både 2wd og 4wd. 4wd ligger en del høyere i pris. Ganske så høyt faktisk. Skal du ha en i god stand må du nok regne med en del lapper, men det går igjen på alt av 4wd diesler fra litt store produsenter.

Hvis du ikke på død og liv må ha 4wd, så anbefaler eg deg å kjøpe en 2wd. Pga komforten når du kjører, hva du får for pengene osv osv.... En 2wd kan bli vel så tøff den. Men så klart, det er alltid kjekt å ratte avgårde ut i skogen og...

Toyota hadde vel modellskiftet sitt i 82 tror eg. Og ett nytt ett i 88/89..

Regner med det i alle tilfeller er diesler du snakker om. Hvis du kjøper bensinere, får du de nok ENDEL billigere enn tilsvarende dieselmodeller.

Både Mazda, Toyota og Nissan kom i 2wd med 2 og 4 seter og 4wd med to og 4 seter. Alle bilene hadde og 2 forskjellige størrelser på hyttene.

Nissan hadde 2.3 diesel i 2wd og 2.5 i 4wd.

Toyota tror eg kjører 2.4 diesel i begge to. Hvilke bensinmotorer de leveres med husker eg ikkje, da det ikkje interesserer meg veldig..

Mazda har B2200 (2.2 diesel) i 2wd og B2500 (2.5 diesel). Disse må ikke forveksles med B2000 og B2600 som er bensinere.

Finn din pris du, så må du nesten bare kikke litt rundt for å se om du vil betale for en eldre 4wd eller en litt nyere/bedre 2wd til samme pris.

Håper noe av dette var til hjelp. Orker ikkje skrive mere nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er Diesel eller bensin gjør ikke så mye, men tror nå dieselen er bedre (billigere), og de har vel litt mer moment. Men bensinmotorene, er de sånn veldig mye svakere enn dieslene?

BMW324TDa:

Takk for kjempefint svar :) Var til god hjelp

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en på autodb nå som kanksje var litt interessant; men det er Datsun King Cab, 85-mod... Er det noen åpenbare forskjeller på denne og Nissan?

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen .. datsun og nissan er ett og samme merke..

men ta Hiluxen.. er en grunn til at taliban bruker den :P

ellers kan du jo punge ut 400.000 å kjøpe en Toyota Tacoma X-runner

eller en helt ny Toyota Tundra... Dodge Ram er for pyser :P

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis den heter Datsun så er det vel den modellen fra 84 og nedover..?? Mener det. Hvis det er to reflektorer pr lykteside. Denne er vel noe utrangert etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider