CoilOver Skrevet August 8, 2006 Rapporter Share Skrevet August 8, 2006 Brukte litt glassfibersparkel på bakykta, men må jeg ha noe oppå der siden det vil komme vann der når jeg vasker bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegardAa Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 pensl over med en polyester+herder blanind.. Tectyl? Alt som hindrer vann i å treffe sparkelen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Men vil ikke glassfibersparkel også trekke til seg f.eks. hammerlakk, om jeg pensler det over? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 '] Brukte litt glassfibersparkel på bakykta' date=' men må jeg ha noe oppå der siden det vil komme vann der når jeg vasker bilen?[/quote'] Hei. Det er to ting som ikke kan blandes. Herdeplast (glassfibersparkel,polyester alt som er tokomponent) kan ikke bindes med termoplaster. Sånn som baklykten din. Den er vel laget av PP-HD (mest sannsynelig)plast og da må det sveises. Et lite enkelt tips kan da være å bruke en loddebolt for å prøve å lappe det sammen.Men husk at det MÅ være rent før du begynner å lappe sammen. Vist du gir den sparkelen en liten "kakk" nå så vil det garantert løsne. Det finnes også lim for å lime termoplast, bla ABS plast. Araldite leverer noe, men det er stort sett bare til bedriftskunder. Da dette limet inneholder div ting som ikke er så sundt, og du må vite hva du holder på med... Paal C. HPC. Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg