Gå til innhold

Girkassetrøbbel!

Ranger emnet


KennethB

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så har j litt trøbbel... Har en ulyd i girkasse/clutch-området når jeg slipper opp gassen i fart! Ifra ca 80 km og oppover... Men da jeg tråkker inn clutchen blir det stille, og det samme gjelder når j gir gass igjen... Er ingen ulyder i kassa når jeg gir gass heller... Det er ei M90 kasse, med dypt svinghjul, turbo-trykkplate og lamell til nyere type Volvo av ett eller anna slag... Noen som kan hjelpe??? :):

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som tittelen sier, så har j litt trøbbel... Har en ulyd i girkasse/clutch-området når jeg slipper opp gassen i fart! Ifra ca 80 km og oppover... Men da jeg tråkker inn clutchen blir det stille, og det samme gjelder når j gir gass igjen... Er ingen ulyder i kassa når jeg gir gass heller... Det er ei M90 kasse, med dypt svinghjul, turbo-trykkplate og lamell til nyere type Volvo av ett eller anna slag... Noen som kan hjelpe??? :):

 

Uten å være helt 100% sikker uten å hørt/sett den i reallife.Vil jeg tippe med stor sikkerhet på at det er utløser-lageret ditt.

 

 

Mvh Morten

- Volvo V40

- Volvo 142

- Volvo V40 T4

- VW Touran 2005 TDI ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er utløserlageret ditt jeg også, det kan se bra ut, men har du sjekket om den greier å bevege seg opp/ned ?

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det, S90R... Må nok bare få tak i et orginalt et til M90 da ja... Blir gal av det der!!! Nytte liksom ikke å skru opp stereo'n heller... ;) Hvordan går det med motorprosjektet ditt,forresten?

Mangler å få inn girkasse og lage girkasse-travers samt mellomaksel og spakstell. Også er det eksosanlegg og noe annet småtteri. Tenkte jeg skulle få prøvd den en tur nå i år da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det, S90R... Må nok bare få tak i et orginalt et til M90 da ja... Blir gal av det der!!! Nytte liksom ikke å skru opp stereo'n heller... ;) Hvordan går det med motorprosjektet ditt,forresten?

 

Kompis av meg har et lignende problem med ei Getrag 262 CR (Sportgetrag Dogeld) fra E30 M3. ulyd hele tiden dær da... men lyden kommer bort når clutchen trampes inn. lyden øker med motor turtall.. er også lyd om kun bilen triller, men den står i går ( lavt omdreinings tall på motoren)

 

hva kan være feil?

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår