Gå til innhold

Girkassetrøbbel!

Ranger emnet


KennethB

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sålenge man ikke frir ut clutchen så vil mye deler i kassa følge med motoren rundt. Da vil lyden være turtallsbestemt.

Hadde det vært ulyd i utløserlageret ville lyden kommet når clutchen blir trykket inn.

Hvorfor M90 kassa er slik, vet jeg ikke. Men det har blitt sånn på alle de kassene som jeg har vært borti. Virker nesten som at dette er et Getrag problem...

 

Jeg skal kjøre med 6- trinns Getrag V-160 som kommer fra en Supra. Der har jeg også hørt folk som klager på ulyd i girkassen ved skifte til en skikkelig clutch med stumt svinghjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer... Det har jeg ikke vært borti før at gjør noe, lærer noe hver dag gitt :P Hehe

Men får du laga no svartspor på skogen i sept?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge man ikke frir ut clutchen så vil mye deler i kassa følge med motoren rundt. Da vil lyden være turtallsbestemt.

Hadde det vært ulyd i utløserlageret ville lyden kommet når clutchen blir trykket inn.

Hvorfor M90 kassa er slik, vet jeg ikke. Men det har blitt sånn på alle de kassene som jeg har vært borti. Virker nesten som at dette er et Getrag problem...

 

Jeg skal kjøre med 6- trinns Getrag V-160 som kommer fra en Supra. Der har jeg også hørt folk som klager på ulyd i girkassen ved skifte til en skikkelig clutch med stumt svinghjul.

 

så hva kan være feilen da?

 

for å få M 90 inn i 240 hva må gjøres da? noen som har link til en side dær noen har gjort d, med bilder f.k.s? hva er hensikten og hvorfor sveises synkringen på 3 gir på M90 Boxer?

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hva kan være feilen da?

 

for å få M 90 inn i 240 hva må gjøres da? noen som har link til en side dær noen har gjort d, med bilder f.k.s? hva er hensikten og hvorfor sveises synkringen på 3 gir på M90 Boxer?

Feilen er at den girkassen skal ha 2 massesvinghjul. Ellers må man leve med litt ulyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m90 er jo getrag!(en slags hvertfall) uansett så prata jo du om M90 i 240, så da er det jo naturlig at det er m90 du lurer på

 

se litt lenger opp du... lurer på Getrag 262 cr problemet jeg

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hva kan være feilen da?

 

for å få M 90 inn i 240 hva må gjøres da? noen som har link til en side dær noen har gjort d, med bilder f.k.s? hva er hensikten og hvorfor sveises synkringen på 3 gir på M90 Boxer?

 

M90 kassa tar borti torpedoveggen hvis du skal ha motor og gir inn samtidig. Men hvis du først setter inn motor og så fester kassa på under bilen så går dette fint.

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår