Gå til innhold

Ulyd i motoren, finner ikke ut hva det er...

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Halla...

Nå har jeg en ulyd i motoren igjen, moro... For noen mnd siden ga den ene ventilen etter og låse seg nede, det er nå fikset men ulyd igjen. Virker som det ikke er på samme sted som sist... er sylinder nr 5 mener jeg...

Lyden høres ut som en form for eksoslekkarsje, men er ikke det...Skriver ned noen punkter jeg har sjekket osv...

Kompen er bra i sylindren...

Ulyden går VEKK når jeg tar av pluggledningen :S

Lyden forandrer seg ikke selvom jeg strammer ventilene mer eller mindre (har prøvd langt begge veier)

Lyden kommer ved motstand, hører den ikke når jeg slipper gassen...

Merker ikke noe på at bilen går dårligere eller noe...

Jeg har testet mye nå, men finner ikke ut av dette, hjelp !

Kjenner ikke noe lekkarsje rundt toppen eller headers, heller ingen tykk opp av gasseren visst feks innsugsventilen hadde låst seg oppe...

Mvh Ottesen, (møkk lei bilen nå...)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm....rart visst det er det da... motoren har gått kanskje 200-300 mill max siden total oppbygging/overhaling. Da var alle lager byttet...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider