Gå til innhold

Lyver selgere om Effekt På PONTIAC FIREBIRD\transam?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

titter og drømmer litt på finn.no

men så legger jeg merke til de fleste selgerene skriver at bilen har 300-350hk..

mens På linken her http://transamworld.com/fbird-history-php3.php ser jeg de egentlig skal ha 190hk orginalt..

er disse motoren såpass lette og trimme eller er det noen som juger på seg et par 100hk for å få solgt bilen sin??

nå så jeg for det meste på 3 gen da disse var billigst i innkjøp..

5liter til 5.7!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok nesten spør selgerene om hva som er gjort med motoren.

 

Og heller spør her etter på om det kan stemme.

 

Men ja V8 generelt er drit enkle å trimme, sier seg nesten litt selv når de kun er 190hk i en 5,0 - 5,7 liters motor, da er det bare å begynne å fjerne flaskehalsene, som innsug, kam, eksosmanifoiler osv osv.

 

Lykke til med bil kjøp da, etter som det var det jeg forstod du skulle ;-)

 

 

EDIT: Det er nok mange som TROR de har masse hester, be om dyno papirer på effekten.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk at en del US biler ble solgt med meget underdrevet antal hester på papiret på grunn av forsikrings-summen. Vet ikke om det gjalt disse bilene også, men mange ungdoms/muskelbiler hadde altså lavt antall hester på papiret slik at flere eiere skulle ha råd til å ha den på veien.

 

- er noe muffens med at den råeste 5,x liters motoren (som gjerne dobla verdien på bilen..) hadde 90 hester mer enn billigste 6'ern ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

titter og drømmer litt på finn.no

men så legger jeg merke til de fleste selgerene skriver at bilen har 300-350hk..

mens På linken her http://transamworld.com/fbird-history-php3.php ser jeg de egentlig skal ha 190hk orginalt..

er disse motoren såpass lette og trimme eller er det noen som juger på seg et par 100hk for å få solgt bilen sin??

nå så jeg for det meste på 3 gen da disse var billigst i innkjøp..

5liter til 5.7!!

 

JA.

Det er mange som lyver så det renner av de. Mange av uvitenhet og noen fordi det er såpass dreiemoment i en V8 at det "kjennes" mer ut. Kan godt tenke meg at biler gjerne stiger mange hester etter en tur innom en sleip bruktbilselger og. Så der er kansje flere som tror selv de har den effekten mens det reelle er ofte 150-250hk.

Ver kritisk og be om dokumentasjon. Det er så mange som "har" minst 300hk i bilene sine men sjelden å se de på street legal eller lignende for å backe opp påstandene sine.

Har testet mange biler med min G-tech og de fleste ble rimelig skuffet over resultatet.

-69 Chevy med høykomp 350, performer innsug, headers, Edelbrock600cfm+ Ga akkurat 180hk på G-tech. Her kan nok legges til ca 70 Hk for tap i drivverk men ikke 300 uansett.

Så JA mange (ikke alle) lyger men ikke nødvendigvis med vitende vilje.

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å oppgi færre hester enn det virkelig er var et fenomen på slutten av 60 tallet og det gjaldt de aller største motorene den gangen.

 

Fra og med 1973 var det ikke i noen amerikanske bilfabrikkers interesse å oppgi færre hk enn den virkelige effekten. Tvert imot.

Bunnrekorden har vel de aller sureste 305 motorene. De yter "hele" 105 hk! Kompresjon som ei sykkelpumpe.

Eneste de motorene er brukbare til er som "besiktings motorer" på svenske rodder.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan poste et eksempel.dette virket egenlig usansynlig høy effekt i forhold til pris..

regner nesten med bilene stiger i pris etter å ha tatt ut mer HK!!

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8040499&sid=6az8T37Iv989014&pos=9&tot=12

 

det der var en sykt fin bil da!! synd det ikke var T-tak på den men.. hehe!

grei pris og jo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja så flott ut.. hadde bare pengene vært i kassa hadde jeg nok vært og sett på den rimelig kjapt..

 

søkte litt på google.. men fant ikke komp på 1983 mod..

ser 2gen Pontiac ligger fra 7.6:1,???hva pokker!! dette er sinsykt lav komp..

er til og med nestet for lavt til turbo\kompressor..finnes det ikke bunndrag i det hele tatt på disse motorene orginalt??

tviler ikke på det er mye og hente med noen høyere stempler evt snurre\kompressor..

noen som klarer og fiske opp komp på 1983mod på google??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å oppgi færre hester enn det virkelig er var et fenomen på slutten av 60 tallet og det gjaldt de aller største motorene den gangen.

 

Fra og med 1973 var det ikke i noen amerikanske bilfabrikkers interesse å oppgi færre hk enn den virkelige effekten. Tvert imot.

Bunnrekorden har vel de aller sureste 305 motorene. De yter "hele" 105 hk! Kompresjon som ei sykkelpumpe.

Eneste de motorene er brukbare til er som "besiktings motorer" på svenske rodder.

Litt off topic men hvordan var dette på mustangene? Noen som har peil på hvor mange hester de hadde iforhold til det bilfabrikken sa de hadde? Tenker litt på hvor mange hester min 390 skal ha.

67 Ford Mustang 390 HT -Little red rocket-

87 Ford Orion 1,6 -Bilen med det rare i-

00 Skoda Pickup 1,9 -Truck of the year-

 

Every song gets better on the road

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår