haoarox Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Det med kjøp/salg. Jeg føler selv at jeg vil få bedre respons med å "spørre" om saker og ting her, og da snakker jeg jo om 240 deler. Alt av detaljer som bare er i 200 serien finner man fortere på dette forumet enn kjøp/salg forumet. Siter 01' Renault Megane Coupe Sport 1.6 90' Volvo 240 2.3GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 gratulerer med nok en useriøs topic/tråd Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 jeg er lei av den vet noen hvorfor bil min stoppet??? bilen min starter ikke vet noen hvorfor??? når folk spør sånt så vet vi jo ikke om det er strøm på batteriet en gang!!! Ikke alle som er født mekanikkere så da må dem spørra da veit du... Så får dem som ikke gidder å svare la vær å se på tråden da... Hvis du skal hjelpe dem så må du bare spørre personen fram om det... Hadde ikke vært mange tråder her utenom filmer å andre sine prosjekter hvis folk ikke hadde spørt... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Helt enig at det er mange unødvendige tråder her,noen starter nesten tråder om hvilken fot en skal bruke først når en våkner om morgenen. Og så har vi "visse" her med unødvengige tråder som direkte kjefter på folk som kommer med fornuftige svar. en viss mellomting er å foretrekke. Da jeg begynte å skru bil var det ikke snakk om å lese på forum for hver eneste ting,men å bruke sunn fornuft..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ReVolvolution Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Poenget mitt er at folk kan lage samletråder, istedenfor å fylle opp forumet med spørsmål om hver LILLE ting.. Kjøp en bok, eller SØK først. GOOGLE har vi til noe, og SØKE funksjonen på forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Hold deg på 400 forumet du!! klovn Siter Volvo 242 78 mod B19A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVOLVE_88 Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 om du ikke har noe anna å bedrive tia med så kan du finne deg ett anna forum å sjå på. som nevnt før her så er en del her nybegynere på å skru osv. og når du får ett spørsmål om hvorfor feks bilen ikke starter, så nevner de fleste om hva de har sett etter av feil på bilen sin, før de legger ut en tråd?. men de finner det ikke. sånt er det kjekt å dele med andre som kansje har hatt den samma feilen en gang før. Siter -volvo 240 88mod 240GLE -Turbo prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Hold deg på 400 forumet du!! klovn Helt enig... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Da jeg begynte å skru bil var det ikke snakk om å lese på forum for hver eneste ting,men å bruke sunn fornuft..... Ja, da har vel verden utvikla seg da, positivt etter min mening... Hjelper heller lite med sunn fornuft hvis du ikke har peil på bil og ikke får start.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinjongen Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 men drit i å hjelp de som trenger det da! trenger ikke lese alle posta en gang! faan for noe tull! Siter > Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven* > Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker* > Volvo 240 Tic *Traded* > BMW 520i *Til Salgs!* > Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Slutt nå med personangrep, folkens, det er min jobb! Det man må tenke på her, er at om det kommer en kis inn, som "aldri" har vært på et forum, vet gjerne ikke personen hvordan han/hun skal oppføre seg. Greit nok, det fins retningslinjer og alle skal holde seg ajour, men, ja.. Noen folk er lite flink med data, noen folk er lite flinke med bil og noen folk er lite flink med begge to.. Man kan google ja, men forumet er også til for å diskutere. Personlig synest jeg ikke man skal være så "frekk" / "slem" med "noobs", altså de nye på forumet. Jeg mener ikke å si at alle nye på forumet er noobs, men, ja.. noob = nybegynner og alle har vært det en gang, om ikke på internett, så kanskje på noe annet. Blir litt teit å forvente at alle skal automatisk ha alle kunnskaper, så snart de skal inn på et forum. Moralen min, er altså som i forrige innlegg; se an hvem som spør. Om det er en gammel bruker, som lager nye tråder for x^y gang, kan man jo bruke den "google smileyen", men en ny bruker kan man gjerne tipse om søkefunksjonen og samtidig gi lenken til søket om feks. hvordan å slå på tørketrommelen, koble av speedometervaier, etc. Hva folk synest er "enkelt", er rimelig individuellt... noen synest det er vanskelig å bruke lyshorn på 240, mens andre sliter med større problemer. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Fatter ikke åssen trøbbel det er at folk spørr jeg altså... Hvis trådstarter har så voldsomt svære problemer med at folk spørr så er det vel ikke no vits at du er her for da kan du vel alt? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Ikke alle som er født mekanikkere så da må dem spørra da veit du... Så får dem som ikke gidder å svare la vær å se på tråden da... Hvis du skal hjelpe dem så må du bare spørre personen fram om det... Hadde ikke vært mange tråder her utenom filmer å andre sine prosjekter hvis folk ikke hadde spørt... okay er greit for meg om folk spør om hjelp... men når folk ikke har åpnet panseret en gang da er det litt for tvilende... kunne jo laget en sticky-post om men er helt grønn... og en for om det ha funnet ut at det er ikke er gnist liksom... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Ja, da kommer dem som ikke har peil sikker te å få mye hjelp kan jeg tenke meg... Det er ikke ofte at folk bare kommer inn og sier i en tråd at "jeg får ikke start"... Folk sier somregel hva de tror er feil, hvor ulyder kommer fra, hva som de har hatt problemer med før bilen stoppa osv... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 okay er greit for meg om folk spør om hjelp... men når folk ikke har åpnet panseret en gang da er det litt for tvilende... kunne jo laget en sticky-post om men er helt grønn... og en for om det ha funnet ut at det er ikke er gnist liksom... Poenget er jo at de som ikke har peil, ikke går inn på tråder, de bare spør spørsmål.. Jeg skjønner fremdeles ikke at det er noe problem, men det er kanskje pga. jeg liker å mase :P Forøvrig, fortalte Colli på forumet meg en "incident": Han stod på volvo, frydenbø, det kom inn en dame og sa: "Hjelp, jeg trenger en ny felg!". Hva var gale? Hjulkapselen hadde knekt eller falt av, husker ikke helt.. Men, sant.. De fleste vil se forskjell på felg og hjulkapsel, men ikke alle. At de da skal lese seg til hvilket problem de har, det blir kanskje å kreve for mye, når de nettop; ikke engang vet forskjellen på hjulkapsel og felg! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg