Gå til innhold

Bilen vil plutselig ikke starte...?!

Ranger emnet

ToyotaStarlet

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Toyota Starlet, 1,0 forgasser m/manuell choke...

Jeg byttet om cd spilleren til kasett spiller, siden den skal selges...

så kom jeg borti spilleren med "memory +" ledningen, og den kortslutta, sjekket alle sikringer i bilen alt var iorden... sikkert bare sikringen i spilleren tenkte jeg.., så skulle jeg ha bilen ut av garasjen, men da bare gikk starteren rundt og rundt og rundt og rundt, og det fortsatte (pause etter 15 sek, mellom hver forsøk)

Ga noen mellomrom og prøvde igjen, men samme skjer...

Prøvde å dryppe litt bensin dråper inn i forgasseren uten å lyktes...

Til informasjon har jeg hatt av både pluss og minus polen på batteriet, og da har bilen vært uten strøm i noen minutter, men det har vel ikke noe å si?...

Kan noen være så snill å hjelpe meg, siden bilen må ut av garasjen siden andre bilen skal inn imorgen kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det ikke er sikringen, sjekk om det er noen brente ledninger. hvor gammel er bilen, hvis den er av nyere type kan noe datasystemer ha gått til helv....

Bilen er fra 86, tror ikke den har hjerne en gang, den er så dum :P

Kan nevne at jeg har hatt av slangen som kommer fra bensinfilteret og inn til bensintrykkregulator? eller hva det nå heter...

Men eneste er at kasettspillern virker ikke nå, det er same shit...

Men bilen ikke vil starte er stor problem :P

Håper dere kan svare så fort som mulig, jeg må få start på den innen klokken 17 00, ellers så må den taues ut av garasjen, og det er vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket en del nå, og det var ikke gnist, sjekket videre og den får ikke strøm fram til coilen...

Ga + direkte fra batteri til coil da starta den....

Den ledningen som går ved siden av coilen, kanskje motstand eller kondensator, men legger ved bildet, den ledningen gir ikke strøm lenger,,, og den går til tenningslåsen. Skal egentlig komme strøm når tenninga står på ON, men har målt med voltmeter og nå er det ikke noe strøm, kan nevne at jeg klarte å kortslutte memory ledningen til bilstereon på spilleren og da ble spilleren sloknet og etter det starter ikke bilen heller ikke siden den ikke gir strøm til coil....

Hva kan jeg gjøre?... er tennigslåsen ferdig nå?, kan jeg ta "ON strøm" fra noen andre steder?... Men kanskje jeg burde bytte det som er feil siden kanskje den gir strøm derifra til andre steder også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider