Gå til innhold

hva betyr mest på dette forumet?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Sitter nå like paff som vanlig med ett inntrykk av at det ikke virker å være mye samhold i det som derimot utad virker å skape ett inntrykk av samhold, spredning av informasjon og knytte interessert opp mot bil blandt folk i det ganske land.

Om man kunne satt opp regler for hvordan moderatorer skal kunne drive på, slik at dette ikke går utover medlemmer som hverken bryter regler eller noe annet uten engang å kunne si ifra samt referere til grunnlaget for sine handlinger hadde dette vært en stor fremgang.

Jeg håper da virkelig ikke at målet er at bilforumet skal bli ett nytt gatebil.no konsept hvor hver enkelte persons skjønn er det eneste status quo.

Hvis det er slik at enkelte "eier" dette forumet burde dette isåfall kanskje i større grad være synlig ut mot brukerne slik at man evt kunne finne seg et alternativ som var mer åpent.

I mitt tilfelle har en såkalt "moderator" slettet en tråd jeg hadde ute på salgsområdet hvor jeg tilbydde å bestille bilpleieutstyr for de som måtte ønske det samt jeg og andre som er interessert i slikt tipset hverandre og svarte på spørsmål. Utifra reglene oppført står det ikke andre krav enn at man skal skrive selges eller kjøpes samt hva det gjelder. Denne er nå oppgitt slettet med grunn: "kjøp annonseplass gjennom google og start firma".

Hadde det vært penger i dette hadde jeg selvsagt gjort det, men dette har jeg ingen interesse av, ikke har jeg som student noe interesse av å kjøpe reklame heller da jeg heller bidrar til forumets allsidighet ved å skrive og svare på innlegg slik andre aktive medlemmer gjør.

Hvis ønsket er å drepe etthvert forsøk på å hjelpe andre i dette tilfellet så lykke til, hvis ikke håper jeg dette rett og slett skyldes en missforståelse eller kommunikasjonssvikt hos enkelte.

Man burde kanskje også vurdere å ta kontakt med folk før man går til slike drastiske skritt, kan umulig tenke meg at dette tar mer energi enn å kun lese rundt på forumet for å finne ting å slette dagen lang.

Vil til slutt minne enkelte her inne på det faktum at uten medlemmene er ikke dette forumet verdt noe som helst. Jeg synes hele konseptet er viktig å diskutere da man bør klarlegge hva som er viktigst.

Hvis enden på visa blir at ingenting endrer seg kan jeg jo tilby å betale i noen desiliter såpe ? Det er slikt jeg "tjener" på det jeg har gjort, får fortjeneste av type "kjøp 3 få 4" ;)

Hvis kapital går forann flerfold, åpenhet og miljø er jo det litt trist må man si.

Til slutt vil jeg beklage til de som har stilt spørsmål på denne tråden som nå er fjernet samt de som har lagt inn annen info som lå der, hvis disse ikke rakk å lese svarene evt det blir noe rot med det som er kjøpt så kontakt meg på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette er slik dette forumet har utvikla seg med tiden...

Her skal man ikke kunne spørre etter ting, uten om at man har granska hele forumet først, får å se om noe av kansje er tatt opp før...

Så fort en har spurt om ting før, eller legger ut en post med f.eks bilder eller film, så er stort sett et av de første svar, dette er tatt opp før...bruk søkefunksjon neste gang.

Sitter selv som leder i FMCN, og admin på forumet der, og vi har en politikk for våre moderatorer/admin om at hvis er person gjør noe galt i forhold til regler, så får denne karen muligheteh til å svare forseg og forsvare seg, føre noe tiltak gjøres...

Synes det er galt dette som ble gjordt med denne til n0stra, da det ikke ble spurt om noe i forkant, bare slettet...

Meiner at her kunne Haakon_a ha sendt en PM og spurt eg litt fram om tinga føre han bare bossa rundt og gjorde som han ville...

Det ble heller antatt at her sitter det en å tjener masse penger på å selge bilpleie...Vel dette er feil, utfra det jeg har skjønnt og snakkes en del med han om, så sitter han ikke igjen med stort etter, frakt, moms, frakt og jobb at det er noe å snakke om...Er han heldig så får han kansjke en flaske med bilshampo hvis han bestiller 4 stk på en gang...

Dette er ikke mer enn rett og rimelig når han bruker sin tid på å hjelpe folk som er interesert i dette.

Det virker faktsik litt som at det her ønskes at det betales for annonsering, slik at forumeier kan tjene penger på det istede...

Hvis dere står for at tråden hans skal slettes, så ser jeg at denne tråden her:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=75913 blir slettet MEGET fort, da dette er akkurat det samme, bare med utstyr man trenger til å lakkere...

Kan nemlig ikke se at han har handla seg rett til å annonsere!!!!

Summa sumarium, så meiner jeg det ble utført en feil her, som dere som admin bør beklage å rett opp, da det er flere tilfeller til slikt salg på dette forumet...

Vær heller litt mer takknemlig noen av oss som driver med dette, gidder å dele våre erfaringer gratis med medlemmene på dette forumet...For vi kunne nemlig ha tatt bra betalt for å holde kurs innen bilpleie...Men istede bruker vi tid til å lage how-to , gi tips osv gratis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest den tråden som ble slettet. Men forumet har lagt seg på en streng politikk med tanke på kjøp og salg. Mulig de kunne gitt han en sjanse til å forklare seg, og bare stenge tråden i mellomtiden ellernoe.

Men slik jeg har forstått det har ikke moderatorene her tid nok til å grave rundt alt de sletter og endrer. Da hadde de kanskje ikke orket å drive forumet i det hele tatt. Forumet har vokst med tiden, og dermed mye å gjøre.

Hvis det er andre tråder du mener burde bli slettet, så er det er rapporteringsknapp for slike situasjoner. Da kan du bruke den og hjelpe moderatorene og kanskje de får tid til å bruke mer tid før de handler?

my 2 cents

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var synd den traaden forsvant, ikke bare fikk en tingene billigere, en fikk ogsaa tips om hva det brukes til, hvordan skal dette brukest, hva trenger en for aa fikse noe, ikke nok med at dette var et tilbud om aa skaffe gode produkter billigere enn i butikk, det var en informativ traad, som kunne hjelpe de som ikke har noe erfaring og gjerne vil ta bedre vare paa bil lakken sin.

var vel en traad som ikke fortjene aa bli sletta.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig føler jeg det blir feil når hovedfokuset flyttes over på profitt og man skyver vekk de som kun ønsker å skape engasjement samt hjelpe andre uten å først og fremst tenke på seg selv. Hadde jeg faktisk vært i en situasjon da jeg hadde vært tjent med å starte firma samt sett noen inntekt i det hadde saken vært annerledes, men jeg har da heller aldri lagt skjul på hva tinga koster og hvilket frakselskap jeg bruker, da er det veldig enkelt å regne seg frem til hva jeg sitter igjen med, ca null og niks (sjekk pris på http://www.meguiars.com sin shop, legg så til frakt og salestax i usa, legg så til fraktprisene på magnum, legg så på moms, vips så vet man prisen det koster å ta inn). Skulle jeg hatt råd til alternativet måtte jeg satt opp prisene, da forsvinner poenget da jeg heller isåfall ville anbefalt folk å importere selv. Er ikke inn i dette for "the money". Hadde jeg hatt tid og ork hadde jeg fått fordelene firma har, momsfritak osv, dette er som sagt uinteressant og gir meg faktisk dårligere forhold enn hva en bedrift har å jobbe under. Jeg kan heller ikke se på noen som helst av de på bedriftsdelen her på forumet som selger bilpleiemidler, ser kun bilstereo, styling, felger, dekk og lignende flere måneder tilbake. Hvis du selger ting i liten skala slik som jeg har gjort får man kjøpt billige annonser på finn.no, er man derimot stor og skal slippe moms osv så må man betale mer. Stor inntekt og stor omsetning vs liten omsetning og liten eller ingen inntekt.

Det bør vel kanskje også avklares til fremtiden slik at man ikke opplever å få innlegg slettet fordi man tipser om billigere deler i utlandet også da kanskje? Er jo kanskje noen sure firma som reagerer på dette også.

Hadde også håpet at min konsekvente linje hvor jeg like godt anbefalte autoglym som gode produkter samt også tipset om norske butikker som selger meguiars for de som ønsket produktene med en gang skulle bevise min integritet.

Og unnskyldninger om at man ikke har tid til å spørre først, vel, når man har tid til å rote rundt og lete frem ting som ikke engang direkte bryter med egne direktiver så kan man umulig ha dårlig tid. Bare mine ten cents.

Men hvis bilforumet er ett privat konsern med en egen agenda så skjønner jeg jo selvsagt tegninga, men da bør man være såpass ærlig mot brukerne at man klart og tydelig forteller at bilforumet.net ikke er lagd for åpne diskusjoner og hjelp rundt bilhobby'en slik de virker å gi inntrykk av.

Er vel medlem av ca 20 forum rundtom i verden, dette forumet kan vel smykke seg med tittelen mest restriktiv og kommersiell så i måte.

Men skal holde kjeft og heller la andre evt få komme med kommentarer da jeg sikkert vil bli sett på som subjektiv uansett. Kanskje jeg skal gå og hoppe rundt i pengebingen full av penger jeg tjener på å selge vaskemidler til halv pris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker faktsik litt som at det her ønskes at det betales for annonsering, slik at forumeier kan tjene penger på det istede...

Koster å drive ett forum, og med tanke på at vi driver dette på privat basis, forumet er gratis for vanlige brukere osv så må vi få inn inntekt til drift ett sted, som da blir fra firmaer osv.

Vi har oppretta ett firma forum hvor firmaer kan selge varene sine mot noen kroner som går til server leie osv osv...

Og da N0stra som selger Meguiars i store kvanta til forum brukere så vurdere jeg det sånn at han burde gå under firma forum delen... er firmaer som irriterer seg på dette salget fra forskjellige brukere siden de kan operere fritt, mens de må betale...

Hva N0stra eventuelt tjener på dette kan vi aldri sjekke, enkelt og greit så lenge som han selger ting via forumet som er i ny embalasje osv så blir det ansett som salg. og vi krever da en firma konto for dette salget...

Skal du selge meguiars så start heller en egen web side hvor du opererer ifra.

mulig du føler deg dolka i ryggen her... men jeg følger bare det som er satt som regler. og forskjellsbehandling funker dårlig med over 20.000 medlemmer...

Angående tråden med lakksprøytene osv så er den sletta nå og sendt pm til trådstarter..

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det være at jeg tar helt feil, men et firma er vel en gruppe mennesker som tar inn varer for en gitt sum, og selger de videre til en høyere pris, for og så skumme av fløten på toppen. Ettersom jeg har forstått det, har n0stra bare tatt inn varer til en gitt pris, for og så selge det videre til akkurat samme prisen; ligger ikke noen penger og tjene her. Og da er det vel ikke akkurat et firma, hvis han baserer seg på og ta inn varer for nøyaktig summen som det han betaler...?

Den tråden var (etter min mening) både underholdende og lærerik, dette gjelder også tråden til top gun. Det var trist at den ble slettet.

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke det at noen av de navngitte nicknamene her har firma men det er såre enkelt og selge varer i privat navn og få det ført på firmaet, angående innprisen på f.eks nevnte bilpleieprodukter så kan egentlig ikke andre brukere vite om han får rabatter ved at han handler større og større pakker fra "fabrikk".

Nei jeg påstår ikke at n0stra har skulte baktanker og hvist han sier at han ikke sitter gjen med så mye profitt får man bare tro, eller tvile på det.

Jeg for min del tror bare at han ville formidle billige kvalitets produkter slik at folk flest får råd til det og jeg ser overhodet ikke noe feil med det!

Men jeg tror også at det er enkelte som driver firma her inne som ikke oppgir at de gjør det for og få billig reklameplass for det de selger. Jeg skal ikke nevne navn men jeg tror mange har gjort seg sine tanker når de har sett på div salgstråder her inne.

Jeg kan også forstå moderatorene som har en formidabel jobb med og moderere dette stor forumet som det etterhvert har blitt og alt er ikke like enkelt for de heller. Det er ikke like enkelt og skille den gode samaritan fra den sorte ulven ::):

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere står for at tråden hans skal slettes, så ser jeg at denne tråden her:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=75913 blir slettet MEGET fort, da dette er akkurat det samme, bare med utstyr man trenger til å lakkere...

Kan nemlig ikke se at han har handla seg rett til å annonsere!!!!

Enig med mye av det du sier..

men hva hjalp det at du fikk den tråden også sletta? :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seriøst, det er bare fette tragisk

ja jeg med synes det er tragisk når brukere fyrer med admin på den måten at de har slike tråder, for så å refse etterpå når de blir slettet...:puke:

Jeg er glad de følger reglene og skjærer alle under samme kam:thumb

da er vi like alle sammen:hello:

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider