Gå til innhold

Min Volvo 745 Racewagon ;)

Ranger emnet


virtual

Anbefalte innlegg

  • Svar 250
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir bra dette, ser fram til prøvetur når du kommer tilbake:)

 

Har en mistanke om at det har vært kaldt å holde på, eller du har vel hatt byggtørkerne på Overdrive?:D

 

Prøvetur skal du få! :)

Har hatt en 24 kw strøm-vifte på, og en 15kw byggtørker.

Det fungerer helt greit :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) jaja, knøvling hører med det:)

ser du har mye kunskaper ang motor, kansje du har peiling på ombygging fra forgasser til sprut?

 

har nemmelig en accord 16v EFI motor for hånden som jeg gjerne skulle hatt inn i accorden min:)

 

Nja, når det kommer til ledningsnett og sånt, så holder jeg meg helst unna, selv om jeg er elektriker :P

Men kan godt hjelpe til :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide med en liten update..

 

Noen som vet hva lagerklaringen skal være på disse motorene?

Sjekka med en tråd som var for å måle fra 0.1 til 0.5mm, men den ble klemt så flat at det var utfor skalaen..

Så lagerklaringen er godt under 0.1 mm, men den sviver helt utrolig lett og fint rundt, så det skal være rett :)

 

Her er bunndelen nesten ferdig montert, mangler bare oljepumpa osv..

 

S5021379.jpg

 

S5021380.jpg

 

S5021381.jpg

 

 

Har også fått demontert toppen, hadde selvsagt bare tang for ta av ventilene for topper uten overliggende kamaksling, så måtte lage en forlenger..

 

S5021385.jpg

 

S5021384.jpg

 

S5021383.jpg

 

Etter en liten vask:

 

S5021397.jpg

 

S5021398.jpg

 

S5021399.jpg

 

S5021400.jpg

 

 

Mange syns sikkert det er harry osv osv, men jeg syns det ser ganske bra ut.

Har lakkert toppdekslet i bilens farge:

 

S5021402.jpg

 

 

Begynte også å ta ut gammel-motoren fra bilen, og fikk en liten overraskelse når jeg tok av braketten til dynamoen:

 

S5021390.jpg

 

Oljeakslingen hadde knekt av, og kommet ut der!

 

Klart for å løftes ut

S5021392.jpg

 

S5021396.jpg

 

S5021395.jpg

 

S5021393.jpg

 

 

Kommentèr gjeeerne! :thanks

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig rå volvo 745:)

Er utrolig morsomt å se hvordan ting blir til slutt, artigere å følge med på prosjektet siden du tar så mange bilder.

Det virker som om at du kan nesten alt innen motor, er alt selvlært eller? Tåler B230F blokka mye før den tar kveld da? Ser at du også bruker B230F veiva, er F motoren bygd for å tåle mye juling eller?

Siden du kan så mye om motor, vet du om en orginal b230F motor tåler turbo konvertering med litt høyt ladetrykk?:)

Har en B230f motor på hånda, men vis jeg må bytte stempel og råder så velger jeg heller en annen motor...

"Bruk vett, ligg bredt"

- Volvo 740 GL slow edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig rå volvo 745:)

Er utrolig morsomt å se hvordan ting blir til slutt, artigere å følge med på prosjektet siden du tar så mange bilder.

Det virker som om at du kan nesten alt innen motor, er alt selvlært eller? Tåler B230F blokka mye før den tar kveld da? Ser at du også bruker B230F veiva, er F motoren bygd for å tåle mye juling eller?

Siden du kan så mye om motor, vet du om en orginal b230F motor tåler turbo konvertering med litt høyt ladetrykk?:)

Har en B230f motor på hånda, men vis jeg må bytte stempel og råder så velger jeg heller en annen motor...

 

Koselig at du liker prosjektet :)

Kan langt fra alt innen motor, for å si det sånn! Veldig langt fra alt! :P

Er for det meste selvlært ja, vi har et verksted med det meste av verktøy.

 

B230f veiva virker mye mer solid enn b230et veiva. Har hørt at det er samme veiv som står i b230ft/fk.

Ei standard b230f blokk tror jeg ikke tåler så mye guffe nei, tror faktisk rådene var tynnere enn b230et rådene.

Du burde bytte stempel og råder hvis du skal bruke blokka med turbo.

Mener det er 10,5:1 i kompresjon med b230f stemplene, jeg har brukt b230et stemplene, som gir 9:1 i kompresjon.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette, regnet med at du kom til skifte mening angående fargen på toppdekselet ja;)

 

Når drar du utover igjen?

 

Fant bare spontant ut at jeg skulle lakkere det før jeg tok kveld..

Men det ble faktisk ikke så verst, blir bedre når jeg får høyglanspolert Volvo skrifta :volvsmile

 

Drar utover i helga, da får jeg forhåpentligvis kompletert motoren, og trøska den inn i bilen :driving

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår