Gå til innhold

BMW 530IA Touring 1994

Ranger emnet

Snoop_G

Anbefalte innlegg

Tenkte eg skulle kjøpe meg slik nå, prøvekjørte en slik i helgen. Gikk friskt det og deilige kjøreegenskaper. Sitter godt med 235.35.18 og 265.35.18 på hjula. Men lurte på om det er noe eg bør passe meg for på disse bilene utenom rusten. Åssen e den motormessig, understellet osv? Noen erfaringer?

Takker for alle svar :D

Opel Omega 3.0 MV6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært endel problemer med bmws vinkelåttere (M60), spesielt sylinderforingene. Disse var laget av Nikasil, og ble fort slitt ved mye småkjøring, hvor motoren ikke ble ordentlig varm f.eks. Dette gjorde at bilen nesten drakk olje.

Endel av disse blokkene ble byttet på garanti, noen til nye blokker med Nikasil, mens andre fikk blokker med Alusil-foringer. Disse hadde ikke det samme problemet.

En annen feil på biler som har gått langt, er at boltene som holder oljepumpa kan løsne så smått, med lavt oljetrykk som følge av dette.

Ellers så er det vanlige BMW-feil, som nevnt over.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens, ser ut til at det blir et BMW kjøp tenker eg, selv om alle eg sier ikke kjøp BMW. Hehe

Passer du på å etterstramme oljepumpa og boltene i motor som holder toppen så skal de gamle M60 v8'erne holde lenge. Spesielt 3.0 litern er slitesterk, mye gods i den ;)

Er selv veldig fornøyd med min M62 3.5 liter, fint bunndrag i de og behagelige kjøremaskiner. Samtidig sparker de passe bra når man ønsker å dra på litt..

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider