Gå til innhold

Automat bort. Manuel inn

Ranger emnet


Orjuz

Anbefalte innlegg

HEI:hellothere:

 

 

1 [ ]svinghjul memo: kulelager istedet for foring

2 [ ]pedalsett fra 940/740

3 [ ]mellomaksel (den som festa til kassa)

4 [ ]interiør deksel for manuel (940/740)

5 [ ]trykkplate fra manuel (740)

6 [ ]lamell

7 [ ]omgjøring av elektriske til ryggelys

8 [ ]ordne fra P start til vanlig start av motor

9 [ ]girkasse (m90)

10[ ]hydraulisk koblings mekanisme

11[ ]svinghjulslager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

[1] Om det er en et/ft må du ha det dype svinghjulet. Skrur bare bort converter og plata som den er festet i. Husk og bruke moment nøkkel på boltene til svinghjulet. 70nm.

 

[2] Tror 940 pedalsettet passer, men dette kan andre svare bedre på. På pedalsett delen er det 2 måter og gjøre det på.

1 Kjøpe ett komplett sett med både bremsepedal og clutchpedal ferdig sammen skrudd i feste brakettene.

2 Skaffe en bremsepedal og clutchpedal med den ekstra braketten for å holde fast clutchpedalen. Skru løs automat bremsepedal og sette inn manuell bremsepedalen.

 

[3] Der trenger du den fremste delen. Eventuelt om du kjøper kasse, be om å få med hele mellomaksling. Om det er fra en 740 du tar delene, så er bakerste del like lang uansett hvilken kasse som er på bilen.

 

[4] Festet på samme måte som automat dekslet så det er jo ett enkelt bytte.

 

[5] Trykkplate husker jeg ikke helt størrelsen på. Men om du forklarer hvilket svinghjul du har så vet firma som selger slikt.

 

[6] Dette er også noe som forskjellige firmaer kan svare på. Kravene er jo at trykkplate og lamell er specet over ditt maks dreiemoment for å få noe som er driftsikkert. Sålenge lamellen passer i svinghjulet og har rett sentrum.

 

[7] Ryggelyset er : Blå/rød og svart.

 

[8] Park signalet er : Rosa(Rød kanskje?) og blå.

 

[9] M90 til rødmotor er etter det jeg har forstått bolt on på 740. Dette kan jo andre svare bedre på.

 

[10] Du trenger master sylinder, og denne skrus inn før pedalsettet. Vanskelig og komme til ene bolten for å feste den om du monterer den etterpå.

Så trenger du en slange fra master sylinder til bremseveske tanken (tanken har uttak på siden bak mot førerdøren).

Neste på listen er slange/rør fra master sylinder til slave sylinder. Originalt er det delvis slange og delvis rør. Jeg lurer på å skaffe meg bare en slange istedenfor, siden det originale er vanskelig å få lagt opp fint.

Slave sylinderen trer en bare igjennom øyet der wiren ville ha gått. Denne blir da låst fast med en segering som går på utsiden. Er en god ide å la stempelet henge ned under armen mens en fester segeringen.

Så er det jo bare å lufte den. Noe som kan være til nytte der er en bremselufter som trykker veske opp gjennom slangen/røret. Mye enklere.

 

[11] Svinghjuls lageret er jo bare å høre med volvo hvilken type det skal være.

 

Håper dette hjelper litt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye bra info i den posten der riff.

har en 86 et motor her som jeg tenkte å hente svinghjul fra.

har du en ide om hvordan jeg får låst av veiva når jeg skal skru av convertern?

 

Har jo akkurat gjort alt det samme selv så. Bare at jeg har getrag kasse da.

 

Det jeg gjorde når jeg skulle låse den av var at jeg fikk en kompis til og holde ett flatt skrujern mot tennene som er på den plata som converteren er fast skrudd i. Boltene sitter ganske løst i forhold til hva en skulle tro. Om de sitter for fast til at den du får til å hjelpe deg ikke klarer å holde igjen, så er det bare å bruke en hammer mot fastnøkkelen mens han holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke du kan kjøre m90 på en ET fordi det er ingen svinghjul som er kompatibelt med 2 svinghjulsfølere og m90

 

Er det den dobble føleren som gjør det da eller?

 

Nå også oppdatert hvilke ledninger som er til hva. Kan sjekke hvilke tall som står på pluggen så det blir rett om det er andre farger hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke om det er gjenomførbart men etter hva jeg forstår så har ET 2 følere som får signal 180 grader hver mens fk/ft med m90 får signal vær 360ene gang kordan man fiksa det veit æ faktisk ikke

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

 

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår