Gå til innhold

Automat bort. Manuel inn

Ranger emnet

Orjuz

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært i alingsås og henta min M90 kasse, den hadde vist gått lattelig lite bare 15 mil før noen kræsja bilen den satt i. fikk med garanti fra skrotern jeg henta den fra. fikk også med mellom aksling, pedalsett, og girspaken

pedalsett

DSCN1381.jpg

kassa

DSCN1387.jpg

men her mangler det no ekke sikker på hva som mangler så jeg lurte på om dere kunne si noe om det her

DSCN1385.jpg

skal også være noe her i følge haynesboka men er heller ikke sikker på hva det heter

DSCN1380.jpg

girstanga

DSCN1382.jpg

hadde vært fint om noen gidder å skrive noe om hva som mangler på mellom akslen og på kassa :):

var noen kule biler folka eide, de som jobba der ja

Bilded.jpg

kassa var ikke det eneste jeg fikk med meg heller da :cheers:

DSCN1358.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jaok denne hardy koblingen har jeg ikke fra automaten men da bare kjøper jeg nytt. måtte jo seff komme på at når jeg kom hjem hadde jeg glemt braketten under girkassa som festes oppunder til chassiet. men regner med at jeg får kjøpt utløser lager hos feks biltema, eller mekonomen, hvis det da ikke koster for mye hos volvo.

Har heller ikke rørene som går til clutchen og master og slave sylinder noen som har et bilde av hvordan dette er festa til bremseveskebeholdern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000 prisen var satt i forhold til hvor mye kassa var gått og jeg tok den dyreste dem hadde siden den hadde gått minst. dem hadde et parr stk der ja.+ at dem drev å plukka ut en mens jeg samla deler fra samme bil en 940 turbo.

hvis folk skal ha deler til bilen sin fra sverige anbefaler jeg alingsås, dem gir garanti på deler som er testet. og dele lageret dems er STORT. stod å sikkla på en 960 limmo med rekkeseksern og 24 ventiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem demonterer bilene og lagrer alle delene er bare chassiet som er igjen.

så kommer du inn i butikken og sier hva du skal ha. og du har også muligheten til å spørre om du kan gå rundt og se hva du skal ha. synes det var et greit opplegg dem hadde der. sto og så på at dem demonterte pedalsettet og jeg bare pekte på deg jeg skulle ha. ting dem har testa har du garanti på hvis du følger intrukser som dem gir osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da fikk jeg endelig tak i et utløserlager fra Billia og som da gjorde at kassa var klar til montering gikk greit og få kassa på plass rett opp og rett inn uten problemer. men problemer er det nokk av når det gjelder og starte motorn.

utløserlager på plass med slave til clutch

DSCN1394.jpg

montert på blokka

DSCN1396.jpg

DSCN1395.jpg

så kommer problemet da, (hater og jobbe med det elektriske)

ledninger.jpg

brukte det råttne imaging programmet fordi jeg ikke har noe annet tiljengelig atm.

plugg 1 her samt ledninger 3 er noe jeg har satt sammen sjøl

plugg 1 her er da den blå/rød + svart til ryggelyset

og de to røde skal da være til start sperra som er på automaten

og plugg 2 er den fra automaten

det som er her sån er at motoren ikke starter og ja startern er på plass og kobla riktig.

det som skjer når jeg vrir om tenninga er at det kommer ett ''KLAKK!''

og så hører jeg bare bensinpumpa som brummer

jeg har prøv å ta ut startern men ser ikke ut som noe er galt.

har også prøv å vri litt på svinghjulet for å se om det hjalp men det gjorde det ikke. har prøvd å sette batteriet på lading men uten no forskjell.

altså det jeg trodde da var at hvis jeg satte kontakten fra automat spaken og satte den i N eller P så skulle den jo starte så jeg skjønner ikke helt hva som er galt her :hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider