Tjukken Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Er riktig nok angående pc høytalere. Men høytaler element til pc er jo fortsatt en høytaler. Feil : Lav lyd og skurring fra laptop... Forslag fra meg: Høytaler sprengt. event løse ledninger. sjekk ledninger. Påstand: Nei laptoppen har liten forsterker. Og kan derfor umulig sprenge høytalera. Desuten er jo lapptop høytalere perfekt tilpasset forsterkeren. noe som gjør det enda mere umulig og sprenge høytalera eller brenne forsterkeren. Svar: ehm.. ehm.... Ja hva skal en svare? Siter Tj.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Jeg tror IKKE høyttalerne "perfekt tilpasset forsterkeren"? Jeg tror både forsterker og høyttalere koster under en hundrelapp til sammen, og bør kunne sprenges cirka i løpet av tiden det tar å spille "Rihanna - Pon de replay" på full styrke... Noe optimalisering (evt. EQing) er det nok snakk om, men slett ikke noe "perfekt tilpasning". Om personen som satte frem denne påstanden er så sikker, kan du jo be ham om å spille nettopp den sangen på full vreng? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josteinsmira Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Noe folk kanskje ikke vet, er at det er like lett å sprenge en høytaler ved å spille for lavt enn å spille for høyt. (Da snakker jeg selvfølgelig ikke om heftig EQ og full guffe med en gang :): ) Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Noe folk kanskje ikke vet, er at det er like lett å sprenge en høytaler ved å spille for lavt enn å spille for høyt. (Da snakker jeg selvfølgelig ikke om heftig EQ og full guffe med en gang :): ) Jaha? så jeg kan sprenge høytalerne mine på dataen LIKE LETT ved å spille lavt som å spille høyt? hvordan får du til det? :S Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaDa1300GT Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Noe folk kanskje ikke vet, er at det er like lett å sprenge en høytaler ved å spille for lavt enn å spille for høyt. (Da snakker jeg selvfølgelig ikke om heftig EQ og full guffe med en gang :): ) HAHA HAHA HAHA....:iconsm Du har jo veldig peiling, da...:puke: Siter "Nå e det ikkje lenge igjen..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Noe folk kanskje ikke vet, er at det er like lett å sprenge en høytaler ved å spille for lavt enn å spille for høyt. (Da snakker jeg selvfølgelig ikke om heftig EQ og full guffe med en gang :): ) Nja, hadde du skrevet "like lett med for liten forsterker som med for stor" så skulle jeg vært enig.. Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josteinsmira Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Nja, hadde du skrevet "like lett med for liten forsterker som med for stor" så skulle jeg vært enig.. Er samme prinsippet når du spiller lavt som med det du mener. Du klipper signalene da også. HAHA HAHA HAHA....:iconsm Du har jo veldig peiling, da...:puke: Ved det innlegget viser du jo hvor mye peiling du har også. Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaDa1300GT Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Ved det innlegget viser du jo hvor mye peiling du har også. Du skulle bare ha visst...hmmmmmmmmm Siter "Nå e det ikkje lenge igjen..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Ikke krange nu, børn ;) Josteinsmira: kan du opplyse oss med din viten, er du grei? Løse påstander kan alle slenge ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 *skru opp volumet så ikke Electrocompaniet'n sender ut forvrengt signal* Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Hifonic: heter det ikke Electrokompanjongen?:heyyou: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Hifonic: heter det ikke Electrokompanjongen?:heyyou: Jo det hørtes faktisk mye bedre ut :) Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noxy88 Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 På de innebygde høyttalerne på laptop'en som jeg har så ble det sånn skurring fordi noen hadde tuklet med EQ'ern. Satte alt på fullt. Sjekka om det kan være problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjukken Skrevet August 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Ja han hadde (sa han hadde sjekka alle innstilinger og lasta ned nye drivere) epifant jeg trur heller ikke produsenten har brukt mye tid og penger på lydkort/forsterker og høytalere. Sprenge høytalere gjør en vel med og spille med forhøy forvrengning. eller for høy watt/strøm. Har faktisk spilt med så mye strøm inn på ett par 12" att elementenne butta. uten og høre annen forvrengning.. Men det var med en grise dyr forsterker... og veldig kort tid.. Jeg mener også att en liten forsterker forvrenger langt tidligre en en stor forsterker. Samt att diskant kan brenne seg ved forlite strøm. Denne fyren har jeg gått over til og ignorere. gidder ikke og hjelpe nårn ikke hører etter. Tipper det enten er som noxy88 sier eller noe løst. eller han har konstant på full guffe med dårlige mp3 låter... Rihanna på dårlig mp2 høyt er nok døden for små laptop høytalere. Litt morosmt og høre på slike påstander da... :) Siter Tj.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet August 9, 2006 Rapporter Share Skrevet August 9, 2006 Hvis man greier å sprenge høytalerne på lappisen er man faen meg god.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg