Gå til innhold

Skal kjøpe nye hjul, men hvilke?

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

R-hjula mine er til salgs. jo fortere jeg får solgt jo fortere får jeg kjøpt nye :thumb se på dekk og felg forumet.

Tror det ender opp med super dtm, er det magefølelsen sier.

Dabutcher: Hvordan passer de på? blir det subbing og sånn? trenger man spacere? Hvilken dekk dim burde jeg ha?

Hvis ikke blir det asa racing gt black med lakkerte fangere og speil kanskje. litt endring på stuket.

Må få noen til å photoshoppe litt for meg først.

Det er vel litt kant på asa felgene?

SuperDTM passer rett på, men navdeksel på felgene du velger å montere fremme, passer ikke overens med navkoppen.

Jeg har ikke prøvd å bytte navkoppen, jeg prøvde først med 5mm spacers, men det hjalp ikke lengre enn en uke, da mistet jeg ene dekselet og det andre sprakk! Kjøpte så noen ABS-deksler (abs-plast), som da også passet.. De er riktignok ulakkerte, men det du kan gjøre, er å skjære ut den "ringen" på de originale dekslene og bruke de som "Pyntering" inni uoriginale deksler! Da vil ingen se forskjellen og det vil passe perfekt..

Obs! ASA felgene vil ikke passe uten spacers, videre, er de smalere enn superdtm. Kanten er også "ikke eksisterende", men dog, de hjulene er fete de også.. Spesiellt BLACK felgene på en mørk bil.

Jeg personlig synest 240 skal ha kant, da 240 er en veldig "maskulin"/ "tøff" bil. En 900 serie, er litt mer "limo" og da passer den mer med "flate felger", som feks. asa felgene..

men, men.. ASA ligner VELDIG på superdtm, de ser skrudde ut (en fyr fra bergen, påstod feks. hardnakket at ASA var skrudde... til en ussel bruktpris av 5000kr :P).

Men, men.. Jeg stusset mellom ASA og SuperDTM. Kan si det sånn at jeg angrer ikke på valget mitt.

Eneste jeg angrer på, er at jeg tok for smale dekk: 225... gir ikke noe kantbeskyttelse..

neste gang, blir det 235/30-18!

Her er 780'en med 17" asa, 215/45-17 dekk:

motrbytte_780_001.jpg

motrbytte_780_002.jpg

fotograf av 780 bilder: Stein Ove Vikebø

Her er 242r6'en med 18x8.5 SuperDTM (et13), 5mm spacers på hvert hjul fremme (et13 - 5), 20mm spacer på venstre hjul bak.. Høyre går kke, pga. originalt panhardstag!

DSC01194.JPG

DSC01197.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jp og mim er jo garantert en innertier da, 16" felger fyller jo greit ut om bilen har riktig høyde. "senke sett" duger altså ikke.

Gidder ikke å kappe fjærene eller ha på noe ikke godkjente greier.

Bilen er lav nok nå. Den subber nedi rundt omkring i Oslos hølete gater.

Vil ha 18". kan i hvertfall ikke gå nedover i dim.

Har vel bestemt meg nå. Blir super dtm.

Må bare få litt lønning og få solgt de andre hjula så blir det en tur over grensa med stålfelger på.

Super dtm 18x8.5 + fx Hankook Ventus 225/35-18" dekk vil koste 15000 svenske kroner som er ca 13000 norske kroner.

Er det dekkstrekk på hjula dine butcher?

Lenke til kommentar
Del på andre sider