Gå til innhold

Søreide Bil? (Seriøs/useriøs?)

Ranger emnet

Thomas André

Anbefalte innlegg

Hei!

Så på finn.no å fant en Mercedes C180 til 58000,-

Den var bare gått 137000 km.

Syntes dette var for godt til å være sant i og med at jeg ikke har sett noen andre slike biler til den prisen som var gått under 220000 km...

Ringte en mercedes-forhandler og spurte etter listeprisen på denne.

Han spurte om det var en norsk bil, å sjekket reg.nr på den.

Fant ut at den aldri hadde vært på et norsk mercedesverksted, å dermed var den importert.

Han jeg snakket med mente at jeg måtte få dokumentert kilometerstand, og servicehefte. Så vi ble enige om at jeg skulle ringe Søreide Bil å spørre de.

Dette gjorde jeg, og den hadde garantert km ifølge dem, men så spurte jeg også om det var importbil. Dette "sjekket" han og kom fram til at den var norsk!! Da virker det jo veldig rart at han jeg snakket med ikke fant den i databasen da, som er åpen for hele landet (Eller noe sånt, husker ikke helt hva han sa...)

Så spørsmålet mitt er til dere i bergensområdet. Vet dere noe om Søreide Bil som kan være verdt å vite før man kjøper bil derfra?

Så... Jeg vet ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den bilen så er det Import bil, 95 mod som er Bergens registrert går på SR og ikke ST. ST 74 xxx tilsier vel at den er registrert rundt 2003/2004 i Norge.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hat dårlige erfaringer med både søreide bil, og City bil på kokstad.. Søreide bil hadde lovet å holde av to biler til meg i to dager.. og når eg kommer for å legge pengene på bordet, hadde de solgt begge bilene.. for lavere pris enn det eg sku betale... skjønner ikke helt hvorfor det egentlig.. Og han på City bil på kokstad.. akkurat samme ulla.. var å prøvekjørte en ford sierra 93 modell for 3 år siden.. bilen virket grei den, og min far ville betale halvparten, så den ble kjøpt for 32,000,-.. etter å ha hatt den i noen mnd så begynte eg å gjøre litt med den.. bytte lykter, senke den, rubbet og polerte den skikkelig.. når eg hadde polert den og fikk den ut i solen, så var det 4 forskjellige farger på den og skillene mellom de var veldig tydelig.. dette var bak på bilen.. så eg tok av bakfangeren, og der var det tydelige spor etter en rævkjøring.. samme i fronten på bilen.. når eg tok av grillen, fangeren og tok ut lyktene og studerte dette, så stod alt i pissevinkel.. festene på lyktene stod ikke i festene i lykteringene, men var festet med karosseriskruer i framkant på panserplaten.. bilen var også nylig EU-godkjent.. skjønner ikke hvordan han har klart det, for hele driten må ha vært rammeskeiv.. har sikkert vært i kjedekollisjon..

så eg stoler ikke et kvekk på noe som heter bruktbilforhandlere.. kjøper kun biler av private no, og har aldri hatt noe som helst problem med det..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hat dårlige erfaringer med både søreide bil, og City bil på kokstad.. Søreide bil hadde lovet å holde av to biler til meg i to dager.. og når eg kommer for å legge pengene på bordet, hadde de solgt begge bilene.. for lavere pris enn det eg sku betale... skjønner ikke helt hvorfor det egentlig.. Og han på City bil på kokstad.. akkurat samme ulla.. var å prøvekjørte en ford sierra 93 modell for 3 år siden.. bilen virket grei den, og min far ville betale halvparten, så den ble kjøpt for 32,000,-.. etter å ha hatt den i noen mnd så begynte eg å gjøre litt med den.. bytte lykter, senke den, rubbet og polerte den skikkelig.. når eg hadde polert den og fikk den ut i solen, så var det 4 forskjellige farger på den og skillene mellom de var veldig tydelig.. dette var bak på bilen.. så eg tok av bakfangeren, og der var det tydelige spor etter en rævkjøring.. samme i fronten på bilen.. når eg tok av grillen, fangeren og tok ut lyktene og studerte dette, så stod alt i pissevinkel.. festene på lyktene stod ikke i festene i lykteringene, men var festet med karosseriskruer i framkant på panserplaten.. bilen var også nylig EU-godkjent.. skjønner ikke hvordan han har klart det, for hele driten må ha vært rammeskeiv.. har sikkert vært i kjedekollisjon..

så eg stoler ikke et kvekk på noe som heter bruktbilforhandlere.. kjøper kun biler av private no, og har aldri hatt noe som helst problem med det..

ble mye å quote, men om du så tv2 hjelper deg for ei lita stund siden testa de verksteder.. veldig mange av dem var passe sløve og oppdaget feil som ikke fantes og så ikke "farlige" feil..

Denne forhandleren har vel en bekjent eller eget verksted for godkjenning selv..:iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider