Gå til innhold

Ledninger bak cd-spiller

Ranger emnet


Kimh

Anbefalte innlegg

Har noken her flytta på ledningane inni der slik at spiller får konstant strøm, slik at det går an å slå av/på spiller sjølv om tenning er av?

 

Har noken kart over kva dei ulike ledningane betyr? (trur kanskje eg må gjere det, har amerikansk spiller og trur kanskje eg må bytte mellom rød/oransje kontakter)

 

img1758600ej5.jpg

 

 

 

Trøbler med cd-spilleren som eg kjøpte for ei god stund sia, (drit å kjøpe frå utlandet med andre system har eg funne ut)

Får eg ikkje på koden til orignal spiller heller så det er ganske stille i bilen...

 

 

Takker for hjelp.

 

 

[Løst]: Har funne ut av feilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har akkurat drevet på inni der selv og lært meg endel selv der. Jeg har selv en Vectra B 1997 1,6 16v CombiCoupe. I den så var det en iso-kontakt med 3 kontakter som satt i en stor klomp (hele iso kontakta) + Radio selvfølgeligt. Jeg brukte kun de to delene av ISO kontakta som var like. På den ene kontakten har du 4 par kabler som er til høytallere (Brun\Brunsort, Grønn\Grønnsort, Grå\Gråsort og lilla\lillasort). Og på den andre kontakten var det Gul, Rød og sort (Sort=Jord, Rød tror jeg var konstantstrøm og gul var tennings strøm). På min iso-overgang (som fulgte med min brukte pioneer spiller så var det byttet om på gul og rød, sånn at gul gikk over til rød og omvendt). Jeg skal inni der engang til og da kan jeg sjekke hva som er konstant og ikke konstant strøm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! Trenger all den hjelpa eg kan få. :)

 

I den så var det en iso-kontakt med 3 kontakter som satt i en stor klomp (hele iso kontakta) + Radio selvfølgeligt.

Sånn var det originalt i min og.

 

Jeg brukte kun de to delene av ISO kontakta som var like.

Jepp, dei to nederste. Har nylig motatt ein sånn ISO kontakt (ISO bak spiller til ISO bilen) Måtte spesialbestille kabelen frå tyskland, sia den eg har er ein amerikansk spiller. Den er vel ikkje helt lik den du har? Trur det er spor på ISO enden som skal inn i pioneer spillera i europa, den eg har er uten spor:

chp3915vr9.jpg

 

 

Gleder meg til bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød er hovedstrøm og gul er til tenning.

Standar utforming dette.

Kopler du den gule sammen med rød (altså kapper av gul (IGN) og kopler sammen med rød (+) kan du slå av og på spilleren uavhengig av om bilen er igang eller ikke

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde spilleren i ein mazda og der gjekk han på med det samme, uten å koble om på ledningane.

 

Har noken her peiling på kor den svarte, røde og gule ledningen skal stå i opelen?

For eit rotete system opel har på sånne ledningar :(

 

[Løst]: Har funne ut av feilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

"Problemet" på Opel er at konstant strøm og tenning på isokontakten i bilen er byttet om.. Det funker med plug and play, men da får du det problemet at spilleren ikke husker hvilken sang den spilte når du skrudde av tenningen sist og hvilke radiostasjoner du har lagret, og at du kan skru på spilleren selv om ikke nøkkelen er i tenningen.. Dersom du vil at tenningen skal "styre" spilleren, må du koble rød på gul, og gul på rød.. Dette står blant annet nevnt i Pioneer sin bruksanvisning at på noen biltyper så kan konstant strøm (vanligvis gul) og tenning (vanligvis rød) være byttet om.

 

Correct me if I'm wrong!

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som PhattBass skriver. Den gule måtte på rød. No har eg ikkje den røde på den gule, ville spilleren slått seg av når eg tar ut nøkkelen då?

 

Trøbla so masse med å få det til, og so var det so enkelt.

Lagde to-tre tråder i frustrasjon, her er ein anna tråd, det vil nok hjelpe andre som har problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår