jan Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Så på tekstTV at de har tenkt å bruke 800 mill på å skille veien . Det er snakk om cirka 20 mil som skal få ett gjerde mellom veibanene for å hindre at det skjer ulykker(de mest trafikkfarlige) . Er dette et dumt påfunn av kjipe jævlige Norge som ikke har forstått at det hjelper med firefeltsvei . Synes personlig de burde bruke pengene å lage firefeltsvei rundt omkring i Norge(ikke bruke alle pengene nedi jævlige Oslo) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Dumt kanskje, men det koster ca 1 mill pr meter å bygge en 4-felts vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan Skrevet Juli 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Originally posted by fastone Dumt kanskje, men det koster ca 1 mill pr meter å bygge en 4-felts vei. Kødda du no ???? Så for 800 mill får e 800 m med 4 felts vei ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Nei, dette er tall som veimyndighetene kom med for noen år siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Originally posted by fastone Dumt kanskje, men det koster ca 1 mill pr meter å bygge en 4-felts vei. Jeg mener å ha hørt 1000,- pr. cm, altså 100k pr. meter jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxidriver Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Originally posted by fastone Dumt kanskje, men det koster ca 1 mill pr meter å bygge en 4-felts vei. kanskje fordi de i vegvesenet bare står å ser på?? de bytter på å jobbe, men de står 3-4 stk å ser på att en jobber og da blir det jo dyrt å bygge vei.. merket det veldig godt når jeg kjørte rv 4 over lygna og til gjøvik.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 å bruke penger på midtdeler må være noe av det smarteste de har gjort. tenk hva det koster med et dødsfall. Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazdius Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Originally posted by taxidriver kanskje fordi de i vegvesenet bare står å ser på?? de bytter på å jobbe, men de står 3-4 stk å ser på att en jobber og da blir det jo dyrt å bygge vei.. merket det veldig godt når jeg kjørte rv 4 over lygna og til gjøvik.. Jeg vet ikke helt om du har fått det med deg, men det er Selmer, NCC eller andre slike selskaper som legger asfalten. Forøvrig er det i så fall Mesta, og ikke vegvesenet som er ute og jobber fysisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rattlås Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Ascona har helt rett (for en gang skyld ;) ) http://www.vegvesen.no/vestfold/prosjekter/prosj1_okonomi.stm Ca. 31 km motorvei kostet 3.1 mrd Edit: Riktignok er det inkludert litt tunnel og bru, men det må man fort regne med her i landet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxidriver Skrevet Juli 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2003 Originally posted by Mazdaharry Jeg vet ikke helt om du har fått det med deg, men det er Selmer, NCC eller andre slike selskaper som legger asfalten. Forøvrig er det i så fall Mesta, og ikke vegvesenet som er ute og jobber fysisk. det er vel mesta som de heter nå... nytt navn, samme driten. de eneste som virkelig jobber er de som kjører brøyte bil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juli 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 Originally posted by TheFANATIC å bruke penger på midtdeler må være noe av det smarteste de har gjort. tenk hva det koster med et dødsfall. Heller 8km 4-felts enn 20km med veiskille. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Juli 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 Originally posted by CrZy_T Heller 8km 4-felts enn 20km med veiskille. Det kan så være. Men hva med 8km 4-feltsvei kontra 200km veiskille. Viktig å få antall nuller riktig ;) 25 ganger lengre vegstrekning, og er omtrent like sikker. Mange av disse veiene er så trafikkerte at det allikevel er nesten håpløst å kjøre forbi. Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juli 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 Originally posted by Ost Det kan så være. Men hva med 8km 4-feltsvei kontra 200km veiskille. Viktig å få antall nuller riktig ;) 25 ganger lengre vegstrekning, og er omtrent like sikker. Mange av disse veiene er så trafikkerte at det allikevel er nesten håpløst å kjøre forbi. huff... det gjelder og være våken ja.... ;) . Når det blir snakk om 200km så kan man begynne å tenke litt anderledes da, men litt leit om de f.eks skulle lage veiskille gjennom østerdalen på rv.3. Der hadde de vel kommet fra til at det kosta ca. 2mrd å lage 4-felt hvertfall mellom tynset og elverum (hvis det ikke var hele veien over fjellet oxo). Det ville vært mye bedre bruk av pengene.... Fått opp et par fotobokser der så hadde den veistrekka spart inn seg sjøl :D :D Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Juli 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 Hmm.. må da være på firefelts vei dem skal lage disse veiskillene. Tenk så kjipt å havne bak ett eldre ektepar i 70 og det er vei skille som gjør at du ikke kan kjøre forbi... Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2003 Originally posted by taxidriver kanskje fordi de i vegvesenet bare står å ser på?? de bytter på å jobbe, men de står 3-4 stk å ser på att en jobber og da blir det jo dyrt å bygge vei.. merket det veldig godt når jeg kjørte rv 4 over lygna og til gjøvik.. Det er en grunn til at det står folk og ser på. De er nemlig pålagt å ha sikkerhetsvakt ved alle arbeider. Er det foreksempel 3 arbeidssteder skal det være 3 vakter.. Samme langs alt som har med skinnegående trafikk å gjøre, der skal alle arbeider sikres med sikkerhetsvakt, og en del signaler og sånt.. Koster MYE med de vaktene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.