Gå til innhold

Oppkobling av baklysene. Problemer med ryggelys

Ranger emnet


Gjest ReVolvolution

Anbefalte innlegg

Gjest ReVolvolution

Har nå koblet meg i hel baki bilen min på jakt etter å få ryggelysene til å fungere! Har skjekket jorden, og pærene, og sikringa, så det siste må jo være girkassa..

 

Hvor sitter ledningen som gir signal til ryggelysene?

Skal det være konstant strøm på sikringen?

Og er det lov å ha lysene slik på bildet?

 

DSC03233.JPG

 

Setter pris på svar da bilen skal til Biltilsynet på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På go'førrn så sitter det en bryter på toppen av kassa... Denne må ha spenning inn også er det da en brutt pol ut... Kan være denne som kødder pga dårlig kontakt eller noe.. Den ryker vel nesten aldri denne bryteren så det ligger vel i kablaget ett sted.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution

Er det lett å komme til denne ledningen uten å måtte løse ned kassa? Lysene virket når jeg hentet bilen for 2 mnd siden, men har vært dårlig kontakt.. Har skjekket alle kontakter bak i lysene, og ledninger i dag, så må bli den på kassa da.. Skal skjekke litt i morgen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution
Hvorfor ikke lage en prosjekttråd Volvo460r? Så slipper du å lage nytt topic for hver ting du lurer på :)

 

Fordi jeg lager skikkelig topic, og lager ikke nytt topic hver 2. time som deg. Dette kan du ta opp på en annen tråd. :iconsm

 

Tilbake til topic: Fikk til lysene.. Var en kaputt ledning inn til kassa bare, altså en bagatell.. Takk for hjelp alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltem selger 30w som passer, eller var det 40? kan hende det blir varmt baki dær, men men bare du ikke står med ryggelyset på så går det sikkert bra.

ang. kjørelys oppe og nede, så har jeg og bremselys oppe å nede, og har aldri fått noe pes for det :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår