Gå til innhold

audison forsterkere bra?

Ranger emnet

Orion

Anbefalte innlegg

Originally posted by Orion

Jeg vurderer å kjøpe denne:

Audison SRX3

Link: http://www.autosound.no/Audison/Forsterkere/audison_srx3.htm

Noen som vet om audison holder mål? Og holder autosound.no mål? :D

Har tenkt å klare meg med en sub + et bra frontsett. satser på kvalitetslyd :) Derfor skal jeg f eks ha lukket kasse istedenfor en refleksiv.

Jeg er iallefall meget fornøyd med Audison så langt, alle som har det, er vel også fornøyd ... skal hente en ny audison LRx monoblokk i morra hos autosound, de virker veldig hyggelige og service venlige så langt.... bare håpe jeg får varen i morra ;)

Skal ikke uttale meg om SRx3, men tipper det ikke er noe dritt, har valgt å gå for LRx serien selv...

01' VW Polo Edition

98' Ford Courier 1.3 (SOLGT)

86' VW Golf GTI-T (prosjekt)

00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt enkelt forklart...

Audison hadde to forskjellige serier. En High End (VRx) og en et stykke over midten (LRx).

Men så fant de ut at det faktisk er et stort marked, som vi kan kalle "økonomi", hvor de ikke hadde noen produkter.

Slik oppsto SRx-serien. Fortsatt Audisons verdenskjente kvalitet... Men pakket inn i billigere innpakning, og med billigere komponenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for den oppklaringen! men hvordan låter en srx i forhold til lrx? Er det mest impakningen det går på?

Har et frontsett på 100 W rms, og har enda ikke kjøpt sub. Men oppsettet blir altså en sub til rundt 2000 kr, og frontsettet mitt. Leser tester av audison og blir imponert... Noen som har et godt forslag til forsterker?

Tenkte 3-kanaler er tingen for meg, men har hørt at en 4kanaler kan brokoble to av kanalene så da er jo det det samme. Ytelse pr pris for mitt oppsett blir derfor det viktige.

Og med det samme som dere tipser meg om en forsterker - hva med å gi råd om en vellydende sub (skal brukes i lukket kasse!) i prissjiktet rundt 2000 kr? :D

vipersig.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for den oppklaringen! men hvordan låter en srx i forhold til lrx? Er det mest impakningen det går på?

Har et frontsett på 100 W rms, og har enda ikke kjøpt sub. Men oppsettet blir altså en sub til rundt 2000 kr, og frontsettet mitt. Leser tester av audison og blir imponert... Noen som har et godt forslag til forsterker?

Tenkte 3-kanaler er tingen for meg, men har hørt at en 4kanaler kan brokoble to av kanalene så da er jo det det samme. Ytelse pr pris for mitt oppsett blir derfor det viktige.

Og med det samme som dere tipser meg om en forsterker - hva med å gi råd om en vellydende sub (skal brukes i lukket kasse!) i prissjiktet rundt 2000 kr? :D

vipersig.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LRx-serien er mer strømsterk enn SRx-serien. De har puttet inn mindre strømforsyning i SRx-serien. Men slikt må man jo regne med, når det skal spares penger.

Om du velger deg en Audison forsterker, så er det fra mange hold anbefalt å bruke en Focal sub og høytalere.

Sikkert ikke uten grunn at Focal har mye info om Audison forsterkere på sidene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mest på Infinity kappa perfect 6.1-frontsett... De koster like over 3000-lappen og spiller etter sigende utrolig pent.

Focal basser er visst bra, men jeg skal ha lukket kasse og jeg fant at focal anbefaler bassreflekskasse på internettsidene sine...

Hva slags sub kan en 250 W audison drive slik at det blir pen lyd? Jeg tenker mest på 10 "-basser fordi de har best kontroll på lyden. Blir nok bare en bass jeg kjøper pga økonomi og plass.

Ellers kan jeg nevne at jeg har skaffet meg en 1F monster kondis :D

vipersig.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående audison, så er det et merke som er lett å selge brukt hvertfall... jeg har 2stk 5kanalere, en planet audio og en audison.

ingen som vil kjøpe planet audio'en med maaange vil isteden kjøpe audisonen. til samme pris. selv om planet audio'en var dyrest ny???? så jeg har en 5 kanaler som ligger å støver ned.

slike ting er positivt med de gode gamle kjente merkene

focal, audison, rockford, cadence.

elskede merker av mange, hvertfall her på disse traktene av landet.. kanskje vi er gammeldagse? ;)

focal sine frontsystem er også gode greier. skal ha meg 2sett av de 6,5 i access serien når jeg får inn peng.

og focal sine subber er bra. tilogmed den rimligste serien access, en kompis kjøpte seg en sånn 13" og den spiller jævli bra...

(drives såklart av en stor audison forsterker)

det oser av kvalitet fra audison og focal. du føler det når du holder produktene..

don't hate the player, hate the game.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spewster: Bare gjør deg selv den tjenesten at du setter deg skikkelig inn i hvordan de forsterkerene dine skal settes opp. Er jo litt mer trykking av knapper og skruing på potmetere, på Audison forsterkere, vet du.

Men når alt er satt opp riktig, er de en fryd for øret...

...Og takk for handelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Spewster: Bare gjør deg selv den tjenesten at du setter deg skikkelig inn i hvordan de forsterkerene dine skal settes opp. Er jo litt mer trykking av knapper og skruing på potmetere, på Audison forsterkere, vet du.

Men når alt er satt opp riktig, er de en fryd for øret...

...Og takk for handelen :)

hehe.. har en audison ifra før da ;)

vet åssen ting funker... men ellers takk for tipset

01' VW Polo Edition

98' Ford Courier 1.3 (SOLGT)

86' VW Golf GTI-T (prosjekt)

00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider