Gå til innhold

Volvo 142 Rallycross (2,4l)

Ranger emnet


R-sport Lars

Anbefalte innlegg

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, kvalitet er viktig. Og det er spes på småting som er enkle mange tabber seg ut med jalla løsninger.

Funker den motoren, blir moro og se hvordan bilen blir til våren =)

 

Men din er bare værst! Bremsetall? Hemmelig? hehe

 

* Men når du skal bygge den om til rallybil, er d kun utsenede? eller skal du bruke den i rally?

 

 

* Bremsetall på min....;) tja, effektiv fra rett under 17-1800 og opp til 7250 rpm, da daler effektkurven...

 

LSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hester bremsa motoren da Lars? Vil kanskje ikke si det?:P

 

Tja, bremset og bremset... :wonder: Det vet jeg faktisk ikke, den benken den satt i, (den har vel du sett på "klipp") leverer bare pr kg!

Men det skal gjøres en kontroll måling i nær framtid for å se om det stemmer og om utregninga mi er korrekt!:bok:

Om resultatet av den kommer til å bli offentligjort er svært lite trolig! :hide

 

Er jo ikke hva som står i bremse papirene som er viktig da....:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, bremset og bremset... :wonder: Det vet jeg faktisk ikke, den benken den satt i, (den har vel du sett på "klipp") leverer bare pr kg!

Men det skal gjøres en kontroll måling i nær framtid for å se om det stemmer og om utregninga mi er korrekt!:bok:

Om resultatet av den kommer til å bli offentligjort er svært lite trolig! :hide

 

Er jo ikke hva som står i bremse papirene som er viktig da....:thumb

 

 

Neinei, helt riktig det Lars, var bare nysgjerrig! Hehe:) Virket jo veeldig fresk i den benken da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hei

er det bilder. i fra vannrørene som går inne i biln..

 

Ja, her bak i ved radiator under byggningsperioden:

http://i103.photobucket.com/albums/m145/LSR_142/HPIM0770.jpg

 

Her er innvendig rett etter lodding og før mørk grå isolering blir lagt på:

http://i103.photobucket.com/albums/m145/LSR_142/HPIM0771.jpg

 

Motor, før eksos Wrap blir lagt på, hvis dette ikke skulle holde så var det meningen å sette opp et varmeskjold i alu (noe jeg ikke tror er nødvendig etter tester)!

http://i103.photobucket.com/albums/m145/LSR_142/HPIM1003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk.. driver på og skal bygge min om nå til rallycross bil

så da skal radiatoren bak. å jeg hadde ingen ideer om hvordan.

man skulle jøre det med rørene. men nå er jeg godt på vei..

må bare si at den 142en dær er meget fin.. bra bygga:respect

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk.. driver på og skal bygge min om nå til rallycross bil

så da skal radiatoren bak. å jeg hadde ingen ideer om hvordan.

man skulle jøre det med rørene. men nå er jeg godt på vei..

må bare si at den 142en dær er meget fin.. bra bygga:respect

 

Bare hyggelig det;) , alternativer til kobber rør som jeg benyttet er å bøye rør f.eks eksos rør e.l. men må være hele eller sveiset! ikke lov å skjøte med slanger! Hmm, men slanger hele veien tror jeg går (usikker, sjekk "Bilsportboka").

 

Hvor i landet er det denne rallycross 142 er i støpeform da???

 

Mvh

LSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig det;) , alternativer til kobber rør som jeg benyttet er å bøye rør f.eks eksos rør e.l. men må være hele eller sveiset! ikke lov å skjøte med slanger! Hmm, men slanger hele veien tror jeg går (usikker, sjekk "Bilsportboka").

 

Hvor i landet er det denne rallycross 142 er i støpeform da???

 

Mvh

LSR

 

Trur ikke det er låvt til å bruke slanger..

jeg blir mest sansynlig å bruke kobber rør..

 

 

jeg kommer i fra en plass litt ufor harstad..

dette er da ett laaaaaaaaaaang tid prosjekt som jeg ska bygge da..

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Bare hyggelig det;) , alternativer til kobber rør som jeg benyttet er å bøye rør f.eks eksos rør e.l. men må være hele eller sveiset! ikke lov å skjøte med slanger! Hmm, men slanger hele veien tror jeg går (usikker, sjekk "Bilsportboka").

 

Hvor i landet er det denne rallycross 142 er i støpeform da???

 

Mvh

LSR

 

Slanger er ikke tillatt, skal være rør, stål eller kobber, så vidt jeg husker.. Og ja, hele eller sveisede/loddede skjøter, og i tillegg er det en grense på hvor langt ut i fra torpedovegg de må gå før du får lov med slange.. 20cm eller noe om jeg ikke er helt på jordet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår