Gå til innhold

Teamfortknox Opel Astra oppgradering

Ranger emnet

Erik Andre

Anbefalte innlegg

skrue valget ble tatt pga festing av gitteret på frontsettet Lars, sikla lenge på de skruene du ga meg link til, men de egna seg ikke til dette formålet, så noen der som kanskje kunne brukes, men når jeg var hos Anders kunne jeg prøve og se hvor bra det satt så jeg kjøpte det av han da de var veldig bra til dette formålet.. ikke syko skruer, men mer enn bra nok.

skal ha flere skruer, til festing av sikringsholdere, fordelingsblokker, strømforsyning, lader, alpine's Ipod adapter, dsp og sikkert noe jeg ikke kommer på i farta.. du for ringe meg når du er på verkstedet så kan jeg ta meg en tur å skjekke skruene dine :) kanskje jeg kjøper tilsvarende!!

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

åssen skruer ble anbefalt av engen? link?

tror jeg har nevnt detta før, men here goes: http://www.tamperproof.com

Tenkte på noen f.eks torx med pinne eller umbraco med pinne :)

De det var bilde av hadde flate hoder og uegnet til å feste gitteret i, finnes sikkert andre hoder, men ikke det jeg fant. Var mye enklere å kjøpe 12 skruer som jeg viste fungerte.. dog med litt køstøm dreide hylser til enn å kjøpe et minste antall på ei bøtte som kanskje ikke ville fungere.

Skal som sagt ha en del skruer til festing av andre ting som ikke trenger denne type hode og vurderer å kjøpe tamperproof skruer til dette. Men kan hende jeg også beholder stilen å kjøper enkle umbrako skruer som jeg har nå på høytalere.. for se..

Nå blei jeg skuffa... trudd du sku ha non med snake-eyes eller noe jeg ;) men neeeida... hehe.

Familiebedriften min har vel sånne skrurer du bruker der?

Anyway, ser bra ut :)

de burde ha denne skruen, er ganske så standard, grunnen til at jeg kjøpte hos Anders var fordi jeg hadde lyst på en kjøretur og valgte å besøke Anders, var også en tur bortom Tore som jeg har handla instrument skiver av og fikk alu ringene til bruk rundt justeringen av varmeaparatet :)

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med http://www.tamperproof.com er at de har begrenset utvalg i metriske skruer og ikke under M6 av flere av de kule samt at man må kjøpe hele serier med skruer.. Det er også dyrt men du får hva man betaler for.

Den norske importøren har ikke noe utvalg av disse på lager så man må beregne god tid og kjøp av opptil ett par hundre skruer i slengen.

Men når man bruker så lang tid som meg, og skal ha noe kult så går det greit. Stykkprisen på M6 Snake eye med elektropolering kom på 13,- pr skrue.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Er vel på tide med en oppdatering igjen vel

spilleren jeg har nå har jo en egen strømforsyning og i steden for å ligge å slenge bak dasjbordet ville jeg lage noe ut av det.

Det ble til å feste strømforsyningen under hanskerommet ute av synet når man sitter i setet..

her noen bilder:

kappa til litt mdf (vannfast mdf kjøpt billig hos Dag Johansen som kappa plata opp i passende biter så jeg fikk det med i bilen)

Stromforsyning-002.jpg

Stromforsyning-003.jpg

Stromforsyning-004.jpg

Her har jeg trukket den med fleece teppe

Stromforsyning-005.jpg

Her er det herdet etter å ha smurt på polyester

Stromforsyning-007.jpg

sparkel og pussing

Stromforsyning-010.jpg

Og voila.. trukket med vinyl

Stromforsyning-011.jpg

Stromforsyning-012.jpg

Stromforsyning-013.jpg

også på plass i bilen

Stromforsyning-020.jpg

Og til de som lurte på hva det storet hullet var til

Stromforsyning-021.jpg

greit å få varm luft på bena nå som vintern og kulda er på vei

Stromforsyning-022.jpg

Neste blir å lage ny plate bak baksetet som dekker over kassa, skal være noen få ting som skal være synlig og de tinga har ikke kommet enda.. så når de kommer begynner jeg :)

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ledingene var mer enn lange nok originalt, ser du noen sider foran ser du hele ledningen trukket med nylonstrømpe..

jeg hører ikke noe til vifta.. den går heller ikke hele tiden, men har sett den gå og det er ikke hørtbart for øra mine i hvertfall

(kan være at jeg er dauvhørt)

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lovte å begynne på veggen inn mot basskassa, men skal jo ha en sikrings boks på ene siden av basskassa og en dsp boks på andre siden dette har ikke kommet, audiocom som skal sende sikrings stuff driver å flytter og der har alt skjedd, ikke internett linje, en stund uten telefon linje inn.. har vist 1 linje inn nå, vannlekasje og lista bare stopper aldri så varer derfra har uteblitt.. alpine hadde ikke dsp'en min i Norge så det tar også litt tid å få tak i.. desuten må jeg jo legge opp strøm til der sikringene skal være og jeg har bestemt meg for å forandre litt på strømkildene mine.. har gått til innkjøp av et batteri foreløpig, skal bli et helt likt batteri til Stinger SP1000 er batteriet.

Jeg fikk god hjelp av Morten Pettersen til å lage nye batteri kasser/rammer nede på verkstedet hans (Der minien hans står)

Så etter det meste av stålet var kappet opp.. med vinkel sliper da saga hans ikke var i drift begynte sveising. Meste av sveisingen gikk bra den, men da vi skulle feste et skrue feste til laderen jeg skal ha inn i bagasjen skjedde det noe:hvaskjera delen jeg skulle feste fløy vegg imellom og Morten skvatt unna.

Delen han holdt for meg hadde altså ikke kontakt med delen som var jordet til sveise apparatet og morten sto å holdt på jordingen med den andre hånda.. og jeg traff jo seffølgelig den delen han holdt i med sveise tråden.. så strømmen gikk tvers igjennom Morten.. ca 150A vil jeg tro det var jeg sveisa med :wonder:

Når vi endelig var ferdig skulle jeg bare hive inn Maxxima batteriet, kjøre hjem, sove og begynne å koble om.. da klarte jeg den største blemma i historien.. Maxxima batteriet har 4batteri poler på toppen så uansett vilken vei du setter det så ser det likt ut.. også var jeg litt trøtt.. hvor mye var klokka.. 00:40 eller noe.. og da klarte jeg å sette det feil vei på og koblet det til.. og før jeg viste ordet av det røyk det voldsomt fra dynamoen.. den vet vi gikk til helvete.. hva mer har jeg ikke fått sjekket enda.. sikkert spilleren også da denne var død og sikringen til holdestrøm ikke hadde gått.. kan hende sikringen til styre strømmen er gått.. men har liten tro på det :(

Men litt bilder skal dere jo få, har jo jobbet med å koble inn det nye batteriet

Nytt jordings punkt rett ved batteri ramma montert i gammelt skrufeste til batteri kassa som sto der originalt og den er skrudd rett i rammevangen.. skulle tro det var bra nok jording :)

batteri-001.jpg

Skjøtet meg innpå originale strøm ledningen, kabel sko på hver ledning bolt imellom og mutter strammet til.

batteri-006.jpg

Krympe strømpe over det hele

batteri-007.jpg

Og plastik kabel strømpe over

batteri-008.jpg

Koblet sammen med originale ledningen til dynamo og en svær 50mm2 til batteriet

batteri-012.jpg

Skrudd fast i ramma til batteriet

batteri-014.jpg

Stripset så ikke det er mulighet at plastik dekslet som isolerer denne fordelings blokken faller av

batteri-016.jpg

Sånn ser det altså ut når jeg tok kvelden i dag :)

batteri-018.jpg

er jo som man ser ikke 100% ferdig her :)

mer kommer :idea:

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider