Gå til innhold

Teamfortknox Opel Astra oppgradering

Ranger emnet


Erik Andre

Anbefalte innlegg

  • Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vært kanon heldig, da servo pumpa har overlevd polaritets feilen min så etter Morten hadde bytta dynamo og starter for meg funker bilen som normalt igjen.. TUSEN TAKK FOR ALL HJELP MORTEN jeg står deg mye i gjeldt nå :)

 

tok litt tid på fortsettelsen av batteri bytte mitt på grunn av denne feilen, men nå er alt på plass og her er bildene

 

Ny dynamo på plass.. har faktisk gått ned 20Ampere fra 120A til 100A men er enda 30A over originalt, men var vanskelig og dyrt å skaffe 120A på nytt og 100A holder til mitt flauve strøm trekk.

 

batteri-022.jpg

 

her kobler morten's "fingere" på 50mm2 kabel på den

batteri-023.jpg

 

her er kabelen på. trenger bare skru på mutteren som holder den på plass igjen (bilder tatt fra under bilen)

 

batteri-019.jpg

 

batteri-020.jpgbatteri-021.jpg

 

Her kobler jeg ledningen til batteriet

batteri-024.jpg

 

batteri-025.jpg

 

Og ferdig koblet:

 

batteri-026.jpg

 

batteri-027.jpg

 

Gjenstår å sveise en ramme til sikringen og jordings fordeleren, har stripset det fast inntill videre. Deretter blir det vel å støpe et deksel over det hele og lakere i bilens farge.. ellerno

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rivd ut anlegget bak i for bytte ut 2stk spv44

 

str.jpg

 

med et stk sp1000 så nummer 2 av sp1000 er kjøpt inn..

Har også kjøpt inn POWERMASTER pm2512 batteri lader fra installbay

Så "teaseren" som alle skjønte.. var en ramme til batteriet bak og laderen selvfølgelig og her er et par bilder av tingene skrudd på ramma

 

batteri-030.jpg

 

batteri-031.jpg

 

Blir vel satt inn i bilen i morgen håper jeg.. men må være litt kreativ med sikring.. regelen sier 30cm fra batteri.. og jeg må ha den et sted jeg kommer til på kun kort tid..

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal konkurere i emma til sommeren og de krever at hovedsikring er 40cm fra batteri og muligheten til å skru av dette

 

tatt fra emma regelbok 2006 (blir samme regel i 2007 etter tlf samtale med emma norge)

 

The main fuse must be accessible in 60 seconds - you must be able to physically dissconnect the fuse within sixty seconds and you must be able to replace the fuse within the five-minute breakdown preriod.

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cd eh.. dvd spilleren er død, alarmen er død... resten ser ut til å ha klart seg

 

byttet dynamo og starter... tror faktisk starteren ikke var fucked.. tror det var startsperra i alarmen :D ikke si det til morten, han som lå å frøys i garasjen min å bytta :(

 

sp 1000 er samme greia som pc 1200 fra odyssey og gir 5sec 1200A

2600A i kortslutnings strøm indre motstand på 3,1milli ohm

44ah pr batteri

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår