Gå til innhold

Teamfortknox Opel Astra oppgradering

Ranger emnet

Erik Andre

Anbefalte innlegg

• Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vært kanon heldig, da servo pumpa har overlevd polaritets feilen min så etter Morten hadde bytta dynamo og starter for meg funker bilen som normalt igjen.. TUSEN TAKK FOR ALL HJELP MORTEN jeg står deg mye i gjeldt nå :)

tok litt tid på fortsettelsen av batteri bytte mitt på grunn av denne feilen, men nå er alt på plass og her er bildene

Ny dynamo på plass.. har faktisk gått ned 20Ampere fra 120A til 100A men er enda 30A over originalt, men var vanskelig og dyrt å skaffe 120A på nytt og 100A holder til mitt flauve strøm trekk.

batteri-022.jpg

her kobler morten's "fingere" på 50mm2 kabel på den

batteri-023.jpg

her er kabelen på. trenger bare skru på mutteren som holder den på plass igjen (bilder tatt fra under bilen)

batteri-019.jpg

batteri-020.jpgbatteri-021.jpg

Her kobler jeg ledningen til batteriet

batteri-024.jpg

batteri-025.jpg

Og ferdig koblet:

batteri-026.jpg

batteri-027.jpg

Gjenstår å sveise en ramme til sikringen og jordings fordeleren, har stripset det fast inntill videre. Deretter blir det vel å støpe et deksel over det hele og lakere i bilens farge.. ellerno

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rivd ut anlegget bak i for bytte ut 2stk spv44

str.jpg

med et stk sp1000 så nummer 2 av sp1000 er kjøpt inn..

Har også kjøpt inn POWERMASTER pm2512 batteri lader fra installbay

Så "teaseren" som alle skjønte.. var en ramme til batteriet bak og laderen selvfølgelig og her er et par bilder av tingene skrudd på ramma

batteri-030.jpg

batteri-031.jpg

Blir vel satt inn i bilen i morgen håper jeg.. men må være litt kreativ med sikring.. regelen sier 30cm fra batteri.. og jeg må ha den et sted jeg kommer til på kun kort tid..

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal konkurere i emma til sommeren og de krever at hovedsikring er 40cm fra batteri og muligheten til å skru av dette

tatt fra emma regelbok 2006 (blir samme regel i 2007 etter tlf samtale med emma norge)

The main fuse must be accessible in 60 seconds - you must be able to physically dissconnect the fuse within sixty seconds and you must be able to replace the fuse within the five-minute breakdown preriod.

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cd eh.. dvd spilleren er død, alarmen er død... resten ser ut til å ha klart seg

byttet dynamo og starter... tror faktisk starteren ikke var fucked.. tror det var startsperra i alarmen :D ikke si det til morten, han som lå å frøys i garasjen min å bytta :(

sp 1000 er samme greia som pc 1200 fra odyssey og gir 5sec 1200A

2600A i kortslutnings strøm indre motstand på 3,1milli ohm

44ah pr batteri

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider