Gå til innhold

Teamfortknox Opel Astra oppgradering

Ranger emnet

Erik Andre

Anbefalte innlegg

• Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe ja... 10mm glass festa med sika var et helvete å få av :D

blir litt ledninger når jeg skal ha så mye baki der, 3 forsterkere og lader.

ikke nok med det, men jeg skal ha sikringer til spiller, dsp boks og til en fjernstyrings boks som man kan kontrollere med en alarm lignende fjernkontroll.. som jeg skal kunne skru av og på vifter, belysning etc dingsen har 4 kanaler.. har bare planlagt 2 ting enda.. men kjenner jeg meg selv rett blir det fort mer :)

Dette blir så bra EA. Men jeg skjønner ikke hva du klager over som har så stor bil :D :D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klager ikke jeg, bare prøver å bortforklare alle ledningene mine :)

Taket i bilen er orignalt offwhite.. mer gult nå etter at jeg har røyka i bilen, planen er etter hvert å trekke det i svart vinyl som ser en tanke ut som svart alcantar.. er langt fra 100% likt, men det er greiere å trekke og greiere å holde rent for gul tjære farge. men først skal jeg bli ferdig med bilen og finne løsninger på solskjærmer og de håntaka folk henger i når jeg gassar

fikk ikke fortsatt på bass kassa i kveld, må ha noe materialer jeg for i morra, men da driver jeg med andre ting.. nok å gjøre :)

her er den optiske kablen fra monstercables jeg kjøpte til å ha til dsp boksen.. alpine skulle ha lært av pioneer her, Anders har i hvertfall skryti av at det følger med til pioneer.. det gjorde det ikke til alpine sinn:(

anyway her er den original

diverse-007.jpg

og jeg klarte jo ikke la vær å trekke den med nylonstrømpe.. selv om den skal ligge i plastikk strømpe også :)

diverse-008.jpg

brukte tape i endene, torde ikke bruke varmepistol på denne ledningen da jeg er helt på jordet om hvordan ledningen er oppbygd..

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har da fått pusla litt i dag også, lagd front plata til basskassa nesten ferdig.. ikke gått veldig fort i dag, vært i litt søndags form :(

plata er 16mm MDF som jeg FIKK av Dag Johansen.. takk takk Dag ;)

har også skjært ut i en feit mdf plate tror det var 26mm.. som skal forsenke dsp boksen min.

diverse-010.jpg

og man må jo prøve kjøre.

diverse-011.jpg

gjenstår å sparkle bort litt huller og fikse så det ikke ser ut som et sagbruk når deksler tas av..

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

derfor ai net kablen er elastisk da eller? haha haha.. :wonder:

Neida du har jo et poeng der, ai net kablen kan jo ligge i en kveil, ikke noe sjakktrekk med optisk hvis ikke du har et sted den kan ligge i en kveil uten å få knekker..

men har man kabel fetish kan man jo bytte ut den til pioneer også da :yummy:

Men når alt kommer til alt så er det alpine som duger.. ikke sant cossie power? :)

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plata er 16mm MDF som jeg FIKK av Dag Johansen.. takk takk Dag ;)

har også skjært ut i en feit mdf plate tror det var 26mm.. som skal forsenke dsp boksen min.

diverse-010.jpg

Øy, du avslører tegningene mine med det bildet!:eek: :hammer

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det Vemund, hyggelige å høre sånne tilbake meldinger :)

er ikke helt for det å lakkere inni bilen jeg da, men har vært tenkt på.. oxo i sølv som står i stil til dekoren på bilen.. har en masse tanker om det, vurderer å lakkere forsterkerne i sølv også.

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en dag med lite gjort.. vært hos tannlegen i dag og borra.. hadde bedøvelse i trynet i 4 timer for pokker :D er passe kjedelig å være redd for å sikle i 4 timer :)

men jeg klarer jo ikke være helt unna garasjen så litt er blitt gjort.

her har jeg skrudd ut skruene da disse er rimlig ubruklig etter limet har tørka anyway :)

diverse-012.jpg

diverse-013.jpg

og litt fil rasping, sparkling, pussing og grunning

diverse-014.jpg

og litt farge.. eh svart

diverse-016.jpg

det kommer deksler over dette og det eneste som kommer til å syns er selve dsp boksen, men jeg klarte ikke tanken på å ha trevirke på bildene som skal dokumentere kabeltrekking til og fra dsp boksen :)

Forhåpentligvis for jeg gjort mer i morgen :)

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting tar tid...

men det går nå rett vei i hvertfall

plata limt på kassa og basskassa er klar til montering :)

diverse-020.jpg

plata som ligger på gulvet festes i naggel muttere 6mm

diverse-025.jpg

plata skal freses en del så bolten som skal inn forsenkes ned i plata, men klokka var passert 24:00 og det var mørkt hos naboen og fyren hadde vinduet til soverommet oppe.. Gidder ikke ta noen sjanser så jeg venter med å starte den hissige fresen til i morgen :) så slipper jeg en anger2 nabo

så jeg begynte på noe litt mer rolig arbeid

signal kabler som skal gå fra 701 boksen til forsterkere Stinger Dream

diverse-030.jpg

standard

diverse-031.jpg

men alle vet vel at ikke jeg klarer å la noe være originalt :D (var vel kabel fetish Anders kalte det..) mohahaha

(nylon strømpe i endene og plastik loom over resten)

diverse-032.jpg

kan enda kan se hva som er rød og blå :)

diverse-033.jpg

I morgen skal jeg forhåpentligvis til en kompis med løftebukk så jeg for tatt noen bilder av kabeltrekket under bilen.

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider