Gå til innhold

Teamfortknox Opel Astra oppgradering

Ranger emnet

Erik Andre

Anbefalte innlegg

• Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HU = Head Unit ja :) og jeg har ikke optisk inngang på forsterkere nei.. ikke ut av dsp boksen heller.

blir som hc TK skriver.

blir litt kortere rca kabler nå da, men avstanden var mer enn meteren så jeg måtte kjøpe 3 metere :( så de er ikke så korte jeg kunne ønsket.. men det duger helt sikkert :)

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oxo har jeg vært noen timer i garasjen igjen da....

MDF med rester av kontakt lim er ikke moro å frihånds frese :D

montering-001.jpg

Men fast skrudd ble nå plata

montering-002.jpg

montering-003.jpg

Basskassa har endelig funnet veien tilbake i bilen :) (Merk skruene elemtene er skrudd fast med zetec.. m5 med islags mutter, håper dette er bedre enn treskruene du klaga på :) )

montering-004.jpg

montering-006.jpg

montering-010.jpg

Og dsp på plass (nei den er ikke skrudd fast på bilde og står ikke rett)

montering-011.jpg

Ble ikke noe av verksted besøk i går, men skal det i dag i steden :) (dokumentasjons bilder av ledning fra batteriet foran til batteriet bak. Litt lettere å fikse på løftebukk :uhhmmwhat?: enn på garasje jekk

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir litt kortere rca kabler nå da, men avstanden var mer enn meteren så jeg måtte kjøpe 3 metere :( så de er ikke så korte jeg kunne ønsket.. men det duger helt sikkert :)

Du kunne jo lodda kabler selv for å fått nøyaktig riktig lengde :) Hadde nesten forventa sånt siden du er så nøye med resten ;)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært vurdert over laaang tid, men er flere ting som gjorde det vanskelig. Få rette kabler og kontakter (har avtale med butikken for å få en pris jeg kan leve med) Jeg kunne ha klipt en ferdig ledning selvfølgelig, men siden jeg har valgt dream serien til stinger og den har åpninger i kontakten så har den også smeltet plast som beskytter loddingen.. dette har ikke jeg utstyr til å erstatte og da vil kvaliteten ikke være den samme..

jeg kunne jo valgt noe annet enn dream serien til stinger selvfølgelig, men ser man opp havner man på expert series som jeg mener er overprisa og ser man ned så havner man jeg helt ned på bullet, og siden jeg har lednings fetish så syns jeg ikke den er "kul" nok. Også er jeg fra før meget fornøyd med dream serien

Men dette er ikke et prosjekt som dør når jeg er ferdig vet jeg, så det er enda til vurdering å lodde. Så kommer jeg over rett utstyr så blir det nok bytta ut.

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabelføring

Under bilen

da har jeg endelig kommet ut av garasjen igjen.. men før jeg parkerte der var jeg hos en kompis i svelvik og fikk bilen på løftebukk så jeg kunne trekke Loom på strøm kabelen min og knipse noen bilder

her kommer den ned fra motor rom

under-bilen-007.jpg

Og den strekker seg videre bakover

under-bilen-001.jpg

under-bilen-002.jpg

under-bilen-003.jpg

under-bilen-004.jpg

under-bilen-005.jpg

her ligger kabelen på kryss av eksosen, bak et varmeskjold

under-bilen-006.jpg

Bildet som viste at kabelen gikk inn i hjulbrønn ble uklart og må tas om igjen

Og her er kabelføring inne i bilen

Høyre side:

1 rød 2,5mm2 (ikke i bruk - trukket just in case)

1 blå 2,5mm2 (hovedstrøm til spiller) (skulle jo vært gul)

1 rød 1,5mm2 (konstant strøm som skal kobles via en vende bryter og deretter inn på styrestrøm på spiller.. andre kontakt punktet på vende bryteren blir fra tenninga.. da kan jeg bruke tenninga som av og på til daglig, men slipper å ha nøkkelen i på treff)

3par høyttaler ledninger (diskant, midbass og kommende mellomtone)

1 stk fiber optisk kabel (spiller til dsp)

1 stk AI-Net kabel (styring av dsp via head unit)

Jordings punkt for head unit

inni-bilen-002.jpg

køstømisering av feste til originale kabel gater for å få plass til alle ledninger

inni-bilen-013.jpg

inni-bilen-024.jpg

inni-bilen-025.jpg

Her ser man høyttaler ledninger og ny strøm pakke bruker original kabel "gate"

inni-bilen-026.jpg

ledningen på plass bak deksler i baksetet

inni-bilen-bak-001.jpg

inni-bilen-bak-002.jpg

Nok plass til ledningen med deksel på

inni-bilen-028.jpg

Venstre side

3par høyttaler kabler

inni-bilen-031.jpg

inni-bilen-032.jpg

inni-bilen-033.jpg

inni-bilen-034.jpg

inni-bilen-035.jpg

bak side dekslet i baksetet på venstre side

inni-bilen-036.jpg

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bare en optisk ut fra spilleren og til dsp'en? Skal sansynligvis ut å reise i sommerferien og har planer om å ta med noe snadder hjem! :D Jeg har tenkt lenge på noe alla det opsettet du kjører med her, men jeg vil bruke litt mindre penger på spiller med innebygget dsp da det ikke er noe vits å betale penger for når man bruker ekstern.

Hvordan er lyden i dsp'en, fått testet den skikkelig enda? Dette blir iallefall utrolig gjennomført og det ser rått ut. kiddie

Få se hva alpine har og komme med av nyheter i 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 optisk kabel går til dsp ja.. et stereo signal, jeg har bare en headunit. alt av prosesering skjer i boksen og jeg for 7 kanaler (stereo oppsett) ut av den.. kan også få 6 (5.1) kanaler ut av den til dolby digital eller DTS. Setter også opp senter til å være sub kanal så jeg slipper å ha y-ledd på sub ledningen

så jeg for et 4veis aktivt delefilter hvor jeg kan dele forskjellig på høyre og venstre hvis det skulle være nødvendig. Og 31 bånds eq på hver høyttaler (frontsett høyttalere, subben for 10bånd)

samt et litt bedre tidsforsyvings program enn innebygged i spiller.. spiller gir meg mulighet til å justere 0.1ms, denne gir meg mulighet til å justere 0,05ms..

(gjør det sikkert bare enda vanskligere å justere :D )

Har enda ikke fått lyd i anlegget så hvordan lyden blir vet jeg ikke, men har hørt lignende oppsett og det er jo derfor jeg kjøpte det samme :)

er nok enda noen dager til det er lyd i bilen, men det nærmer seg, gleder meg :)

hyggelig at du liker hva jeg gjør :) setter pris på sånne tilbake meldinger

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider