Gå til innhold

Teamfortknox Opel Astra oppgradering

Ranger emnet

Erik Andre

Anbefalte innlegg

• Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kabeltrekkinga ble jo kjempefin den, ryddig og pent!

Nå må du hjelpe meg å overtale Erik André til å bytte til Hertz, Jonny:D

etter å ha fått tatt å sett på hertz utstyret "live" så må jeg si jeg er mektigt imponert! bare hvordan utstyret er innpakket,og hvor godt forklart ting er i pappiret som medfølger sier att dette er seriøst utstyr! gleder meg stort til å få lyd i greiene. Cossien blir seriøst støydempet om dagen,men det skal ikke være lenge til lyd. Jeg ble meget stressa da jeg så hertz stasjet da det kom,faktisk like stressa så da jeg så 2.generasjon ODR for første gang...:m'm:

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nah.. stinger suger på det der, men bruk tsunami.. er kvalitet det oxo og mye større utvalg.. og billigere.. blir tsunami i mitt neste bygg

stinger har en del kule ting jeg ikke har sett andre har og jeg fortsetter med stinger siden jeg begynte med det.

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. det er vel det..

Er meste RCA kabler jeg ser på nå.. Hadde En RF kabel til 450 kr og på den er "kontakten" rett og slett for massiv for 9855... stinger sin helix er passe sitter passe godt gjør den og.. men den skrur seg opp... kjøpte den på torshov til 50% rabatt så husker ikke prisen. men kan det ha vært rundt 500-600 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stinger sinn dream serie hadde også for massive kontakter, expert passer utmerket, men hallo for en dyr kabel.. har sett litt rundt selv etter bra rca kabler og som er litt kule.. er ikke letteste å finne.. monstercables har noen uber fete.. men de er jo prisa deretter

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser veldig bra dette her Erik :tannløs: eneste jeg er skeptisk til er den "spinkle" armerings slange som du bruker på kablen som går under bilen, den tåler ikke noe særlig varme og ikke er noe mekanisk slitte sterk -om du får noe under bilen og suber først og fremst- bruker du fremdeles samme høytaler oppsett? blir artig å høre "lyd forbedringen" ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe blir ikke mye varme under der gitt og den subber ikke der, jeg løfter bilen før det subber der kabelen ligger.. hvis ikke jeg tar skogen fatt, men da har jeg andre bekymringer :) (den er festet til bremserøret og tro det heller ei, men opel har faktisk klart å føre de så de er langt fra det laveste punktet på bilen) og originale ledninger under der har helt lik kabel beskyttelse

sjekk kabelen som ligger nærmere kamera.. litt ute av focus, men man kan klart se det er samme greia på kabelen, er det lagd for å holde bilens levetid så er det nok for meg :)

under-bilen-006.jpg

så jeg skulle tro det holder i massevis

her som den passerer eksosen er helt bakkerst, den potta du ser på bildet er bakpotta, og etter å ha kjørt bilen litt hardt før jeg kjørte på løfte bukken var det så vitt lunk i den, kunne fint holde i den. og ledningen er lenger i fra røret enn bildet viser.. for prøve å ta bilde fra en annen vinkel som viser det litt bedre :) men original ledningen er nærmere eksos røret enn 50mm2 kabelen :)

Høyttaler oppsettet er for tiden det samme, men planen å få 3veis med mellomtone i a-stolpen.. om jeg bytter merke eller kjøper en 3tommer som tilhører utopia settet gjenstår å se..

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe blir ikke mye varme under der gitt og den subber ikke der, jeg løfter bilen før det subber der kabelen ligger.. hvis ikke jeg tar skogen fatt, men da har jeg andre bekymringer :) (den er festet til bremserøret og tro det heller ei, men opel har faktisk klart å føre de så de er langt fra det laveste punktet på bilen) og originale ledninger under der har helt lik kabel beskyttelse

sjekk kabelen som ligger nærmere kamera.. litt ute av focus, men man kan klart se det er samme greia på kabelen, er det lagd for å holde bilens levetid så er det nok for meg :)

under-bilen-006.jpg

så jeg skulle tro det holder i massevis

her som den passerer eksosen er helt bakkerst, den potta du ser på bildet er bakpotta, og etter å ha kjørt bilen litt hardt før jeg kjørte på løfte bukken var det så vitt lunk i den, kunne fint holde i den. og ledningen er lenger i fra røret enn bildet viser.. for prøve å ta bilde fra en annen vinkel som viser det litt bedre :) men original ledningen er nærmere eksos røret enn 50mm2 kabelen :)

Høyttaler oppsettet er for tiden det samme, men planen å få 3veis med mellomtone i a-stolpen.. om jeg bytter merke eller kjøper en 3tommer som tilhører utopia settet gjenstår å se..

Tror kanskje at jeg hadde villet festen den litt bedre, Erik. Strips er ikke det ultimate under en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyd i bilen igjen... woohaa

her er noen bilder

Lagd sikrings boks til småting: spiller, dsp etc:

inni-bilen-bak-003.jpg

fått opp ledninger (skal flere ledninger inn her, men begynner ikke på belysning og vifter riktig enda

inni-bilen-bak-005.jpg

her med deksel over ledninger.. kommer jo et deksel til uten på dette med utskjæring så man kan se inn, dog med lokk over for å unngå muligheten å kunne ta på posetivt ledene matriell (kortslutnings fare)

inni-bilen-bak-006.jpg

og nå skal jeg ut å nyte musikken litt :)

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider