Gå til innhold

Teamfortknox Opel Astra oppgradering

Ranger emnet

Erik Andre

Anbefalte innlegg

• Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 4 weeks later...

Og nå var det vel på høy tid med en update igjen.

Har vært litt opptatt med forskjellige ting i det siste så ting har blitt litt utsatt, har heller ikke vært veldig fristene å holde på i -14 grader (garasjen er ikke isolert).

Har forøvrig hjulpet til å bygge ny bil for Fort Knox, en Hummer H2 som for fullstendig pioneer PRS anlegg samt en 42" pioneer plasma tv baki (monteres på treff) kan sees, høres og spilles (playstation) på Våler banen i mai.. anbefales!!

Men så var det Astra'en da.

Har fabrikkert noen biter som skal inn.

Kasse til sikrings holder, fjernstyrings enhet og Alpine sin iPod kontroll enhet

kph-001.jpg

Tilkoblingen av fjernstyrings kontroll enheten:

kph-002.jpg

iPod kontroller montert på baksiden:

kph-004.jpg

Vifte moduler laget til forsterker "kasse":

kph-005.jpg

kph-007.jpg

Her er sikringsboksen delvis montert:

kph-008.jpg

digg å komme i gang igjen :)

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulde helvete stopper ikke en ivrig bilstereo entusiast.. :deng

går ikke veldig fort om dagen, men fremover går det.

Her er alt på plass og koblet opp:

kph-017.jpg

Helheten:

kph-018.jpg

På baksiden:

kph-012.jpg

Ledninger går videre til forsterkere:

kph-010.jpg

Ledning klargjort til Kondensator, koblet til Kondensator inn på forsterker

kph-014.jpg

Når alt var koblet opp ville ikke anlegget starte igjen og feilen ligger i remote releet...

kph-015.jpg

heldigvis monterte jeg det lett tilgjenglig :)

Nå for jeg endelig begynt på deksel plata som skal dekke til og gjøre seteryggen komplett.. skal få litt hjelp til den, men plata begynnes på i morgen.

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og endelig begynner det å ligne på noe :)

bpt-010.jpg

bpt-011.jpg

det ser jo ut som jeg har skjært i fylla i toppen.. opp mot hattehylla.. litt høvel arbeid gjenstår :) samt litt småtteri med plast støping

planen er altså å ha det man ser på bilde i svart og dekslene i grønn alcantara, blir helt deksel over sikringer, mens over dsp boksen blir det en grønn avlang sirkel men et firkantet hull over selve dsp'en så jada ledninger blir borte helt :)

blir også et deksel over utskjæringen til hovedsikringene (under basskassa), dette blir laget av stål og trukket med svart vinyl.

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke kommet så langt jeg LLH (bytte ut remote releet) har jo ikke rukket å få på noe ekstra trekk på remoten så jeg har midlertidig kobla det ut :)

men blir vel wurth siden bilekstra releet kun holdt i kort tid :D

Kenneth: ikke så mye å se på enda, mangler enda cash til å kjøpe siste forsterker og mellomtonen så ting er litt halvferdig enda. (forbanna mye regninger for tiden :( )

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erik.

Godt det er noen som holder på i kulda.Må si jeg er utrolig imponert over Astraen din nå.All den tiden du legger ned.Ikke minst detaljene.Gleder meg stort til å høre Astraen lydmessig på EMMA treff.Når det gjelder mellomtonen,er det dette du har i tankene..........

normal_DSCN4617.jpg

Tenker da på plsseringen av mellomtone-diskant.

Per....

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt usikker på plassering av mellomtonen enda, men blir noe sånt ja.. men diskanten vil vel fortsatt stå i speil huset.. kan hende jeg bytter om.. diskanten i a-stolpen og mellomtonen i speil huset.. må få ting i hånda å føle og kjenne litt på det først.. se hva som passer best :)

hyggelig å høre at du liker hva jeg gjør :)

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det to 13w7 du har der? Eller 12w7? du har sikkert nevnt det, men var ikke kar om å finne det ut.. Har sett den bilen din en del, fin den.. blei imponert da du sto med bakluka oppe nede på brygga i sommer (så ut som et slags mini biltreff), kjørte sakte forbi ;)

Alpine - RF - Infinity - JL Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth kompressoren min gikk til Helvete så ting stoppa litt opp her :( men har fått gjort litt vettu:)

NeDDz kult at du digger prosjektet mitt.. sånt liker jeg å høre :)

bolin er 10w6 jeg har.. stemmer det, var et mini treff nede på brygga :) offshore dagen eller noe :)

morbid Korrekt :)

her er noen bilder av hvordan ting ser ut nå:

bpt-017.jpg

bpt-016.jpg

bpt-018.jpg

og her noen bilder utenfor audioart i oslo.. måtte jo knipse noen bilder når bilen var nyvaska.. holder ikke så lenge i vinterværet så det måtte jo knipses :)

bpt-013.jpg

bpt-014.jpg

Må få takke installbay hamar og anders fleisher for å ha støpt litt plaststøp på plata (bildene)

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider