Gå til innhold

Teamfortknox Opel Astra oppgradering

Ranger emnet

Erik Andre

Anbefalte innlegg

• Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser dette bedre ut Freemason? :)

ledningsfix.jpg

Jepp, ser "stilrent ut" syns ikke du det selv da?

Eneste grunnen til att jeg komenterte det var fordi hele resten av instalasjonen var super "clean" bortsett fra pittelitt kabling som stakk seg ut..

Meget nice...

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig enig :) Ellers hadde jeg vel sikkert ikke gjort noe med det, takker for posetive komentarer Freemason. Og sånne ting som den rød kablen er lett å overse når man står oppi det hele. En fin ting med å legge det ut på nettet så andre folk for sett det og kommentert.

hvorfor jeg "dedikerte" posten til deg var vel egentlig en måte å si takk for tipset på :)

Mr Golf 4: dette er kobbling av et dobbelt spolet element :P (noget customisert)

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

så var det endelig tid for en update :)

jeg skulle jo ha grønn alcantara på stoff delen i døra og nå har endelig alcantaran dukket opp og jeg har fått tid til å begynne

fikk av dørtrekket igjen og må jo ha det i deler så jeg kommer til, men dette satt som støpt så jeg hadde jobben foran meg

dortrekklim.jpg

men etter mye slit med forskjellige verktøy så løsnet det endelig :)

losner.jpg

Himmelen bestemte seg for å løse ut litt omtrent da dette skjedde, GLA jeg har garasje i hvertfall :)

regn.jpg

etter noen timer med trøbbel fikk jeg det endelig i fra hverandre

tredeler.jpg

så var det bare å rive av trekket og trekke på alcantara.. NOT

trekket ble revet av, men her hang det igjen mye skit som måtte bort

delevis rengjort

rengjoring.jpg

men er enda litt drit igjen..

hat.jpg

Jeg har nå endelig kommet igang å pusse den ren og sparkle

et bilde enda, kommer fler i kveld

sparkel1.jpg

da stakk jeg ut igjen for å jobbe mer, mer updates i kveld!!

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten update, må vente på at sikaflexen tørker, uff må lime det på i flere steg, kan ta litt tid.. Men skal være klart før jeg legger meg så for ihugga natte sittere kan det bli litt nytt å se på etter hvert :)

har da fått gjort noe mer

Mer sparkel

sparkel2.jpg

puss puss så for du en suss.. eller noe men klar ble delen til slutt

klar_til_trekking.jpg

Nå trengte jeg litt hjelp så jeg ringte en kompis borti gata her, han skulle komme om en halvtime (dette var da jeg la ut bilder i sta) og etter han dro var det bare finskjæring igjen etter å ha trekt alcantara på delen

trekt.jpg

så var det bare å sette det i sammen igjen

topogmitt_sammen.jpg

nå venter jeg bare på at sikaflexen skal tørke, skulle vel ha brukt tech7, men det er søndag i dag og sika hadde jeg :)

(så autod har forklart vilken sparkel det er, men jeg kan jo si deg jeg også)

Sparkel, kontaktlim, pussepapir

gleder meg jeg også Per :)

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt i dag også.

Monterte nederste del til resten av trekket, her måtte jeg kjøpe noe ganske spesielle skruer. Trekket var orginalt festet med smeltet plastik tapper som er støpt fast i plastikken i nedere del, for å få av dette måtte jeg kappe av hodene på de tappene og når jeg gjorde dette trodde jeg faktisk at det gikk å få tak i erstatnings tapper, fant jo fort ut at det ikke gikk.

Men i tappene var det et hull på ca 4mm diameter på. I endene var det greit å finne skruer som passet da de var ganske dype, men på mitten av trekket hadde jeg fra 17-20mm dype hull, lenger skrue enn det og den hadde den kommet ut på andre siden :(

Men H.bygg i byen hadde løsningen.. treskurer som var 15mm lange og 6mm tykke.

feste_nedre_del.jpg

Ble festet med 16skruer på hvert trekk, skulle ikke løsne nå vil jeg tro.

så var det å feste det på bilen

trekk_montert001.jpg

festa litt demping så høytaleren spiller inn i døra og ikke i dørtrekket.

hoytaler_hull.jpg

her gikk jeg seffølgelig tom for strøm, merkelig nok var det nok strøm til å føre de over på pcen, men kameraet nekta å ta flere bilder :(

skal ta flere "ferdig" bilder i morgen...

så var det andre døra.. har bare denne bilen og denne uka her har jeg noen gjøremål så jeg tar en ting om gangen, hadde nok ribba ned og tatt begge på engang hvis jeg viste jeg hadde tid :)

Neste prosjekt er å gjøre det samme på side trekkene bak, her skal det også støpes igjen hullet til en orginal høytaler som står der i dag.

har også planer om å rekke å trekke mitkonsolen i alcantara før gatebil treffet på rudskogen nå i september.. hvis jeg rekker det?!?!

mitt-konsol-001.jpg

her dukket det opp et problem..

mitt-konsol-002.jpg

dette blir jo klin umulig å trekke med alcantara, jeg vurderer å trekke displayet som er der ut mot kanten og støpe om, Anders aka autod syns det hørtes fornuftig ut når jeg snakka med han, men er det noen som får en idé så kom med den.. jeg elsker å ha flere ting å velge mellom :)

Sy blir uaktuelt!!

Mitt Opel Astra prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider