Gå til innhold

Høyde Volvo 940, Har Muligens et problem...

Ranger emnet

StorFørtti

Anbefalte innlegg

Hei...

Har en 95' 940 som er senket med lesjeförs fjærer og Bilstein Sprint..

Er det noen msom kan sette bilen sin på et helt rett underlag og ta mål fra bakken og til skjermkant på alle 4 hjørner?

Noter høydene og legg dem inn her... Ser nemlig ut til at bilen min kan være nogen lunde skjev.....

OBS!! Mål må utføres med full tank!

(Og gjerne et mål med tilnermet tom tank)

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte på ny i dag med full tank, det var ca 2mm forskjell på høyre og venstre bak...

Men dagen før målte jeg den med lite suppe på tanken, og da var den nermere 2 cm lavere på høyre side enn på venstre...

Har nemlig en 2-søyle bukk, jeg kom plutselig kom til å tenke på at jeg alltid har hatt problem med å få benet inn på høyre side..

Fikk litt sjokk da jeg har 16v prosjekt på gang til denne, men tror det bare må være sånn...

Men gjør ikke dette noe med kjøreegenskapene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor skjev syns du biln er? det er normalt at alle volvoer med stiv aksel blir litt stående litt på skjeva grunnt pandhardstaget ved senking

hvor i alle dager har du det fra!? panhardstaget's jobb er å sentrere bakaslingen sideveis, når du senker får du "lenger" stag og akslingen kommer lenger ut på høyresiden enn opprinnelig, staget sår jo løst både i karrosseri og bakaksling, så det er jo lite der som har krefter til å ende på høyden på hele bilen!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor i alle dager har du det fra!? panhardstaget's jobb er å sentrere bakaslingen sideveis, når du senker får du "lenger" stag og akslingen kommer lenger ut på høyresiden enn opprinnelig, staget sår jo løst både i karrosseri og bakaksling, så det er jo lite der som har krefter til å ende på høyden på hele bilen!?

hmm det va jo rart at man justeret panhardstaget ved å måle fra hjulbue til dekk på begge siden når man skal finne ut hvor langt man skal justere staget

Syns ikke du?

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm det va jo rart at man justeret panhardstaget ved å måle fra hjulbue til dekk på begge siden når man skal finne ut hvor langt man skal justere staget

Syns ikke du?

Den målinga foregår VANNRETT og ikke loddrett...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider