Gå til innhold

Nappe ut pigger av dekk

Ranger emnet

motorsportdude

Anbefalte innlegg

Dette synes jeg er drøyt, blir du virkelig så påvirka av div. kjøpte tester i Motor, etc? La meg få stille ett spørsmål?

I hvilken sesong er det vi nordmenn driver "ekstremkjøring"?

JO PÅ VINTEREN- DA GJELDER DET Å VÆRE GODT SKODD:wonder:

Vinterdekk er IKKE akkurat fryktelig gode sommerdekk! vannplaner lett, og er ikke bygd for fart.. NEI, jeg driter i dekktester, men jeg har råd til og kjøpe meg skikkelige dekk! siste tre årene har jeg kun kjørt F1 på sommerføre..

dette er av erfaring... resultatet er en vraket xr3i cab....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vær obs på at du får vannblemmer av å gjøre dette..!! Det gjorde jeg.. Er en dritjobb uten like.. :(

vannblemmer?

ka slags jente du e, aldri tatt ei spade eller stått i silo?

å vannplanning e bullshit, e no meir regn om vinterne en om sommaren, so dei ordna vaten like bra som alle andre dekk,

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg er drøyt, blir du virkelig så påvirka av div. kjøpte tester i Motor, etc? La meg få stille ett spørsmål?

I hvilken sesong er det vi nordmenn driver "ekstremkjøring"?

JO PÅ VINTEREN- DA GJELDER DET Å VÆRE GODT SKODD:wonder:

Hvis du har bil me 80 hk så gjør man det.. Kjører du i fartsgrensa om sommeren, f.eks ?

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har bil me 80 hk så gjør man det.. Kjører du i fartsgrensa om sommeren, f.eks ?

Joda, jeg har bil med mer enn 80 hk, men har blitt såpass voksen at jeg ikke overstiger grensa for å miste lappen ihvertfall. Så jeg ligger ca 10-20 over fartsgrensa, med mine piggløse gamle piggdekk. Tror heller ikke at du får bot for å ha M+S merkede dekk med bare 2 mm mønster igjen.

Satser heller på å være veldig godt skodd til vinteren, og napper piggene derfor litt før jeg må, enn litt for seint.

2000 Omega B stv 2,2i 16V aut. Elegance

1997 Vectra B stv 2,0 DI

http://www.opelregisteret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vinterdekk mye hardere i gummien også slik at man vil få en lengere bremselengde?

stemmer nok det..

piggfrie er også for myke, slik at på varm asfalt og en nødbremsning, så vil de være glatte, evt "rulle" av seg gummi..

Rart jeg reagerte på at kjøreskolen brukte piggfritt hele året?

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange av folka her jeg seriøst ikke har lyst til å møte langs veien en regnfull dag!

har erfaring med å bruke vinterdekk på sommeren, nå var det piggfrie dekk.. men vannplana og satt dårlig når det var vått ute!

Direkte farlig mao!

Nei, bruk sommerhjul om sommeren.. er en grunn til at vi har sommerdekk og vinterdekk.. er ikke bare noe dekkprodusentene har funnet på for å selge dekk

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider