Gå til innhold

Hva er den dyreste forsterkeren som går ann å få kjøpt til bil?

Ranger emnet

Freemason

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel Phoenix Gold lager nok en MPH6300 vis du blar opp US$100.000

http://www.phoenixgold.com/webfaq/MPH6300.htm

Tviler nok på det i dag. PG har slitt enormt de siste årene, og var på randen av konkurs. Selskapet ble solgt for småpenger til en investorgruppe for et par uker siden, og jeg tror nok ikke den videre sattsningen blir på denne typen gromutstyr, når man leser pressemeldingen etter overtakelsen.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett bilder evt vet om noen som har en custom laget forsterker da?

ikke til bil, men har sett til hjemmet ja, onkelen min har laget forsterker selv, han brukte totalt 11 år på det så det tok på tia da. Klasse A, litt usikker på specs nå, men det jeg vet og har erfart er at han ikke kan skru opp noe spesielt på Klasse A pga hovedsikringa rykker :O

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den PPI jeg nevnte var test og bilder av i gamle "Lyd i Bil" bladet og mener å huske at den ble også kalt F1 et eller annet og -lenge før Alpine kom med F1 Status serien sin. Har det bladet et sted... Jeg hørte på den Mac'en epifant, da kjøpte jeg Adcom GFA-4702 isteden... den på 2x70watt.

"Pøh, 6x75 watt? Jeg kan få TI ganger så mange watt til under tusenlappen " :spin :iconsm ...er vel den nok den som har INNGANGS transistorer som tåler hele 300Amper.... kan brukes som sveise maskin og gjør at du blir den "kuleste i gata".... :hammer :fatality:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett bilder evt vet om noen som har en custom laget forsterker da?

desverre så tenkte jeg aldri på å ta bilder den gangen... var en "ekte" klass B -da det ga mest effekt- med AD utgangangs transistorer (A=høy effekt, D=germanium transistorer) men støyet no helsykes når jeg startet opp motoren, hehe atskyldte jordings punkter var en ukjent begrep den gangen dog stjerne jording og en brytter for klass A drift var vellyd i ca 20 minutter og 2x2watt på 4ohm og et 2 veis Seas elementer med sidereal kondiser i dørane... :???: tror du elektronikk lærern min i yrkeskolen lo av meg? den var litt stor og.. særlig når man kunne skaffe de "vesle og fine" Pioneer 2 x25wattere...:hmmmmmmmmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant igjen lyd i bil bladet som denne testen var i,forsterkeren heter ppi 2500 f1,og kostet 120k,dette var i 1999.

men jeg vet at de hadde en annen forsterker som kostet 250k,skal se om jeg finner igjen det bladet også.

og ppi 2500 f1 forsterkeren fikk 10/10 på testen,ser rimelig heftig ut også.

den yter 2x500 watt i 4ohm,2x1000 watt i 2ohm,2000 watt brokoblet ved 4ohm

Den PPI jeg nevnte var test og bilder av i gamle "Lyd i Bil" bladet og mener å huske at den ble også kalt F1 et eller annet og -lenge før Alpine kom med F1 Status serien sin. Har det bladet et sted... Jeg hørte på den Mac'en epifant, da kjøpte jeg Adcom GFA-4702 isteden... den på 2x70watt.

"Pøh, 6x75 watt? Jeg kan få TI ganger så mange watt til under tusenlappen " :spin :iconsm ...er vel den nok den som har INNGANGS transistorer som tåler hele 300Amper.... kan brukes som sveise maskin og gjør at du blir den "kuleste i gata".... :hammer :fatality:

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe:hello:

Har alle årgang av var anbonnment i den tid så lenge blader ble utgitt>

*Lyd i bil (Norsk)

*Bilstereo (Svensk het først det)

*Bilstereo Tidningen (Svensk , endret til dette)

*StereoTidningen (Svensk, het dette til slutt - finnes ikke lengere)

*Samt mange div av Bilsport m/bilstereo innhold (Svensk)

+ div andre f.eks Car Audio osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe:hello:

Har alle årgang av var anbonnment i den tid så lenge blader ble utgitt>

*Lyd i bil (Norsk)

*Bilstereo (Svensk het først det)

*Bilstereo Tidningen (Svensk , endret til dette)

*StereoTidningen (Svensk, het dette til slutt - finnes ikke lengere)

*Samt mange div av Bilsport m/bilstereo innhold (Svensk)

+ div andre f.eks Car Audio osv..

Hadde det jeg også for en del år siden.

Husker jeg fikk et kick og kasta mesteparten, regnet ut at om jeg stablet alle bladene oppå hverandre ble bunken 5,3meter høy!:hello:

Det var en del kilo å bære ut i containeren!

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uufff Dag!!:eek: jeg kunne ha kjøpt de gitt... kanskje noen andre som har komplete årganger og er interesert i å kvitte seg med de? Alt om Elektronikk og High Fidelity er også int!!

Men sorry for alt OT!! kanskje starte et ny tråd??

mener å ha lest en gang at JBL bygge en digger amp med hjelp av Crown (renomert PA produsent) og den var heller ikke billig.

gratis 190e!! nå vet jeg hvem jeg skal mase på ang blader!! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å ha lest en gang at JBL bygge en digger amp med hjelp av Crown (renomert PA produsent) og den var heller ikke billig.

Har vel vært nevnt i tråden her før den, vis vi tenker på den samme..

http://www.jbl.com/car/products/product_detail.aspx?prod=A6000GTI&cat=AMP&ser=GTI&language=&country=US&region=USA

http://www.jbl.com/car/featured/sponsors/hot_news/automedia_79.pdf

75000kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider