Gå til innhold

Volvo 16v/cosworth eller opel motor i ascona b!?

Ranger emnet


turbo240

Anbefalte innlegg

nå har jeg sjekka med O'store nissan guru's. å man bør ikke bytte turbo engang for å hente 300hk ;)

 

MEN drit nå i den nissan motorn, orginale rådebolter funker fint på en orginal xe, det er ivaffal min erfaring. men om du skifter rådebolter, 315-330ccm dyser, z20let toppakning,snur oktan velgern, og en passe turbo, så funker det helt fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 244
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siste innslag fra mæ om den.. Næj turboen greie du å tyne til like i overkant av 300hk på nissan,men dysene henger ikke med.. Det bjørnstad sa når en kompis trimma SX'n sin..

 

Ville favorisert en 1988 coscast XE motor til ombygging.. Beste grunnlage fra "Opel" :p

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som startet tråden... blir dette noe av i det hele tatt???

 

om du skal bygge deg opel med volvo motor så bygg heller en b23e med en grom topp og no høykomp bunndeler... mye morsommere enn turbo og turbomotor på over 300hk i en ascona får mest sannsynlig ikke tak på asfalten

 

 

Klart dette skal bli noe av! Er så sugen på og begynne at jeg har begynnt og prøve og selge volvoen min (som sluker penger) og kjøpe meg en bil som er helt grei, orginal og billig i drift for og spare penger til ascona prosjekt+++.

 

Har ikke bestemt meg om det ska kun være bane/herjebil eller om jeg ska få det godkjent i tilleg.........

 

Ska ivertfall ikke har noen sjipe Rekord bremser :p

 

Har ikke bestemt meg for hva motor det blir heller. Men volvo 16v turbo står høyt på lista. Har ikke noe imot c20xe eller noe sånn heller...

 

Og du trenger ikke og snakke drit om volvo fordi du har en lurven gammal forgasser motor som ikke går skikkelig.

 

Har vert bort i tenken og bygge med v8 og :D

 

 

Men uansett blir det et laaaaang tids prosjekt der alt ska gjøres fra bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som startet tråden... blir dette noe av i det hele tatt???

 

om du skal bygge deg opel med volvo motor så bygg heller en b23e med en grom topp og no høykomp bunndeler... mye morsommere enn turbo og turbomotor på over 300hk i en ascona får mest sannsynlig ikke tak på asfalten

kan love at en sugemotor på 220 går ganske mye bedre enn en turbomotor med 300:)

Opel Omega 2.0i Diamant CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N/A motor er det absolutt råeste:) Prata med en kar ang motor bygging i asconaen min og som han sa at med en sugemotor på rundt 220hk vil sannsynligvis kjøre fra en med det dobelte i en turbo motor.. ihertfall på rudskogen.... Og du kan jo tenke deg at på en N/A motor så detter turtallet 500-1000 rpm ved giring. Med en turbomotor så detter den vesentlig mye mer ned og må bygge opp lade trykk igjen... Men det jeg skal bruke på min 220 hesters sugemotor så kunne jeg ha fått en turbo motor på 400 hk ihvertfall... ssså turbo er jo myyyye billigere da... Men er ikke den samme lyden som skikkelige trakter:)....

opel omega 94mod.

opel manta 82 mod.selges!!!!!

ktm 525 exc 03 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjører pette solgerg turbo da?? :p

Ja, dumt spørsmål... kjønner jo at han sekvensiell(eller hva det het??) Så han har trykk hele tida.

 

Og det er apselutt ikke "popp-offen" sånn gjør at jeg vil har turbo :p

 

Og hvem sa det at en turbo motor må ha iverfall det boddelte for og holde følge???????? Han må no være helit røyksopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N/A motor er det absolutt råeste:) Prata med en kar ang motor bygging i asconaen min og som han sa at med en sugemotor på rundt 220hk vil sannsynligvis kjøre fra en med det dobelte i en turbo motor.. ihertfall på rudskogen.... Og du kan jo tenke deg at på en N/A motor så detter turtallet 500-1000 rpm ved giring. Med en turbomotor så detter den vesentlig mye mer ned og må bygge opp lade trykk igjen... Men det jeg skal bruke på min 220 hesters sugemotor så kunne jeg ha fått en turbo motor på 400 hk ihvertfall... ssså turbo er jo myyyye billigere da... Men er ikke den samme lyden som skikkelige trakter:)....

 

Veldig lite sansynlig det han motorbyggeren din forteller deg der! 200hk er 200hk... uansett turbo eller ikke..... I tilleg vil en turbomotor med samme volum ha mye mere moment.... Er utvekslinga på girboks som avgjør hvor mye turtallet faller ved giring. Ikke type motor! Og med dagens turboer er ikke turbolag så vedig stort et problem! Hvist man girer på 6500omdr og neste gir havner på 5000omdr så har man ladetrykket der med en gang uansett! så vil heller si at en 200hk turbobil bill kjøre fra en 200hk sugebil pga momentet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår