Prodgl Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Hvordan oljetype bør jeg bruke på min golf 1 gti -82 km:200' ? Er det greit å bruke syntetisk eller må jeg ha mineralolje på en slik gammel bil? Siter + Ford Focus 1.6 99 5-d x Vespa 50s 1981 x - Golf 1 GTI http://www.mikaeljohansen.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Må ikke bruke mineralolje på den, går fint med halvsyntetisk\hel syntetisk. Bare kjøp en olje av god kvalitet som tilfredstiller kravene til VW. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Alle traktorvitser til siden. På volvoen min bruker jeg 10W-40 mineralolje fra felleskjøpet. Koster 19kr/l, så bytter jeg den heller litt oftere. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 den oljen som du får i dag var racing olje når den bilen var påtænkt........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Alle traktorvitser til siden. På volvoen min bruker jeg 10W-40 mineralolje fra felleskjøpet. Koster 19kr/l, så bytter jeg den heller litt oftere. Samme gjør jeg.. det er samme olje som du får kjøpt på hydro texaco, men på andre kaner.. felleskjøpet kjøper fra hytex.. ikke noe dårligere enn noe annet.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Jeg trodde FK hadde Statoil-olje? :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 FK olje tilfredstiller diverse krav fra porsche, merce, vw osv, men f.eks biltema sine olje har ingen av disse godkjenningene, gjelder syntetisk olje, ikke mineral. Dette er nyere krav enn det som var når golfen din ble laget, så mange billige oljer er i de fleste tilfeller bra nok. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NCruizer Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Fadern hadde en bil som drakk olje! (og bensin) en gammel BMW 518 1979 mod, hadde my ventil-tikking også. Vi fylte på den Valvoline max life 100,000 og både lekasjer og tikking stoppet. En helt fantastisk olje, men den er jo også dyr. over 700 spenn for 5 liter. Anbefaler den:thumb Siter Ford - gives you more Granada - "A car made with serious intent for serious men" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Fadern hadde en bil som drakk olje! (og bensin) en gammel BMW 518 1979 mod, hadde my ventil-tikking også. Vi fylte på den Valvoline max life 100,000 og både lekasjer og tikking stoppet. En helt fantastisk olje, men den er jo også dyr. over 700 spenn for 5 liter. Anbefaler den:thumb omega tilsettning gjer samme nytta Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Jeg trodde FK hadde Statoil-olje? :wonder: Det er mulig.. Men jeg vet de brukte esso for noen år siden, så gikk de over til hydro texaco.. mulig de har byttet igjen.. de handler jo der de får best pris! men kvaliteten er det ikke noe tvil om! Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 FK olje tilfredstiller diverse krav fra porsche, merce, vw osv, men f.eks biltema sine olje har ingen av disse godkjenningene, gjelder syntetisk olje, ikke mineral. Dette er nyere krav enn det som var når golfen din ble laget, så mange billige oljer er i de fleste tilfeller bra nok. Uansett.. god eller dårlig.. god olje er alltid vært pengene sine.. grunnen til at de gamle bilene hadde slappere krav, var pga hva som faktisk var på markedet den gang.. det var den gangen man knapt hørte motoren surre rundt på starteren når det var ti minus. og man måtte sparke fra i dashbordet for å få bilen i fri.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Det er mulig.. Men jeg vet de brukte esso for noen år siden, så gikk de over til hydro texaco.. mulig de har byttet igjen.. de handler jo der de får best pris! men kvaliteten er det ikke noe tvil om! FKs oljer er fra Statoil, står på siden av oljekannene. Har aldri hørt at de har vært fra HyX men de var fra Esso (ExxonMobil) or noen år siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Uansett.. god eller dårlig.. god olje er alltid vært pengene sine.. grunnen til at de gamle bilene hadde slappere krav, var pga hva som faktisk var på markedet den gang.. det var den gangen man knapt hørte motoren surre rundt på starteren når det var ti minus. og man måtte sparke fra i dashbordet for å få bilen i fri.. Vel i 1982 fantes både helsyntetiske -og delsyntetiske multigradeoljer.. Motul lanserte sin helsyntetiske olje i 1971, Amzoil i 1972 (nå Amsoil) og Mobil kom med Mobil1 i 1974. Delsyntetisk ble lansert først av Motul i 1966.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 fylte biltema mineralolje 10w-40 på accorden min, tikkingen i ventilene forsvant da, men da hadde heller ikke olja vært bytta på de siste 5 årene!!:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg