waagee Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 jeg lurer litt på hva så (må) jøres me de fleste biler i dette tilfellet opel omega 2,0 a serie + er d en bra bil å begyne med for å lære drifting? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomez<>syk racing Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 ja det er nåkk en ganske bra bil og lære seg opp med siden det er bakhjulsdrift og automatisk diff spærre på bakaksling:) men er det motor nok tror du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waagee Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 jeg håper på at jeg klarer å kaste den ut på andre gire men noe mere vet jeg ikke har ikke prøvd ennå må ta d som d kommer så d ikke gå så veldi galt :drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Stiv opp bilen så den ikke krenger. Begyn smått med å finne måter som gir deg mere hk i motoren og vent til vinteren. Piggfrie dekk og vinterføret er beste måten å lære seg å sladde på. Finn ut hvordan bilen er iløpet av vinteren og hva du liker og ikke liker med bilen så fikser du det når neste sommer kommer. Noen små tips er: Gjør den så lett i rompa som overhode mulig. Fjern reservehjul jekk etc etc. Bytt gjerne foringer på bilen og sett på noen stive dempere/fjerer. På tør asfalt TVILER jeg på at du har nok hk i bilen til å kjøre skikkelig. Men det finnes masse mennesker på forumet her som sikkert har masse tips på hvordan du kan fikse mere hk. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 automatisk diff spærre på bakaksling:) Og hvordan fungerer det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waagee Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Stiv opp bilen så den ikke krenger. Begyn smått med å finne måter som gir deg mere hk i motoren og vent til vinteren. Piggfrie dekk og vinterføret er beste måten å lære seg å sladde på. Finn ut hvordan bilen er iløpet av vinteren og hva du liker og ikke liker med bilen så fikser du det når neste sommer kommer. Noen små tips er: Gjør den så lett i rompa som overhode mulig. Fjern reservehjul jekk etc etc. Bytt gjerne foringer på bilen og sett på noen stive dempere/fjerer. På tør asfalt TVILER jeg på at du har nok hk i bilen til å kjøre skikkelig. Men det finnes masse mennesker på forumet her som sikkert har masse tips på hvordan du kan fikse mere hk. takker for mye god info!!! håper på mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waagee Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 noen som har noen gode råd for å få litt ut av en 2,0 i k&n filter??,potte skifte,chip,kvassere cammer osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomez<>syk racing Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 den automatiske diffsperren kobler inn nå bilen begynner å spinne ( hørt jeg hos en annen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waagee Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 er det orginalt me diff sperre på 2,0`s omega eller er d bare diff brems ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Nei og tja. 100% mekanisk sperre kan jeg garantere at den ikke har (med mindre noen har vært ute med sveiseapparatet). Godt mulig den ble levert med diffbrems (viskose eller lamell), men det får noen opelguruer svare på. Og gjett hva?! De har en helt egen omega del på forumet! http://bilforumet.net/forumdisplay.php?f=640 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomez<>syk racing Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 ja iværtfall denne modellen vet jeg har diffspærrre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomez<>syk racing Skrevet August 10, 2006 Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 ok, jeg er ikke helt sikker men jeg ble fortalt av han du kjøpte bilen hos at det var spærret aksling på bilen så vi får håpe på det iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waagee Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 Nei og tja. 100% mekanisk sperre kan jeg garantere at den ikke har (med mindre noen har vært ute med sveiseapparatet). Godt mulig den ble levert med diffbrems (viskose eller lamell), men det får noen opelguruer svare på. Og gjett hva?! De har en helt egen omega del på forumet! http://bilforumet.net/forumdisplay.php?f=640 takk for tipse !!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waagee Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 er 205 nokk for litt sladding??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waagee Skrevet August 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2006 ok' date=' jeg er ikke helt sikker men jeg ble fortalt av han du kjøpte bilen hos at det var spærret aksling på bilen så vi får håpe på det iallefall[/quote'] jah vi får håpe på det !!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg