Gå til innhold

drifte klar!!

Ranger emnet


waagee

Anbefalte innlegg

-Få tak på de smaleste og hardeste (dieselmarinade anyone?) bakdekkene du kan få på den.

-Hiv alt av interiør du kan unnvære. Og da mener jeg ALT (inkludert tepper, asfaltmatter, baksete etc).

-Sveisesperre!

Da får du sladda litt på tørr asfalt. Motoren din hater forresten å bli kjørt hardt. De er velkjente for å få rådebank, men det kan forhindres med relativt enkel kirurgi av bunnpanna (leit litt på opel-delen av forumet)

Du henter en 5-10 hester med K&N, 4-2-1 rør og effektanlegg. Da er du vips oppe i rundt 5000 kroner som jeg heller syns du bør spare til neste bil.

 

 

...Eller du kan ha den dønn original og fremdeles ha det dritgøy på vinteren :D

 

Edit: skrifeleiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

-Få tak på de smaleste og hardeste (dieselmarinade anyone?) bakdekkene du kan få på den.

-Hiv alt av interiør du kan unnvære. Og da mener jeg ALT (inkludert tepper, asfaltmatter, baksete etc).

-Sveisesperre!

Da får du sladda litt på tørr asfalt. Motoren din hater forresten å bli kjørt hardt. De er velkjente for å få rådebank, men det kan forhindres med relativt enkel kirurgi av bunnpanna (leit litt på opel-delen av forumet)

Du henter en 5-10 hester med K&N, 4-2-1 rør og effektanlegg. Da er du vips oppe i rundt 5000 kroner som jeg heller syns du bør spare til neste bil.

 

 

...Eller du kan ha den dønn original og fremdeles ha det dritgøy på vinteren :D

 

Edit: skrifeleiv

hva mener du med enkel kirurg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må sveise en plate i bunnpanna for at olja ikke skal samle seg i den ene siden når den påkjennes for diverse g-krefter. Det som skjer er at det da blir for "tørt" i bunnen, og voila: rådebank. Bare å spørre på opelforumet, regner med at en eller annen luring sitter på bilder på hvordan det utføres der.

takk for tipse noe mer jeg burde vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok' date=' jeg er ikke helt sikker men jeg ble fortalt av han du kjøpte bilen hos at det var spærret aksling på bilen så vi får håpe på det iallefall[/quote']

enkelt å sjekke. Enten skru opp lokket og se inni diffen, eller jekk opp bilen så begge bakhjulene står i lufta. Med bilen i fri skal hjulene gå samme vei hvis du roterer det ene. Går de hver sin vei, eller bare det du roterer går rundt så har du ikke diffbrems eller sperre.

 

Er det sperre så er det sveisa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelt å sjekke. Enten skru opp lokket og se inni diffen, eller jekk opp bilen så begge bakhjulene står i lufta. Med bilen i fri skal hjulene gå samme vei hvis du roterer det ene. Går de hver sin vei, eller bare det du roterer går rundt så har du ikke diffbrems eller sperre.

 

Er det sperre så er det sveisa...

 

 

 

 

 

det er ikke sveisa sperre tror d kan være diff brems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe man burde være veldig ops på nå man drifter/sladder litt??

 

det sier seg vel selv? bruk hodet ditt, og husk at en bil har begrensninger. det er ikke rart at profesjonelle driftere bruker flere titalls tusen kroner på vedlikehold av bilene - dette er skikkelig knallhard behandling. iallfall på tørr asfalt.

 

en kan ikke lære drifting uten å prøve og feile. føl deg fram, og ikke kjør når du er sliten. hva er vel vitsen med å vinne et slag når krigen er tapt?

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår