Superthomas Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 -Få tak på de smaleste og hardeste (dieselmarinade anyone?) bakdekkene du kan få på den. -Hiv alt av interiør du kan unnvære. Og da mener jeg ALT (inkludert tepper, asfaltmatter, baksete etc). -Sveisesperre! Da får du sladda litt på tørr asfalt. Motoren din hater forresten å bli kjørt hardt. De er velkjente for å få rådebank, men det kan forhindres med relativt enkel kirurgi av bunnpanna (leit litt på opel-delen av forumet) Du henter en 5-10 hester med K&N, 4-2-1 rør og effektanlegg. Da er du vips oppe i rundt 5000 kroner som jeg heller syns du bør spare til neste bil. ...Eller du kan ha den dønn original og fremdeles ha det dritgøy på vinteren :D Edit: skrifeleiv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waagee Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 -Få tak på de smaleste og hardeste (dieselmarinade anyone?) bakdekkene du kan få på den.-Hiv alt av interiør du kan unnvære. Og da mener jeg ALT (inkludert tepper, asfaltmatter, baksete etc). -Sveisesperre! Da får du sladda litt på tørr asfalt. Motoren din hater forresten å bli kjørt hardt. De er velkjente for å få rådebank, men det kan forhindres med relativt enkel kirurgi av bunnpanna (leit litt på opel-delen av forumet) Du henter en 5-10 hester med K&N, 4-2-1 rør og effektanlegg. Da er du vips oppe i rundt 5000 kroner som jeg heller syns du bør spare til neste bil. ...Eller du kan ha den dønn original og fremdeles ha det dritgøy på vinteren :D Edit: skrifeleiv hva mener du med enkel kirurg??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 En må sveise en plate i bunnpanna for at olja ikke skal samle seg i den ene siden når den påkjennes for diverse g-krefter. Det som skjer er at det da blir for "tørt" i bunnen, og voila: rådebank. Bare å spørre på opelforumet, regner med at en eller annen luring sitter på bilder på hvordan det utføres der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waagee Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 En må sveise en plate i bunnpanna for at olja ikke skal samle seg i den ene siden når den påkjennes for diverse g-krefter. Det som skjer er at det da blir for "tørt" i bunnen, og voila: rådebank. Bare å spørre på opelforumet, regner med at en eller annen luring sitter på bilder på hvordan det utføres der. takk for tipse noe mer jeg burde vite? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 ok' date=' jeg er ikke helt sikker men jeg ble fortalt av han du kjøpte bilen hos at det var spærret aksling på bilen så vi får håpe på det iallefall[/quote']enkelt å sjekke. Enten skru opp lokket og se inni diffen, eller jekk opp bilen så begge bakhjulene står i lufta. Med bilen i fri skal hjulene gå samme vei hvis du roterer det ene. Går de hver sin vei, eller bare det du roterer går rundt så har du ikke diffbrems eller sperre. Er det sperre så er det sveisa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waagee Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 enkelt å sjekke. Enten skru opp lokket og se inni diffen, eller jekk opp bilen så begge bakhjulene står i lufta. Med bilen i fri skal hjulene gå samme vei hvis du roterer det ene. Går de hver sin vei, eller bare det du roterer går rundt så har du ikke diffbrems eller sperre. Er det sperre så er det sveisa... det er ikke sveisa sperre tror d kan være diff brems Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomez<>syk racing Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 men hvis det går samme vei så er det altså sperre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 husk at gutten er 14 år da :P ikke alle veier han kan kjøre på da, tross alt.. Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 husk at gutten er 14 år da :P ikke alle veier han kan kjøre på da, tross alt.. 15:P Kjør hardt, kjør stil.. Skal du ha sladde vogn, kjøper du en 740. Bedre bil å kjøre amatør-drifting i, finnest ikke. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waagee Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 men hvis det går samme vei så er det altså sperre? jeg vill tro at det er diff brems ikke sperre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waagee Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 husk at gutten er 14 år da :P ikke alle veier han kan kjøre på da, tross alt.. det er sant vi kjører på et gammelt militær fort jeg og thomez<>syk racing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomez<>syk racing Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 15:P Kjør hardt, kjør stil.. Skal du ha sladde vogn, kjøper du en 740. Bedre bil å kjøre amatør-drifting i, finnest ikke. det vet jeg alt om, gammlingen hadde en slik en. det var bare ben gl men gikk bredt gjennom svingene allikevell:) uansett føre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waagee Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 15:P Kjør hardt, kjør stil.. Skal du ha sladde vogn, kjøper du en 740. Bedre bil å kjøre amatør-drifting i, finnest ikke. jah volvo er jo gode biler +at det er mye nm...ok bra med hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waagee Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 er det noe man burde være veldig ops på nå man drifter/sladder litt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 er det noe man burde være veldig ops på nå man drifter/sladder litt?? det sier seg vel selv? bruk hodet ditt, og husk at en bil har begrensninger. det er ikke rart at profesjonelle driftere bruker flere titalls tusen kroner på vedlikehold av bilene - dette er skikkelig knallhard behandling. iallfall på tørr asfalt. en kan ikke lære drifting uten å prøve og feile. føl deg fram, og ikke kjør når du er sliten. hva er vel vitsen med å vinne et slag når krigen er tapt? Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.