Gå til innhold

drifte klar!!

Ranger emnet


waagee

Anbefalte innlegg

det sier seg vel selv? bruk hodet ditt, og husk at en bil har begrensninger. det er ikke rart at profesjonelle driftere bruker flere titalls tusen kroner på vedlikehold av bilene - dette er skikkelig knallhard behandling. iallfall på tørr asfalt.

 

en kan ikke lære drifting uten å prøve og feile. føl deg fram, og ikke kjør når du er sliten. hva er vel vitsen med å vinne et slag når krigen er tapt?

 

ja det er sant det du sier! man burde være klar får d meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det vet jeg alt om' date=' gammlingen hadde en slik en. det var bare ben gl men gikk bredt gjennom svingene allikevell:)

uansett føre![/quote']

Med nok "guts" går det meste bredt gjennom svinga..

 

Pass på fortauskanter, har ødelagt en felg selv, men det var 3 år siden. Lærte fort at utspøla dekk ikke har allverdens feste på regnvåt asfalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smale dekk slipper lettest fordi det blir mye mindre friksjon.

Mindre flate = mindre friksjon = mindre power kreves for å slippe.

 

Men hva som er best, nei si det. Ryker vel mest av brede myke dekk.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smale dekk slipper lettest fordi det blir mye mindre friksjon.

Mindre flate = mindre friksjon = mindre power kreves for å slippe.

 

Men hva som er best, nei si det. Ryker vel mest av brede myke dekk.

for bredt er ikke bra da.. finn noe som passer akkurat bra:)

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har noen gode råd for å få litt ut av en 2,0 i

 

k&n filter??,potte skifte,chip,kvassere cammer osv

 

Nytt filter, grøvre eksosanlegg(les: Simons), Racing-kam, dyser, masse N/A tuning du kan gjøre, bare penga som stopper deg. Men sats på filter og eff.anlegg i begynnelsen, og ta kontakt med noen som kan slipe kam til deg:)

*-87 Golf Deuce. "Syvsoveren"

 

Overraskende kvikk 1,8 K-Jet

 

JKM Golf-crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Brede/lavprofil dekk med hard gummi og mye camber slipper mer enn ballongdekk :)

Når lavprofildekk først slipper, så slipper det brått.. Har jeg lagt merke til.

 

Kjørte med 205/60-15 før og de "sa fra" lenge før de mistet grepet. Nå kjører jeg med 225740-18 og det sitter, sitter, sitter og poff!, der slipper det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større overflate på dekkene, mer friksjon oppstår; ergo mer kraft kreves for å få de til å slippe.

Når jeg mener camber, mener jeg skikkelig camber... På E28en min har jeg 17x10, der er det mindre overflate enn på originaldekka som er neddi..

 

Når lavprofildekk først slipper, så slipper det brått.. Har jeg lagt merke til.

 

Kjørte med 205/60-15 før og de "sa fra" lenge før de mistet grepet. Nå kjører jeg med 225740-18 og det sitter, sitter, sitter og poff!, der slipper det :)

Syns ikke det er noen uting om man er forbredt :)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget mulig dette er en av de aller største fjortiss-trådene på hele BilForumet.. Er ikke ofte jeg ler så mye.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår