Gå til innhold

Modifisere kamkjede-lokket på CSB?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

På oppsiden av den "taggete metallplaten" som stikker ut over svingningsdemperen er det et slags lite "rør". Sikkert beregnet på å sette et måleinstrument oppi, eller jeg vet ikke hva.

Har ikke sett dette "røret" på uorginale, eller eldre motorer (min er fra 1992). Problemet er at røret kommer i konflikt med den korte vannpumpen, fordi den bygger så lite ut fra kamkjede lokket. Er det bare å kappe vekk røret?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kort vannpumpe vil du ikke ha noe glede av gradeplaten alikevel, så det er bare å fjerne hele. Skaff deg en som står på siden i stedet, og merk av nytt dødpunktsmerke på svingningsdemperen.

 

Ok. Skal jeg da merke av et punkt på demperen tilsvarende langt unna det originale merket som det jeg plasserer den nye gradeplaten?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monter ny gradeplate. Sett inn en tennplugg der du har sveiset på en forlengelse i sylinder nr 1, slik at motoren ikke går rundt, men stopper før øvre dødpunkt. Roter veivakselen til stempelet stopper i mot denne "tennpluggen". Sett et lite merke på svingningsdemperen ut i fra null på gradeplata. Roter veivakselen i motsatt retning til den stopper igjen, og lag et lite merke på samme måte. Midt i mellom de små merkene har du øvre dødpunkt, der lager du et tydelig og lett synlig merke.

Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monter ny gradeplate. Sett inn en tennplugg der du har sveiset på en forlengelse i sylinder nr 1, slik at motoren ikke går rundt, men stopper før øvre dødpunkt. Roter veivakselen til stempelet stopper i mot denne "tennpluggen". Sett et lite merke på svingningsdemperen ut i fra null på gradeplata. Roter veivakselen i motsatt retning til den stopper igjen, og lag et lite merke på samme måte. Midt i mellom de små merkene har du øvre dødpunkt, der lager du et tydelig og lett synlig merke.

 

Kan kanskje bruke ett sånt måleur med pinne som går opp og ned, da får du det helt nøyaktige TDS.

 

Så en en gang som gjorde det, og hadde en slik orginal Grade brikke med 0 merke, som han punktet fint på der o- merke på Svingningsdemperen var....

:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår