Hot Rod Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 På oppsiden av den "taggete metallplaten" som stikker ut over svingningsdemperen er det et slags lite "rør". Sikkert beregnet på å sette et måleinstrument oppi, eller jeg vet ikke hva. Har ikke sett dette "røret" på uorginale, eller eldre motorer (min er fra 1992). Problemet er at røret kommer i konflikt med den korte vannpumpen, fordi den bygger så lite ut fra kamkjede lokket. Er det bare å kappe vekk røret? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Med kort vannpumpe vil du ikke ha noe glede av gradeplaten alikevel, så det er bare å fjerne hele. Skaff deg en som står på siden i stedet, og merk av nytt dødpunktsmerke på svingningsdemperen. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Med kort vannpumpe vil du ikke ha noe glede av gradeplaten alikevel, så det er bare å fjerne hele. Skaff deg en som står på siden i stedet, og merk av nytt dødpunktsmerke på svingningsdemperen. Ok. Skal jeg da merke av et punkt på demperen tilsvarende langt unna det originale merket som det jeg plasserer den nye gradeplaten? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Monter ny gradeplate. Sett inn en tennplugg der du har sveiset på en forlengelse i sylinder nr 1, slik at motoren ikke går rundt, men stopper før øvre dødpunkt. Roter veivakselen til stempelet stopper i mot denne "tennpluggen". Sett et lite merke på svingningsdemperen ut i fra null på gradeplata. Roter veivakselen i motsatt retning til den stopper igjen, og lag et lite merke på samme måte. Midt i mellom de små merkene har du øvre dødpunkt, der lager du et tydelig og lett synlig merke. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Takker!:thumb Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Det røret er beregnet på å sette en mini tenningslampe i.Litt fikst på biler hvor det er vanskelig å komme til med en konventionell lampe. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Monter ny gradeplate. Sett inn en tennplugg der du har sveiset på en forlengelse i sylinder nr 1, slik at motoren ikke går rundt, men stopper før øvre dødpunkt. Roter veivakselen til stempelet stopper i mot denne "tennpluggen". Sett et lite merke på svingningsdemperen ut i fra null på gradeplata. Roter veivakselen i motsatt retning til den stopper igjen, og lag et lite merke på samme måte. Midt i mellom de små merkene har du øvre dødpunkt, der lager du et tydelig og lett synlig merke. Kan kanskje bruke ett sånt måleur med pinne som går opp og ned, da får du det helt nøyaktige TDS. Så en en gang som gjorde det, og hadde en slik orginal Grade brikke med 0 merke, som han punktet fint på der o- merke på Svingningsdemperen var.... :thumb Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg