Gå til innhold

Hvem eier Soundstream pr dags dato?

Ranger emnet

190e

Anbefalte innlegg

Bare lurte på noen som vet hvem som er Soundstream rettigheter ?

Hørte rykter om at det er PowerAcoustic som kjøpte opp dem i 1999 og kvalitiet blitt deretter....:iconsm

Grunnen til at tar opp dette at det sies så mye rart spesielt rundt Human Reign forsterkerene... Prøvd å finne litt info om dem:thumb

At 100% originalen leveres i 4x200watt rms 4ohm , men de jeg har funnet rundt på nettet ikke er oppgitt mer enn 4x125watt ikke er den "ekte" Human utgaven..

Fant en del info på et annet utlands forum der de sier at SS produkter fra starten av frem til 99-2000 er virkelig Soundstream kvalitiet:respect

Å blitt fra råda f.eks kjøpe SS produkter etter 2000..

Er dette tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte jo komme frem før eller siden...

Noe han hevdet dette tidligere men Soundstream har et rykte og da er det ikke så lett å rukke ved merkenavnet.

Jeg har også lest rundtom at det er svikt på en del produkter, men dette benekter jo den til enhver tid gjeldende importør.

Selvfølgelig!

Jeg har også personlige erfaringer med "gamle" Soundstream og DET var bra saker!

Det er lite sannsynlig at 2 x 12,5 watt fra dagens Soundstream spiller like bra som gode gamle Reference Class A-serien.

Kanskje det er litt rart at Soundstream nå kommer med ett nytt opplag av den gamle Reference serien?

Kanskje det her er snakk om krampetrekkninger fra en svunnen tid...

Uansett så skal en ikke tro på alt en hører og leser og det er viktig å gjøre seg sine egne erfaringer (selv om det som oftest er en dyr måte å lære på)

"Just my 2 cents"

"Nå e det ikkje lenge igjen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte på noen som vet hvem som er Soundstream rettigheter ?

Hørte rykter om at det er PowerAcoustic som kjøpte opp dem i 1999 og kvalitiet blitt deretter....:iconsm

Grunnen til at tar opp dette at det sies så mye rart spesielt rundt Human Reign forsterkerene... Prøvd å finne litt info om dem:thumb

At 100% originalen leveres i 4x200watt rms 4ohm , men de jeg har funnet rundt på nettet ikke er oppgitt mer enn 4x125watt ikke er den "ekte" Human utgaven..

Fant en del info på et annet utlands forum der de sier at SS produkter fra starten av frem til 99-2000 er virkelig Soundstream kvalitiet:respect

Å blitt fra råda f.eks kjøpe SS produkter etter 2000..

Er dette tilfeldig?

Det er feil å si at SS er eiet av Power Acoustic. Det er Epsilon Electronics som eier Soundstream, Power Acoustic, Kole Audio, SPL Audio usa og Farenheit.

Den Human Reignen du får i dag, er ikke den opprinnelige, den kostet rundt 25.000 dollar når den kom. Det betyr uansett ikke at dagens HR er dårlig, det er en skikkelig god forsterker. Uten tvil noe som er verd å vurdere om man har råd til forsterker i denne prisklassen.

SS hadde en dårlig periode, men er i dag inne på en godt spor virker det som. Vi hadde flere gode erfaringer med SS lydmessig, men var uheldig å solgte endel produkter vi fikk i retur pga defekta. Den serien vi hadde mest trøbbel med, finnes ikke i dag, samt at vi var uheldig med endel "mandagsprodukter" i starten av nye serier. Dette skal nå være tatt hånd om, så da ser jeg ingen grunn til ikke å vurdere SS i de ulike prisklassene som dem har produkter.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originale SS Human Reign var vel designet av William Boddy og var prissatt til $33000 da den kom, men ettersom jeg har lest ble den aldri satt i produksjon og kun tre eksemplarer ble bygget?

Opprinnelige utgaven var vel 4x200WRMS med klasse-A trinn på 4x35, mens dagens er 4x125WRMS med 4x25 på klasse-A-trinnet?

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen blir litt for du da de fleste som svarer i en slik tråd som dette overhode ikke har egen erfaringer på området, kun lest på diverse fora. Og det er jo skremmende hva noen kan ta som sannhet når det er lest på nett, det er jo alle forum et godt eksempel på:)

Det beste rådet jeg kan gi til de som måtte tvile på SS produktene, ta opp telefon og begyn å ringe forhandlerne våre, spør om dems erfaringer med produktene siden vi tok over importen. Da vil du nok få en så objektiv mening som er mulig i denne bransjen:)

Selvfølgelig har vi hatt produkter med feil, men heldigvis ikke noe som går igjen gang på gang. Noen Lil'wonder komposett av fjordårets utgave pludret litt med filterne, men dette problemet er helt borte på årets modell. En produsent gjør, stort sett, aldri den samme feilen to ganger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at de eies av de og dem... Men bare leste at de kunne gjøre det!

Har go egen erfaring da har eid noe gode Soundstream modeller ja... Har savna dem ja..;)

Det jeg hørte på 90`talltet var at sku man kjøpe noe da , så måtte man velge SX serien og ikke S da den hadde noe tull/feil med strømdelen i modellene siden.

Var vel mest Ref serien mener jeg... Dette VET jeg da jeg snakket mye med en som var sponsa av Neby den gangen med JLB GTI/Soundstream i bilen sin..

Soundstream gutta har noe ting på gang ang Human...

Special Promotions "for very limited times" , http://www.soundstream.com/promo_hr.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider