Yndis Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Har et slitt klistermerke i bakfangern som jeg hadde hatt veldig lyst å få vekk.. Der er da utganspunktet, og det er jo ikke akkurat det fineste dere har sett.. så derfor hadde det vært kos å få det fjerna.. Det var noen som sa jeg skulle kjøpe silikonspray og en klut, men jeg ser ikke helt hvordan det kan hjelpe meg.. :P Noen som har peil på hva jeg skal gjør for å få det til best mulig? Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Kjøp sitrusrens på Biltema. Da skal det komme enkelt av. Deretter polerer du området (til fordel hele bilen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yndis Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Hm bruker man ikke sitrusrens til fjerning av limrester da? Her er det snakk om å fjerne selve merket.. det sitter så jekla godt at det er helt umulig å få noe til å komme seg under merket å løse opp limen virker det som.. Hvis noe blir smurt på så klarer det seg sannsynligvis bare å komme til oppå selve merket :P Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Har du prøvd med varme. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yndis Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Nei, tenkte det var det jeg skulle prøve nå.. er påvei til biltema for sitrusrens for limreste. avfetting og polering har jeg.. så skal jeg prøve med varmepistol og være ganske forsiktig.. bobler er ingen fin sak. så, jeg varmer med varmepistol; river med fingrene/bruker plastik eller annet mer lakkvennligmateriale til å skrape større områder med; tar evt limrester med citrus; vasker med avfetting; vasker med såpe; polerer området etterpå.(og kanskje hele bilen :) ) Er dette anbefalt fremgangsmåte? Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_Erik Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Høres grei ut den fremgangsmåten! Vær veldig forsiktig med varmepistolen! Bruk heller 5min extra, har sett mange som har hatt det litt travelt og ender opp me lakkering. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Den enkleste, billigste og beste måten å fjerne det på er matolje. Se i kjøleskapet om du har liggende litt soyaolje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yndis Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 jaja, da var things taken care of.. fornøyd med resultatet.. gjor alt sånn som jeg sa.. brukte fingrene til å rive med, da merkene gikk av ganske greit :) har ikke polert enda. Tenkte jeg skulle ta det når jeg tar hele bilen =) Sitrusrensen funka fint på limrester, men hadde ikke sjangs på å løsne selve merket, det satt nokså godt fast.. noe tomlene mine er utslitte eksempler på. før og etter bilder; Siter Min 86' 944NA Targa Type 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excursion Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Hårføner funker da.... Også kan du bruke Silikonvask til å få bort resten av limet som sitter igjen.... Siter 01 BMW 320 DAT. x 09 Ford Ranger XLT x 02 Volvo S60 x 93 MB 200E x 87 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
automatiker Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 Jobbet på et bilklargjøringsverksted for en tid tilbake, og der brukte vi damp for å mykne opp merkene, da slapp dem ganske lett. Etterpå brukte vi sitrusrens til limfjerning. Min erfaring er at 3M's sitrusrens er kjempeeffektiv og drøy. (Noe også prisen er...) :): Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg