Gå til innhold

hva mer enn bremser må oppgraderes for å gå over 150hk, og hvor stopper det?

Ranger emnet


Thor-Eivind

Anbefalte innlegg

sitter å planlegger bilprosjekt, og har kommet fram til at en c-kadett med c20xe virker som en morsom bil :) og forholdsvis enkel å bygge. planen er å ta motorfester girkasse og bånnpanne fra manta og bruke record bremser. menst sannsynlig på en 1,6L bil. men så kunne jeg godt tenke meg å bygge videre til turbi senere. og da må jo bremsene oppgraderes på nytt så jeg jeg lurer på hvor mye krefter man får godkjent i kadett ueten å bruke for mye penger (ikke regn med bremser) det er liksom ikke noen vits å ha bremser som klarer 400hk når det ikke går ann å få godkjent bilen med mer enn 200.

og kan man bruke hvilke som helst bremser hvis de er beregna for samme effekt og passer opel?

Opel ascona b-16v

Opel Calibra 4x4 turbo

Audi a4 1,8tq

Suzuki drz-400sm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer litt på at d ikke har noe men hvor mange Nm karoseriet er godkjent for. å vis jeg ikke husker så mye feil så er kadetten god for 230Nm. etter d må man sømsveise heler sjassiet. dere må gjerne rette på meg vis jeg kommer med feilinformasjon:):

takk for svar :) 230nm er jo en del da, men er det noen som kan bekrefte dette?

noen som vet noe om bremsene, kan være fra hvilken som helst bil bare de har rikitig mål og er "bolt on"?

Opel ascona b-16v

Opel Calibra 4x4 turbo

Audi a4 1,8tq

Suzuki drz-400sm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :) 230nm er jo en del da, men er det noen som kan bekrefte dette?

noen som vet noe om bremsene, kan være fra hvilken som helst bil bare de har rikitig mål og er "bolt on"?

nu kan jeg bekrefte at det er 230Nm karoseriet tåler. fikk sjekka det i går kvel. en kompis av meg som hadde papiene som d står Nm til alle di gamle oplene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbanna tull det der as.

Svenskene har hatt 230nM som maks på Kadett C i mange år,

er vel ganske nytt at vi følger samme "regla" i norge.

Lurer på om dette er noe som stammer fra Opel sentralt,

eller om det er noe svenskene har utarbeidet en gang i tiden,

og som Norge har overtatt i stedet for å utarbeide eget matriale.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår