Gå til innhold

hve blir den første?

Ranger emnet


Stress87

Anbefalte innlegg

Får håpe at hvis folk skal bygge seg turbomotor at de finner noe bedre utgangspunkt enn 1.8 Monopointmotoren.

 

Er vel ikke akkurat den motoren som er best egnet på noen måte.

 

For den samme prisen så burde du klare å turbokonvertere en G60 motor. Kanskje litt dyrere, men dog mye bedre.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rimelig heftig pris på det kittet der også.. men er vel gjerne det slike kit ligger på.. noen som anslår hvor mye trykk den motoren tåler uten oppgradering? si gått 100000 og i god stand..

 

0,4-0,5bar maks vil jeg tro..

 

For den prisen der kan du kjøpe en G60motor og bygge den om for Turbo og fortsatt ha råd til en kraftig runde på byen...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet ikke jeg pris på en g60 motor, men 20 lapper var vel litt i overkant...?

 

kommer jo helt an på hvor nøye du skal gjøre det, hvor mange hester du skal ha og om du bare skal bruke nye deler.. hvis det bare er for å ha en turbo skulle det ikke koste stort..

 

hvis du får tak i en g60 motor med komplett ledningsnett og hjerner skulle det holde med en turbochip i den og den delen skulle fungere.. ikke helt optimalt, men det vil fungere..

 

så trenger du en turbomanifold, trykkrør og downpipe og selfølgelig en turbo, lett å få tak i brukt som regel..

 

burde vel bli den billigste veien det.. skal du kjøre mye trykk eller trimme skikkelig begynner ting å bli kostbart.. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye koster det å sette i en G60 motor med turbo i f.eks. min golf? det e jo litt gøy å leke med tanken om å ha en turbomotor i golfen.

 

Største jobber blir vil å få g-60 motoren til å sitte oppi kjerra di, så regn med en liten sum for det...slenger ut en ca pris om du ikke fixer ting sjøl..3000,- (kompiss betaling ;) )

Og man setter ikke på en turbomotor som ikke funker optimalt, så ett turbokit fra ATP f.eks er da ett godt alternativ, koster rundt 13.000,- tror jeg. Inneholder da turbo, manifold, downpipe, chip, dyser. Intercooler følger ikke med så regn hvertfall 2500,- for en grei cooler, samt hvertfall 1000,- for trykkrør samt ytterligere 1000,- for silikonslanger.

Deretter er det å skaffe en g-60 motor, regn da med 10 lapper for den. Hvis du er heldig så er g-laderen som følger med i grei stand, så trekk ifra 3000,- av kjøpesummen om du får solgt g-laderen.

Og en annen vesentlig ting, GODKJENNING ! Så understell, mapping, og bremser kreves da, usikker på hvor mye for alt dette, så en hyggelig sum av 5000,- for alt dette tar jeg med i regnestykket, merk: kan være helt på bærtur med denne summen!

Kjapt regnestykke:

 

Tilpassing : 3000,-

Turbokit: 13.000,-

Intercooler: 2500,-

Trykkrør: 1000,-

Silikonslanger : 1000,-

G-60 motor etter du har solgt g-lader : 7000,-

Bremser, mapping, understell: 5000,-

 

32.500,- er da alt dette til sammen. Husk at dette kan variere enorm mye i hennhold til hvis du får tak i brukte deler, om du tar alt arbeidet selv osvosv..

Så mitt tips, kjøpt deg heller en bil med godkjent g-60 motor, eller evnt turbo!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår