tonih Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Du behøver ikke heilsveise tårna bak, det er bedre m sømsveis,minst like sterkt og så sparer du gass og tråd:) er det gate bil du bygger eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 ja håper på å få den godkjent, bør gå bra det så lenge biltilsynet godkjenner four-linken og fjørbeina resten tror eg skal gå greit, alt skal gjøres på beste måte og ikkje nåke slurv. får gode råd av noen eg kjenner som driver et firma som heter JMA... Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank_84 Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 har sansen for JMA.. Har en del kontakt me han ang deler til 3.0 24v som jeg og en kompis ska mekke sammen.. Kordan motor e plan i den Asconaen? og hvilke frambremser? Mye styr å måle opp for å få akslingen rett? Siter -Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt -Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt) -Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket) -Opel Ascona B -76 (Solgt) -Opel Manta B GSi -86 (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 i asconaen skal det enn 2.0 16v turbo, skal iallefall passere 500hk... frambremser, der blir det sikkert omega 3000 bremser. bakakslingen gjekk veldig greit fordi eg kjøpte den av jma og hadde bilen min der ute, den sto på asconaen til atle i jma så det var bare for meg å måle litt på hans bil å bruke samme måla på min, jma holder til 10min fra der eg bur så eg snakker endel med dei, får hjelp og råd der om det er noe eg lurer på... Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 hvor fikk du tak i fjærbeina? skal til med det samme i en av kadettene mine :) Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 fjærbeina stod på bakakselen når eg kjøpte den, JMA som skaffa di. om du er interresert så kan eg jo alltids høre med kan om han kan skaffe til deg, siden eg er der ute ganske ofte... Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 ja skal gjøre det men må bare få tak i kasser først, har bare demontert original-akselen... får sikkert kasser i løpet av et par dager å da begynner den gøyale jobben. eg lager på en ascona b men det går jo mye for det samme, kan jo legge ut bilde av akselen som skal på den har jeg liggende hvor er watlinken på detta bilde a? synes jeg bare ser et panhardstag jeg.. Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank_84 Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Er jo da bare panhard stag.. I denne tråden spurte jeg om bilder og info om 4-link og wattlink.. Han kunne bare vise til 4-link.. Står ingen plass at han har wattlink på den akselen,eller at planen er det.. Siter -Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt -Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt) -Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket) -Opel Ascona B -76 (Solgt) -Opel Manta B GSi -86 (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-Eivind Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 4-link er et bakaksel oppheng, to øvre og to nedre stag fra aksel og til feste punkter i karrosseri.du ser to av staga på bilde der. selve opphenget til akselen. coilovers er rettogslett justerbare fjører. coilovers er når fjøra er festa på utsiden av dempern, og det har ikke noe med at de kan være justerbare å gjøre. fordelen med forlink er att vinkelen på pinnjongen ikke endrer seg ved inn og utfjøring slik at man kan ha rikitig angrepsvinkel under hele fjærvandringen. Siter Opel ascona b-16v Opel Calibra 4x4 turbo Audi a4 1,8tq Suzuki drz-400sm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Hva er fordelen med Coilovers kontra andre typer dempere og fjærer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-Eivind Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Det er vell ikke noen super fordel bortsett fra at du kan ha justerbar fjærstyrke. Siter Opel ascona b-16v Opel Calibra 4x4 turbo Audi a4 1,8tq Suzuki drz-400sm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 coilovers er når fjøra er festa på utsiden av dempern, og det har ikke noe med at de kan være justerbare å gjøre. det er sannt, ligger i ordet også når jeg tenker meg om :D coil Over :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Det er vell ikke noen super fordel bortsett fra at du kan ha justerbar fjærstyrke. justerbar fjærstyrke får du ikke, men justerbar høyde. også er det standard mål på fjørene så du kan kjøpe nye som ikke koster flesk i den stivheta du vil ha ;= Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank_84 Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Ingen flere som har noen inspill hær? E intressert å finne ut mere om dette, for det er intressangt å bygge om.. Hvordan er det med godkjenning av Volvo aksel i 4-link på Ascona o.l.? TurboChrister: Er det noen framgang hos deg? Siter -Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt -Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt) -Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket) -Opel Ascona B -76 (Solgt) -Opel Manta B GSi -86 (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 hei igjen, nei det skjer ikke så mye her mangler cash, men det kommer til å ta seg kraftigt opp til sommeren når eg begynner å jobbe... Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg